Juist Links eraf vallen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:20

SuzannePerla schreef:
Ik dénk dat TS bedoelt aan welke kant je je laat vallen als je een noodgeval hebt.
Bijvoorbeeld je paard die er vandoor gaat richting een grote weg ofzo en je besluit je eraf te laten vallen

zou ik eigenlijk nooit doen maar goed..
Ik zou me denk ik eerder aan links laten vallen, lijkt me door de een of andere manier natuurlijker ofzo ;)

dat bedoel ik inderdaad :)

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:31

Aha ja dat is eigenlijk ook wel een logischere vraag :+ .
Tja dan ligt het er maar net aan of er links een boom staat of niet of iets anders of aan de rechterkant. Het zou dan per situatie verschillen denk ik ,gelukkig nog niet meegemaakt

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:05

aan zoiets denk ik niet als ik val...
nu ik eraan terugdenk val ik eigenlijk altijd aan de rechterkant!

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:21

Dat ligt aan de situaie en wat er in dan rondom de situatie staat aan bijv. bomen of sloot. Als ik vrij was om te kiezen, zou ik voor links kiezen. Dit omdat het voor mij gevoel sneller en gemakkelijker gaat, afstappen doe ik ook aan de linker kant. Eigenlijk een beetje een gewoonte.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:37

Asyaa schreef:
Ik zou voor kant kiezen waar de grond het zachtst is.

& waar de grond droog is, bij ons liggen er na het sproeien nog wel is plassen in de bak :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:39

ch_ntii123 schreef:
SuzannePerla schreef:
Ik dénk dat TS bedoelt aan welke kant je je laat vallen als je een noodgeval hebt.
Bijvoorbeeld je paard die er vandoor gaat richting een grote weg ofzo en je besluit je eraf te laten vallen

Ik zou me denk ik eerder aan links laten vallen, lijkt me door de een of andere manier natuurlijker ofzo ;)

En dan val ik eraf en zie ik hoe m'n paard onder een auto terecht komt? Hmm, nee, dat gaan we niet doen denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:41

ch_ntii123 schreef:
SuzannePerla schreef:

Ik denk dat ALS je al kan kiezen dat links niet persé handig is, dat ligt aan de omstandigheden. Als je bijvoorbeeld rechtsom rijd en je valt er links af dan lig je tegen het hek van de bak, terwijl je rechts in het zand valt.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:46

Ik zou dan idd kiezen voor de plek mat de meeste ruimte.

Meestal als ik merk dat ik niet meer kan blijven zitten, en mijn enige keus nog erafvallen is ga ik wel bedenken hoe ik eraf wil vallen :+ .
Dit gaat over het al gemeen nooit goed, en kom ik altijd ongelukkig terecht :+

Kiimm_

Re: Juist Links eraf vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:53

Als ik val gaat het nooit zoals ik wou of snel gepland had haha

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:12

als ik zou kunnen kiezen zou ik de kant nemen waar de meeste ruimte is en die het zachts is natuurlijk. maar als je echt valt, heb je niet echt tijd om te kiezen en het ligt er natuurlijk ook aan hoe je valt.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:21

Het gaat dan allemaal ook zo snel

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:22

ch_ntii123 schreef:
[size=9]

Ik vraag me af is dat echt zo? als je op de linker hand rijd is links eraf vallen niet handig in mijn ogen..

Als je op de linkerhand rijd is links eraf vallen juist handiger! Anders val je tegen de muur hè ;) Dus ik denk dat jij rechts bedoeld ;)

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:11

hmm geen idee of dat handig is aan een kant vallen mijn pony is braaf dus rechts zou ook niet veel uitmaken daar kan ik ook opstappen en als ik zou vallen denk ik er niet bij na welke want dan lig ik al := haha

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:09

Dan heb je toch een mooi probleem als er een hek aan de linkerkant zit. :D

Ik moet zeggen dat ik zelf maar 1 keer kan herrinneren dat ik echt voor een kant wilde kiezen. Achteraf ben ik blijven zitten, maar tijdens de bokkesprongen dacht ik ' ik val wel daarheen want daar zit een hek!'.
Maak je meer zorgen om hoe je neerkomt... :=

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:06

Kon ik maar kiezen aan welke kant ik eraf zou vallen :P
Denk niet dat je tijd hebt om te denken van; Goh, laat ik er maar links afvallen, want dat hoort :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:15

x_Marr schreef:
Lara_Silver schreef:
Kiezen waar je gaat vallen? Tja ik kan je verzekeren dat het meer pijn doet. Mensen die kiezen als ze aan het vallen zijn of er zo nodig op moeten blijven terwijl ze er al naast hangen die verkrampen. Ze vallen altijd veel harder en pijnlijker dan diegenen die zich gewoon laten gaan en nog de tegenwoordigheid van geest hebben zich klein te maken.

Overigens, links opstappen, opzadelen en afzadelen, het is allemaal achterhaalde onzin. Het is begonnen in het leger heul lang geleden. Vanuit het opstappen en vanuit de militaire structuur. Alles netjes vanaf één kant en links opstijgen omdat de sabel links hing, en als je rechts zou opstijgen die in de weg zou zitten, niet meer niet minder.

Maar dat je nu ook opeens links moet gaan vallen, tja het draait een beetje door. Ook vallen kun je gewoon van beide kanten van het paard doen. (klinkt wat raar) Net als poetsen, zadelen en opstappen.

Absoluut niet waar.
Ik heb het vorig jaar meegemaakt, hing al aan de zijkant, kon kiezen tussen proberen te blijven zitten en eventueel kunnen vallen op een asfaltpad of direct vallen en in het gras belanden.
Heb toch echt voor dat 2e gekozen en ik denk dat ik daar toch echt verstandig aan heb gedaan ;)

Dan kies je wanneer je valt, niet welke kant, welke plek.