Kan dit nou zomaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Re: Kan dit nou zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:27

oke,nouja het kwam me gewoon vaag over en snap de reacties niet.

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 19:30

Mijn paard staat nu weer terug op zijn veillige stal, het paard van hun is er ook nog steeds. We halen eerst een DA erbij als het bij haar gebeurt is die kreupelheid zijn de kosten voor haar nouja lijkt me sterk dat het bij mij gebeurt is want voor die is weg geweest heeft die nog in debak gestaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:42

Wat een verhaal zeg.
Ben benieuwd wat je dierenarts er van zegt. Weet je inmiddels al wat er is ingespoten? Kan een dierenarts bepalen hoe lang een blessure al bestaat? Lijkt me niet makkelijk :n

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 19:43

Pollewoppy schreef:
Wat een verhaal zeg.
Ben benieuwd wat je dierenarts er van zegt. Weet je inmiddels al wat er is ingespoten? Kan een dierenarts bepalen hoe lang een blessure al bestaat? Lijkt me niet makkelijk :n

Ja ik ook, nee dat weet ik niet het enigste wat de eigenaar deed was schreeuwen dat ze haar paard terug wouw.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:45

Maar, die staat nog steeds bij jou dus. En daar ging ze mee akkoord?

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:48

persoonlijk zou ik dan denken dat je haar paard ook terug bracht..
met zon madame wou iik niks meer te regelen hebben.
ja ze kon me de kosten betalen die ik voor mijn paard inrekening heb gekregen als : DA ect maar verder neeeeuh!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:50

Maar wat als het paard van de TS nou blijvende schade er aan overhoudt?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:53

Zijn de paarden ook op de foto geweest? Of was het enkel een klinische keuring?
Voor hetzelfde geld was dit een verborgen gebrek (lees spat in vroeg stadium of dergelijke?) en is dit zich nu pas beginnen uiten?
Als het paard echt puur uit niks is beginnen manken bij haar, zou die bij mij ook de deur uit gaan en zou ik ook mijn oude paard terugeisen.

Vind het trouwens ook niet helemaal netjes hoe je reageert... Nu is je paard "kapot" en wil je 'm zelf ook niet meer hebben?
Ben benieuwd hoe dit gaat uitdraaien!

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 19:55

Pollewoppy schreef:

Daar was ze niet zo blij mee dat ze hem niet mee kreeg, de kosten worden voor haar als het goed mis is blijvende schade dus mag ze mijn paard pakken en vertrekken klinkt heel sneu voor mijn paard, maar ik ben neit van plan om een kreupel dier terug tenemen.

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 19:56

whisperramse schreef:
Zijn de paarden ook op de foto geweest? Of was het enkel een klinische keuring?
Voor hetzelfde geld was dit een verborgen gebrek (lees spat in vroeg stadium of dergelijke?) en is dit zich nu pas beginnen uiten?
Als het paard echt puur uit niks is beginnen manken bij haar, zou die bij mij ook de deur uit gaan en zou ik ook mijn oude paard terugeisen.

Vind het trouwens ook niet helemaal netjes hoe je reageert... Nu is je paard "kapot" en wil je 'm zelf ook niet meer hebben?
Ben benieuwd hoe dit gaat uitdraaien!

Mevrouw beweerde eerst dat hij met wonden naar haar toe ging, tot ik mevrouw foto's heb laten zien van de dag ervoor biechte mevrouw op dat die haar haar ruin in de wei heeft gestaan.(zijn allebei klinisch gekeurd.)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:58

meen je dit nou echt?
wil je echt dat je paard op zon manier bij iemand blijft..
ik vind dit erg egoistisch hoor.
is joun paard na jou wel eens egoistisch geweest?
heb je fotos van je paard en de prijs?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:58

Ik kan me wel enigzins voorstellen dat de TS ook niet op een kapot paard zit te wachten. Als je paard bij jezelf een blessure oploopt, is het wel even een ander verhaal.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:59

vind het ngal hard dat je je eigen paard zo laat kreperen, dat je dadelijk je eigen paard weer aan haar meegeeft omdat jij geen zin hebt in een kreupel paard. Ik dacht altijd dat paard en baas maatjes waren. Weer een les geleert ofzo

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:00

nee niemand zit op een kapot paard te wachten.. maar om er nou zo mee om te gaan?

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 20:01

shadowflower schreef:
vind het ngal hard dat je je eigen paard zo laat kreperen, dat je dadelijk je eigen paard weer aan haar meegeeft omdat jij geen zin hebt in een kreupel paard. Ik dacht altijd dat paard en baas maatjes waren. Weer een les geleert ofzo

Oh mijn paard en ik zijn wel maatjes hoor maar mijn paard is kreupel terug gekomen en daar wil ik niet voor opdraaien.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:01

Ik heb geen medelijden met jullie beiden, als je zo "afspraken" maakt, dan vaar je meer op geluk dan wijsheid. Er staan al zoveel voorbeelden op verschillende sites, eindeloze tv programma's waar dit soort voorbeelden in voorkomen en je gewoon moet laten keuren e.d.

Hoe je er nu mee omgaat verdient geen schoonheidsprijs, in eerste instantie je laat je paard gewoon staan en wil je hem niet terug. Terwijl hij het volgens jou niet al te best heeft. Ik snap er niks van!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:03

jo_peerd schreef:
Pollewoppy schreef:

Daar was ze niet zo blij mee dat ze hem niet mee kreeg, de kosten worden voor haar als het goed mis is blijvende schade dus mag ze mijn paard pakken en vertrekken klinkt heel sneu voor mijn paard, maar ik ben neit van plan om een kreupel dier terug tenemen.

Ik snap dat je geen kreupel paard terug wilt hebben, maar wil je je paard echt zomaar dumpen bij een vrouw waar de zaken blijkbaar niet helemaal kloppen? Ik vind het respectloos tegenover je paard dat je hem zo afdankt, dat dier kan het toch ook niet helpen dat 'ie kreupel is?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:03

Was jou paard klinisch gekeurd voor hij wegging?
Waarschijnlijk heeft de ruin jou paard flink verrot getrapt/gebeten en nu wil ze niet opdraaien voor de dierenartskosten en moet het paard weg. Dat is wel heel makkelijk, maar vooral dieronvriendelijk... Dat je liever geen kapot paard terug wilt krijgen, kan ik echt wel begrijpen. Maar... Ik zou mijn paard zeker niet weer aan haar mee geven.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:04

stel nou dat dit verhaal jou zelf overkomen was :

jullie hebben geruild en het paard wat jij gekregen hebt was eerst gezond en later wordt ie bij jou stokkreupel..je belt de DA en hij krijgt wat voor de pijn...vervolgens ziet iemand dat jij dit paard uren lang op de trailer hebt staan en het paard precies reageert zoals jij hier eerder beschreef...

zou je dan net zo reageren?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:05

Je kan niet terug vallen op een verklaring van de da van voor de kerst 2009, zowel klinisch als röntgenologisch.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:06

jo_peerd schreef:

Wouw. Dus als ik het goed begrijp wil jij je paard niet terugnemen omdat deze nu kreupel is? Je geeft blijkbaar niks om het welzijn van het beestje! Het is verdorie wel JOUW paard geweest! Blijkbaar is de nieuwe situatie voor jouw paard niet wat het zijn moest en dat kan je, als ik het goed begrijp, gewoon helemaal niks schelen omdat ie al is ingeruild? Nee het klinkt misschien kort door de bocht wat ik nu zeg, maar op deze manier ben je in mijn ogen geen paard waard.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:09

Negerzoen schreef:
jo_peerd schreef:

Wouw. Dus als ik het goed begrijp wil jij je paard niet terugnemen omdat deze nu kreupel is? Je geeft blijkbaar niks om het welzijn van het beestje! Het is verdorie wel JOUW paard geweest! Blijkbaar is de nieuwe situatie voor jouw paard niet wat het zijn moest en dat kan je, als ik het goed begrijp, gewoon helemaal niks schelen omdat ie al is ingeruild? Nee het klinkt misschien kort door de bocht wat ik nu zeg, maar op deze manier ben je in mijn ogen geen paard waard.

rechtdoorzee! ik ben het er helemaal mee eens! ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:16

jo_peerd schreef:
Hij is voor de kerst nog goed gekeurd verklaart door de DA, de kreupelheid is dus bij haar gebeurt en zij heeft er een dierenarts bij gehaald en die heeft er iets ingespoten en nu loopt die helemaal kreupel.

Hoho, Kerst vorig jaar is erg lang geleden. Hij kan dan wel goed gekeurd zijn, maar dat wil niet zeggen dat hij nu weer goedgekeurd zou worden. Zon keuring geldt echt zo lang niet. Het is niet zo dat je dan kunt zeggen dat de kreupelheid DUS bij haar gebeurd is.

Ik vind het tegenover dit paard wel erg hard, natuurlijk zit je niet op een kreupel paard te wachten, maar wat heeft het paard daar aan? Wat ik wel goed vind is dat je het ruilpaard niet meteen weer meegegeven hebt. Daarmee heb je in ieder geval nog iets achter de hand.

Harde les, wees de volgende keer beter voorbereid, en persoonlijk zou ik nooit ruilen. Hoe handig het ook is, er komt altijd wel gezeik mee.

dodo23O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:32

Ik vraag me af waarom je een paard zou laten inspuiten met (IETS????) door een dierenarts omdat je het paard bv gewoon niet wil hebben.
Ze heeft immers toch ook een paard achter gelaten bij jou in (goede staat).
Waarom zou ze dan IN de proeftijd dit doen. Want je zegt dat ze je een week geleden heeft gebeld omdat ze het paard alsnog wilde ruilen.
Beetje vreemd verhaal. Dan ruil je ze toch gewoon weer om en ben jij weer trots op je eigen paard en laat je dan een veearts komen om
te bekijken of het ook is gebeurd door haar schuld. Dan kun je er als nog een rechtszaak van maken.Besef wel zulke rechtzaken duren lang en kosten veel geld.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:33

heb je fotows van je paaard?

edit, worden me al toegestuurd