Urielle schreef:Dat kun jij vinden, maar als je een paard in de toekomst moet verkopen (ongeacht of je het van plan bent, je weet nooit hoe omstandigheden ineens kunnen veranderen) dan beperk je je afzetmarkt wel enorm door een paard aan te bieden wat alleen bitloos gereden is. Je kunt een ideaal hebben dat hij alleen naar een andere bitloze ruiter gaat, maar als je MOET verkopen heb je een probleem.
Dan heb ik volgens jou héél veel problemen.
Mijn jonge merrie zal behalve nooit een bit kennen, ook geen eenzame opsluiting in een isoleercel kennen, ze zal het beslaan nooit kennen, ze zal geen winterdekens kennen, ze zal geen zweepslagen en geprik met sporen kennen, ze zal geen kilo's krachtvoer kennen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar volgens jou is het goed - voor het geval àls eens ooit - om mijn paard al die dingen toch maar te leren? Ik peins er niet over.

Als-eens-ooit gaat ze in ieder geval nóóit de traditionele wereld in waar dat allemaal zo gebruikelijk is.
Wat je laatste ieminiezin betreft: off topic, maar zegt wel iets over jou als ruiter.