Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Natuurlijk ben ik er niet trots op, maar ik ga ook niet de schijn ophouden en doen alsof het altijd maar goed gaat. Ook in gevallen waarin het gewoon echt gevaarlijk wordt deins ik er niet voor terug om een klap of skup uit te delen, maar gelukkig komt dat zelden voor. Met rijden in de bak kan ze soms nog wel eens d'r eigen plan trekken en dan kom ik ook even wat harder door als ze de zachte manier negeert. Maar dat duurt vaak nog geen seconde en daarna rijd ik ook weer op een vriendelijke manier verder. Maar ik zorg er wel voor dat ik haar corrigeer omdat er echt iets misgaat, niet omdat ik een slechte dag heb en dus minder geduld heb. Als dat laatste het geval is ga ik stappen en tel ik even tot 10
Annumarie schreef:Tsja, mijn lieve tankertje gaat iedere keer weer bij het buitenrijden na ongeveer een kilometer stilstaan..... en dan zet ie echt geen stap meer vooruit...... het enige dat dan helpt is afstappen - en dan weet meneer al wat er komen gaat - een trap tegen z'n kont, en weer opstappen en weer verder rijden. En dan doet ie het gewoon weer, geen probleem.....
Ik kan natuurlijk ook iedere keer kijken of ie soms tandpijn heeft of dat er een riempje te strak zit of een verkeerd zadel, of last van z'n rug....... Yeah right! Die rotzak probeert me gewoon iedere keer weer uit en heeft een harde hand nodig om op z'n plaats gezet te worden......het is geen schoothondje! Paarden onderling zijn ook niet altijd even zachtaardig met elkaar!! Dat is de natuur!! Laten zien wie de leider is.
Maar voor alle voorzichtigheid wil ik wel even voorop stellen dat ik afransellen echt wel afkeur, en dat ik op wedsrijd ook wel eens zie dat ruiters hun eigen frustraties loslaten op het paard en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Maar een opvoedkundige tik kan vaak prima op z'n plaats zijn....
Wel rij ik altijd met (een loshangende) slof, maar ik kan daar goed mee rijden en gebruik dat ding misschien 1 x in de twee weken kort.
Heeel hoog springen als niemand op de ponyclub was (waarschijnlijk met de grondbalken aan de verkeerde kant, of oxers van de verkeerde kant)
malloesje schreef:Of een paard wat aan de kletter gaat met je zit terug rijden. Nog zo'n dooddoener is met trailerladen, een keer met de bats eroverheen werkt vaak beter dan ervoor gaan staan om op je allerliefst te vragen of ie alsjeblief de trailer in wil
Koningss schreef:Annumarie schreef:Tsja, mijn lieve tankertje gaat iedere keer weer bij het buitenrijden na ongeveer een kilometer stilstaan..... en dan zet ie echt geen stap meer vooruit...... het enige dat dan helpt is afstappen - en dan weet meneer al wat er komen gaat - een trap tegen z'n kont, en weer opstappen en weer verder rijden. En dan doet ie het gewoon weer, geen probleem.....
Ik kan natuurlijk ook iedere keer kijken of ie soms tandpijn heeft of dat er een riempje te strak zit of een verkeerd zadel, of last van z'n rug....... Yeah right! Die rotzak probeert me gewoon iedere keer weer uit en heeft een harde hand nodig om op z'n plaats gezet te worden......het is geen schoothondje! Paarden onderling zijn ook niet altijd even zachtaardig met elkaar!! Dat is de natuur!! Laten zien wie de leider is.
Maar voor alle voorzichtigheid wil ik wel even voorop stellen dat ik afransellen echt wel afkeur, en dat ik op wedsrijd ook wel eens zie dat ruiters hun eigen frustraties loslaten op het paard en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Maar een opvoedkundige tik kan vaak prima op z'n plaats zijn....
Nee ook dat zie je fout, las laatst nog in een topic dat daar aan vooraf heel veel lichaamstaal gaat! pff als ik boos ben merkt paard lief dat ook, genoeg lichaamstaal, en als ze dan nog blijven stieren krijgen ze er van mij ook een.
En in jou geval, je paard doet het nog iedere keer dus waarschijnlijk (foei!) is je schop nog niet hard genoeg..
Koningss schreef:Dus welke bokker durft ervoor uit te komen dat je ook je paard wel eens strenger door moet vragen of op de plek moet zetten om een gewenst resultaat te krijgen en weer fijn door te kunnen rijden? in mijn ogen niks mis mee maar voor sommige hier op bokt regel rechte mishandeling
__PSM__ schreef:Ik moet trouwens wel zeggen, de keren dat ik echt lelijk moest doen tegen mijn paard kwam dat door mijn eigen eerdere gedrag....
. Daar heb ik tegenwoordig geen last meer van, als ze trekken, trek ik niet terug. Had het opeens door dat het rijden dan ook veel leuker wordt. 

) haar klaar wil hebben om eventueel lessen mee te lopen voor de cliënten.