Joolien schreef:Bomba schreef:Ik vind het achterbeengebruik van Totilas incorrect. In verhouding tot het voorbeen doet het achterbeen niks, en laat het ook nog eens steeds minder worden ook. De kracht moet vanuit het achterbeen komen, niet van het voorbeen. Wat Edward en Totilas laten zien is geen dressuur, maar een circus act.
Een circusact vind ik weer onzin.
Waarom gaan wij hier over discussieren terwijl hij wereldrecord naar wereldrecord loopt? Wat zien wij wel wat de beste dressuurjury's ter wereld volgens jullie niet zien? Of zijn er jury's en andere bevestigde criticy die dit beamen?
Adriana schreef:Nou idd zeg!!! In plaats van dat we zeggen het NL team heeft in Duitsland het Duitse team aan de kant gezet gaan we roepen dat Totilas niks is...
Training onnatuurlijk? Ik heb hem tijdens het losrijden in Neumünster gezien en er was echt niks onnatuurlijks aan... Ooo wacht jawel! Hij is van een buitenaards niveau! Nu snap ik het!
Dit vind ik ook iets overdreven, maar goed het is niet zo dat Edward en Totilas helemaal niks kunnen, alleen de huidige normen in de dressuur laten wel wat te wensen over.
En het extreme voorbeen vind ik niet in het geheel passen, maar dat is dus een kwestie van smaak alleen het heeft weinig met klassieke dressuur te maken.

Ze zullen heus wel meer dingen trainen dan alleen het voorbeen, lijkt me voor de hand liggend anders zou de rest ook niet te zien zijn, maar daar zitten volgens mij ook nog wel wat verbeterpunten.