Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sandyQ schreef:wat een hoop gel*l van die nevzorov
er wordt idd al eeuwen paard gereden ,vroeger was het "het vervoersmiddel" omdat er toen nog geen auto,s bestonden
die man spoort gewoon niet
als ik mijn paard niet elke dag berijd gaat ze zich vervelen en klieren ,ze vind het juist leuk als ik op haar rug zit
sandyQ schreef:wat een hoop gel*l van die nevzorov
er wordt idd al eeuwen paard gereden ,vroeger was het "het vervoersmiddel" omdat er toen nog geen auto,s bestonden
die man spoort gewoon niet
als ik mijn paard niet elke dag berijd gaat ze zich vervelen en klieren ,ze vind het juist leuk als ik op haar rug zit
Kuggur schreef:Jullie halen toch wat zaken door elkaar; Nezzie beweert niet dat je niet mag rijden, dat doet hij zelf óók. Hij beweert dat paardrijden als sport verboden moet worden.
Ik vind dat trouwens onzin, zie ook mijn andere post in dit topic (de eerste reactie).
Waratje schreef:melizz13 schreef:ik vind het ook wel een leuk vraagstuk maar dat ze meteen zeggen dat het geen sport meer is vind ik een beetje vreemd
Paardrijden is niet per definitie een sport, paardensport daarentegen is het wel. Nevzorov ageert hier met name tegen de paardensport, niet per definitie tegen het paardrijden (zou ook wel erg hypocriet zijn).
En inderdaad, de ethiek van het paardrijden en het gebruik (soms misbruik) van paarden voor sportprestaties mag best aan de orde worden gesteld.