Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aukelizzy schreef:@ Tigra, jij hebt dus geen echt moeilijk paard zoals ik bedoel. Degene die met jou paard loopt is dominanter dan dat jij bent waardoor je paard gehoorzaamd. Braaf, makkelijk paard dus in mijn ogen, gezien deze het acepteert. Tuurlijk blijft hij iets nerveus, maar haalt het dus niet in zijn hoofd om het gedrag te vertonen wat hiij wel bij jou doet. Ik denk dat je bij zo'n paard idd dingen kunt oplossen door iets vaak genoeg te doen en goede opvoeding.
Miss_Malfoy schreef:Wel zou je kunnen zeggen dat sommige van deze paarden (nee voel je nu niet aangesproken) de regel bevestigen. Ze zijn soms amper nog echt paards. Als je kijkt naar bv stallen waar ze onder begeleiding van een groom 1 uurtje per dag in de paddock mogen wandelen, je zou toch gek worden.
. Ben er zelf ook absoluut niet voor dat op sommige stallen die paarden de god ganse dag opsluiten, vind het belangrijk dat ze toch wel minimaal een paar uurtjes per dag op de wei komen. ( oke dan wel op een afgehekt stuk, alleen of met een shet) Maar gelukkig gaat het niet meer op alle topstallen zo, en toch blijven deze paarden lastig ondanks dat ze buiten komen.
Maar jij denkt dat je de moeilijkste paarden in handen hebt, en ik denk dat dat niet zo is. Jij kunt je dus gewoon ook niet voorstellen hoe deze paarden zijn, en ik denk dat daar het verschil tussen jou en mij ligt, want ik heb dat soort paarden dus wél dagelijks in handen. ( en nee ik zeg niet dat dit de moeilijkste paarden op aard zijn, maar deze zijn wel degelijk moeilijk
) Maar als je dit soort paarden niet meegemaakt hebt vind ik niet dat je recht van spreken hebt, en ik vind gewoon dat je dan niet weet waar je het over hebt.
Aukelizzy schreef:Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik vind dat je gelijk hebt dat bijna alle paarden wel makkelijk te krijgen zijn. Alleen je hebt 1 op de 100000 paarden waar dat dus niet bij lukt, en dat zijn dus de paarden die ik daadwerkelijk wel moeilijk vind.
juval schreef:ik denk dat paarden vooral makkelijk wordt als het klikt met je paard. als er wederzijds begrip is en daar komt ook een stukje genegenheid bij kijken. als dat allemaal in orde is hebben (de meeste) paarden meestal wel een will to please, dus dan gaat alles wat makkelijker en soepeler.
het gaat dus vooral om de combinatie mens/paard, dat moet kloppen.
Miss_Malfoy schreef:Aukelizzy schreef:Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik vind dat je gelijk hebt dat bijna alle paarden wel makkelijk te krijgen zijn. Alleen je hebt 1 op de 100000 paarden waar dat dus niet bij lukt, en dat zijn dus de paarden die ik daadwerkelijk wel moeilijk vind.
Maar is dat niet de uitzondering dan denk je, die de regel bevestigd?

blowdiene schreef:Miss_Malfoy schreef:Zo vinden mensen het raar dat ik met mijn paard naar de kermis ga om een suikerspin te halen. (Exreem voorbeeld maar toch.)
Het is ook wel een rasfjord...
Aukelizzy schreef:Met deze paarden bedoel ik de paarden die nooit 100 % te vertrouwen zijn. Die je nooit het gevoel geven dat je er echt daadwerkelijk voor de volle 100% op kunt vertrouwen dat ze niets doen. De paarden die zomaar uit het niets compleet door kunnen slaan en over de rooie gaan, en die dan misschien een waas voor de ogen kunnen krijgen, en wel is gevaarlijk kunnen worden. Deze paarden hebben gewoon een verschrikkelijk sterk en eigen karakter, maar juist dit zijn de paarden met dat beetje extra en daardoor vaak de beste sportpaarden. Maar dit zijn paarden die wellicht door een ander gek in de kop genoemd worden, ik vind ze gewoon moeilijk. Deze paarden balanceren gewoon echt op het randje van gek zijn. En idd misschien staan sommige van deze paarden wel aan de verkeerde kant van de streep, maar toch doen ze het in de sport heel goed en daarom zou het zonde zijn om een einde aan het leven van deze paarden te maken.
Miss_Malfoy schreef:@Aukelizzy: Ik zeg niet dat ze zomaar opeens stikbraaf rond zullen sjokken, maar ik vind wel dat ze iets kunnen leren. Want als je zo'n paard zadelmak kunt maken, dat is toch eigenlijk ook iets abnormaals? En een bewegend ding op je rug kun je ook uitbouwen, dat is mischien niet je prioriteit maar ook zo'n paard kun je laten wennen aan bv een mens dat een rondje om de wereld doet op zijn rug. Dat de moeite die het kost nooit in verhouding zal staan tot wat je er mee bereikt snap ik, maar het is niet onmogelijk. En natuurlijk moet je bij zo'n paard kleinere stapjes nemen, maar dan is het nog steeds niet onmogelijk om verder te komen dan waar je begon.