Hoeveel vragen voor beleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijnponynero

Re: Hoeveel vragen voor beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:29

tja ik vind €150,- echt superveel :))
Ik doe het meestal gratis, gewoon voor de lol :j
Maar zoals als ik somige pony's echt op wedstrijden uit moet brengen zijn de startkaartkosten en vervoerskosten enzo wel voor de eigenaar ;)
Maar meestal rijd ik dan ook alleen pony's in waar ik verder mee denk te komen, en waar ik meestal op mag blijven rijden zolang als ik zelf wil :))
En aangezien ik het gratis doe kunnen ze me niet zeggen je moet dit of je moet het zo doen :n
Dus dan vind ik het fijner :))

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 20:56

Nou even voor de duidelijkheid, ik doe het heus niet voor het geld hoor, maar mijn moeder zei ook nog van:tja, je riskeert wel je leven door op een jong paard te gaan zitten, en dan heb ik ook wel zoiets van: zou jij voor 150 je leven riskeren?? En ik snap jullie prima hoor, vanwege mijn leeftijd, dat is ook wel zo, maar als ik 20 jaar was met de zelfde ervaring als die ik nu heb dan wordt er wel anders over gesproken, geloof me maar, het zijn maar getalletjes :P En in jullie ogen ben ik dan een pennymeisje, maar dat geeft niet, vanwege de leeftijd kan iedereen dat denken, ( gelukkig weet ik wel hoe het zit :o )

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:47

idd :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:52

Janedieene schreef:
Nou even voor de duidelijkheid, ik doe het heus niet voor het geld hoor, maar mijn moeder zei ook nog van:tja, je riskeert wel je leven door op een jong paard te gaan zitten, en dan heb ik ook wel zoiets van: zou jij voor 150 je leven riskeren?? En ik snap jullie prima hoor, vanwege mijn leeftijd, dat is ook wel zo, maar als ik 20 jaar was met de zelfde ervaring als die ik nu heb dan wordt er wel anders over gesproken, geloof me maar, het zijn maar getalletjes :P En in jullie ogen ben ik dan een pennymeisje, maar dat geeft niet, vanwege de leeftijd kan iedereen dat denken, ( gelukkig weet ik wel hoe het zit :o )

Wil echt niet vervelend doen hoor. Maar het is heel typisch dat veel meiden van jouw leeftijd denken dat ze veel volwassener zijn dan dat andere denken. Als je over jaartje of 10 terug gaat kijken zie je dat heel erg anders!
Maar goed daar gaat het niet over het is aan jouw of je het doet of niet. Maar denk dat je met 150 goed tevreden kunt zijn. Doe eerst wat meer ervaring op met het zadelmak maken en inrijden en dan stijgt het vanzelf als je het goed doet. Je kunt niet met een hoge prijs beginnen zeker niet als je het vaker wil gaan doen kun je beter laag beginnen en een goede naam opbouwen.

Vind je het zelf te weinig dan? Waar zit je zelf aan te denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:57

om wat voor pony gaat het(shetlander Dpony of een paard?) En ga jij les geven? sorry meid maar je bent 13. En heb vast niet de benodigde diploma's.

En heb jij ook voldoende ervaring voor als dit paard niet zo makkelijk blijkt te zijn. Wat heb jij al gepresteerd op wedstrijden? omdat je het over "wedstrijd klaar" maken heb.

Want zodra mensen je betalen is het niet meer vrijblijvend. En wille ze resultaten zien. Want 150 euro is veel geld.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:08

Ik deed een hoop toen ik 13 jaar oud was. Crossen met de paarden, achterstevoren erop, hier en daar wedstrijden rijden, etc. Maar als ik er nu op terug kijk kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik toen nooit een paard in zou kunnen rijden. (Al dacht ik toen van wel :+ )
Ik vind € 150,- erg veel.
Hier betaal je € 200,- per week om je paard te laten beleren, maar dan weet je zeker dat het allemaal goed gebeurd en je een startklaar paard terug krijgt.

Ik ben toevallig 2 maanden geleden begonnen met Bries van mij in te rijden. En dat gaat zeker niet zonder tegenslagen.
Er zijn momenten geweest dat ik hem het liefst naar de slager had gebracht, dat ik niet meer wist wat ik met hem aan moest en dat ik spijt had dat ik eraan begonnen was. En dat allemaal terwijl ik veel ervaring heb met het inrijden van paarden.

Het enige wat ik nog kwijt wil is: Denk goed na waar je aan begint. Het lijkt makkelijker dan dat het is en een paard is zo verziekt.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:27

Wat is het eigenlijk voor paard/pony?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:33

gezien de hoeveelheid werk je er van hebt vind ik 150 euro wel weinig. :o
ik heb voor het inrijden van mijn paard rond de 600 euro (incl. 5 weken stalling) betaald. Is niet te vergelijken natuurlijk, maar ik zou er toch 200 euro voor vragen, anders kun je altijd nog terug naar 150.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:37

fenna1995 schreef:
gezien de hoeveelheid werk je er van hebt vind ik 150 euro wel weinig. :o

Janedieene schreef:
Het is zowieso voor mensen die ik ken, ik moet er een aardig stuk voor fietsen. En hoevaak ik erheen ga bouw ik op, de eerste week misschien 2x daarna 3x enz. Uiteindelijk ben ik er toch wel veel.

Janedieene schreef:
( ik wil er niet meer dan een week of 6 insteken)

Dit vind ik nou niet echt een hele hoeveelheid werk. Degenen die 200 euro per week vragen zitten er elke dag op, en vaak 2x per dag!

Momenteel ben ik tussendoor nog even een paar keer met een projectje bezig (iemand anders maakt hem klaar, maar door een ongeluk met een ander paard een poos terug mistte ze toch het vertrouwen/lef om er daadwerkelijk de eerste keer op te 'rijden'. Het zitten zelf durfde ze wel, maar omdat hij ook gruwelijk kan bokken had ze even geen trek om er af te stuiteren). Ik wilde de eerste keren wel doen, en toen ze vroeg wat of ik daarvoor wilde hebben wist ik het echt niet. Toen zei ze dat ze het dan zelf eigenlijk niet durfde en ze daar wel wat voor over had, 25 euro per keer en elke keer dat ik blijf zitten krijg ik McDonalds. Heb vanochtend mijn eerste keer MCD verdiend, en straks ga ik nog een poging doen.

Maar het ligt echt aan de ervaring die je hebt! Ik heb mijn eigen (dus die ik gehad heb) allemaal op 3 na zelf in en doorgereden, heb handelspony's gereden en als die ingereden moesten worden deed ik dat ook, heb inmiddels een adres waar nu jonge beesten voor mij wegkomen om klaar te maken, en heb ook al een leuk prestatielijstje.

Overigens pas ik nogsteeds de prijs bij mijn vaste adres niet aan :n

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 19:16

Ja, mistid, en wat wil je ermee zeggen?
Over de vragen van mijn wedstrijdervaring *ahum :o * Ik rijd geen wedstrijden, want mijn ouders zijn gescheiden, waardoor ik in het weekend geen tijd heb voor wedstrijden, en dat drukke gedoe enzo trekt me niet zo. Wel train ik graag wel op hoger niveau thuis. Met mn lease c-merrie krijg ik dan ook lessen, en de instructie zegt ook dat het zonde is dat ik niet wedstrijden kan starten. Omdat, als ik mijn best doe, ik dan met mn lease in de Z kan komen met springen. (21 jaartjes) Dressuur, niet mijn sterkste punt. Wel de basis, aan het been, stelling, wijken, achterhand mee , schouderbinnen warts, enz. dat leer ik dan ook liever omdat ik het dan weer met het springen kan gebruiken in een moeilijke bocht of wat dan ook.
Beetje helderder (zal wel niet goed geschreven zijn) geworden?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:35

Ik vind 150 euro voor iemand van jou leeftijd zeker een mooi bedrag hoor. Is toch een leuk zakcentje.

Ik ben momenteel een jong paard aan het corrigeren en daar vraag ik 10 euro voor per keer dat ik hem rijd. Rij hem ongeveer '5 x per week. :)

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:15

Vind het voor een meisje zonder wedstrijd ervaring, zonder diploma's(neem ik aan) wel een hoop geld.

@ Fenna1995: Daar heb je én 5 weken stalling én professionele mensen voor 6oo euro. Dus dat is niet echt te vergelijken denk ik....

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:06

nolanlover schreef:
Vind het voor een meisje zonder wedstrijd ervaring, zonder diploma's(neem ik aan) wel een hoop geld.

@ Fenna1995: Daar heb je én 5 weken stalling én professionele mensen voor 6oo euro. Dus dat is niet echt te vergelijken denk ik....

dat zei ik zelf ook al. ;)

E_MM_aX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:31

Ja mss gewoon 10 per keer ? :P

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:55

Ik doe/deed het altijd gratis, ik zag het altijd als een win/win. Ik kreeg er goede begeleiding (waaruit ik weer veel leerde) & een ervaring voor terug. De begeleiding was altijd gratis voor mij, en als je ging kijken naar de zelfde begeleiding die je moest betalen was je vaak best duur uit. ;)

Ik ben opgegroeid tussen het jonge grut, voel me er lekker en ben niet angstig om op een jong paard te stappen. Toch ben ik van mening dat (zeker wanneer het alles behalve proffesioneel is) er ten alle tijde goede begeleiding bij moet wezen. Ik vind TS ook echt niet proffesioneel over komen eerlijk gezegd, leeftijd maakt voor mij geen moer uit (ik was zelf ook erg jong toen ik paarden zaldemak maakte en inreed). Maar TS heeft geen wedstrijdervaring (oké dit is niet altijd een pré, zelf had ik die gelegenheid ook niet maar was toch heel kundig met het jonge grut het zegt niet direct veel), en komt op mij in dit toppic over als iemand die het vooral erg leuk vind om met paarden bezig te gaan en dingen wil leren en ervaren. Ze heeft daarbij ook nog maar nauwelijks paarden zadelmak gemaakt, en de manier waarop ze praat over haar leven riskeren etc. Juist als je dit vaker wil doen moet je in je eigen vertrouwen hebben, en niet denken; oohh ik waag m'n leven straks weer! Maakt mij dat ze juist meer moet leren en het gewoon vaker moet doen.

Ik zou haar echter niet betalen, maar de kans geven om ervaring op te doen en te leren. Zou haar er goede begeleiding voor terug geven en zo doende zorgen dat beide er een goede ervaring aan over houden. Vind die 150 euro echt veel te veel! Zoals Mistid het doet vind ik netjes, en komt op mij al erg proffesioneel over eerlijk gezegd. Dat ze het e.e.a. heeft bereikt in de wedstrijdsport vind ik een extratje en wat aangeeft dat ze weet wat er op wedstrijden gevraagd wordt, hierdoor kan ze paarden er beter naar toe begeleiden. Maar resultaten op het wedstrijdterein zijn absoluut geen zekerheden dat iemand ook een jong paard perfect kan inrijden. Wat ik zie en hoor is Mistid verstandig bezig, juist begeleiding en weet ze wat ze doet en wat ze kan. Zo iemand zou ik eerder gaan betalen (en zeker geen vetpot maar meer als extratje), dan TS. En dat heeft helemaal te maken met de manier van overkomen, ervaring. TS zou ik echter ook kansen geven!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 16:26

Marinke, ik bedoel het niet zo van : ohnee dat gaat mijn leven misschien wel, sterker nog, het was een gedachte van mijn moeder ;) En tja, als je me niet (genoeg) ervaren over vind komen, prima, dan niet. Ik weet zelf tot waar mijn grens zit, en waar ik niet over heen moet gaan. Maar ieder zijn eigen menig ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:29

ikzelf vraag er 250 voor,

binnen een maand zijn ze zover dat de eigenaar erop kan.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:14

Janedieene, ik zeg niet dat je van mij geen kans zou krijgen, juist wel! Maar ik zou je geen 150 euro gaan geven om een jong paardje te beleren. Ik ken je niet IRL, en weet niet hoe je rijd ik oordeel nu ook alleen maar over wat ik van je mee krijg zo in dit toppic. En zeg ook dat je juist van mij wel de kans zou krijgen om een paardje/pony van mij interijden, om te leren en ervaring op te doen, en zou je dan begeleiding er gratis en voor niets bij doen.

Ik begrijp dat je deze pony helemaal in je eentje gaat doen??

Sammy1, wat zit er allemaal in die prijs? Ook stalling en alles meer of puur en alleen het inrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:02

TS Wil je dit doen voor de ervaring of het geld? Want als je het voor de ervaring doet. Zou je misschien beter af zijn. Door aan de eigenaren te vragen of ze die 150 euro in begeleiding voor jou willen steken. Dan heb jij goede begleiding en doe je veel ervaring op. En is de eigenaar verzekerd van een fatsoenlijk beleerd paard. En maakt jou uit eindelijk een betere ruiter. Lijkt mij een win/win situatie..

En tsja ik vind je ook niet erg professioneel over komen. Dus jou betalen zou ik iig nooit doen. Maar eerder jou begeleiding betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:28

ik zou t niet doen, Je leeftijd ook en misschien kan je wel goed rijden maar dan nog.
Voor je t weet heb je een andermans pony verkloot.
ik vind dat als je een pony van een ander beleerd je daar proffesioneel voor moet zijn of t gratis doen en erbij zeggen dat je dus niet professioneel bent en het op hun eigen verantwoording is ofzo.

ik heb in mijn leven 1 pony zelf ingereden en das mn eigen pony. Die doet t prima onder t zadel en is precies zo zoals ik haar hebben wou, maar voor een ander een pony inrijden? Nee daar begin ik niet aan.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:57

xAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:32

sorry maar, waar maak je je druk om?
als je 150 toch goed
vind en hun het er voor over hebben.
het is misschien niet de slimste keus van
die mensen maarja?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:43

En wie gaat jou helpen?
Aangezien je als 13 jarige in je eentje geen paard kunt beleren, evenmin als een 30 of 80 jarige..
Zeker in het begin zul je hulp nodig hebben, of gaan de eigenaren je helpen?

Bedrag lijkt me wel leuk overigens voor je leeftijd.
En je moeder heeft gelijk, wees voorzichtig.
Dat andere topic (waar xlovelove net mee aankomt) doet je naam niet echt goed, vrees ik.

Gaat het om een kleine pony of zo? Dat ze een 13 jarige vragen?
Blijkbaar hebben de eigenaren ook niet veel verstand van pony's of het moet erom gaan dat jij
erop past en zij niet.
Kan me niet voorstellen, dat iemand zo maar zo'n jong iemand dat laat doen.
Aangezien je als eigenaar niet de verantwoording zou willen voor een minderjarige die
allicht een keer vliegles krijgt bij het inrijden en valt, zich verwondt, of erger nog levenslang
invalide wordt, of dodelijk verongelukt.
Maar daar hebben ze blijkbaar nog niet over nagedacht.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 18:03

Kijk, ik kan beter dit topic sluiten aan gezien jullie daar over door zeuren dat ik niet ervaren over kom of dat ik te jong ben, tpisch bokt weer... Ik houd het erbij wat ik erbij denk, nu vinden jullie me maar lekker penny, nou dat scheelt me niet. Ik weet wie ik ben en daar veranderd niemand iets aan! Ik bedank de mensen die wel positief achter me staan :) En ja, nu krijg ik reactie's over dat jullie alleen willen helpen bla bla, nou dat kan wel zijn, maar met die zinnetjes van : mijn paard zou ik nooit door jou willen laten beleren enz. wordt ik gewoon ziek van (niet dat ik dan denk dat ik zomaar ieders paard mag inrijden) ,

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:06

Zo meid, gaat het weer een beetje?
Ik kom idd met het zinnetje af van "Ze willen je alleen maar helpen".
En als je de pony net zo behandeld als de mensen hier, dan hou ik mijn hart vast!