JoviBan schreef:moretje schreef:Als het een natuurlijk houding zou zijn, loopt ze dus wèl op de voorhand. Natuurlijke houding is namelijk meer gewicht aan de voorkant verdeeld.
Het is niet zo dat een paard van nature - zonder ruiter - op de voorhand loopt.
Het is wel zo dat het meest van zijn lichaamsgewicht met de voorhand gedragen wordt (2/3 van het lichaam zit nl aan de voorkant).
Dat zijn twee verschillende dingen.
Op de voorhand lopen, is dat het paard z'n voorbenen te lang laat staan en z'n achterbenen niet voldoende onderbrengt (dus meer stuwen ipv dragen).
Het paard loopt dan ahw 'bergafwaarts'.
Waar ik bij deze foto's meer aan zit te denken, zijn te lange tonen, waardoor het paard niet voldoende kan afwikkelen. Zowel voor als achter.
TS, zou dat kunnen? Hoe zien z'n hoeven eruit?
Ooh ik dacht ergens hier gelezen te hebben dat ze op de voorhand lopen van nature. Weer wat geleerd! En wat bedoel je met te lange tonen?

Ik probeer mijn paard door de rope iets omhoog te trekken, zijn hoofd wat meer omhoog te laten doen (zoals ik al zei deed ik dat om te experimenteren en het hielp wel, dat hij wat meer oprichtte) zodat hij niet meer zoveel op de voorhand loopt (je ziet daar dan wel een klein verschil in) en ik hem vanuit daar er wat meer van achter probeer te doen, maar het lukt me niet met rope. Met hoofdstel (mijn andere pony dus) doe ik het natuurlijk juist andersom maar moet ik zeggen dat hij nooit uit zichzelf op de voorhand loopt en als ik hem wat meer opricht met mijn handen (niet omhoog trekken hoor), hij ook meer gaat zitten. 
Dat moet je aan Polly2 vragen....denk het wel he - maar ik ben echt zo'n ouderwetse sufferd die met alles er op en er aan rijdt. Kan wel goed uitleggen wat ik zie, maar voor oplossingen zonder dat je voor iets kunt begrenzen moet je niet bij mij zijn..
Alleen de pony waarmee ik het doe is niet meer geschikt voor de intensieve sport en daarom rijden we alleen recreatie en als we in de bak rijden, doen we dat eigelijk dan bitloos of met rope ofzo.
We rijden vooral bitloos recreatie in het verkeer met mijn nichtje van 7 erop dus niks moet