Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moll schreef:FaberSmid schreef:Nee helaas begrijp ik u niet?
wat begrijpt u niet dan, kunt u dat vertellen

Citaat:FaberSmid schreef:
Moll doet u bewust dan oefeningen gedurende tijd niet rijden, om te controleren of het bevestigd is?
nee niet bewust, echter is het zo om zo nu en dan weer eens helemaal terug tegaan in de training om even de puntjes weer te voelen en te herhalen.
mol
Citaat:ja dat klopt ook, vind het alleen zelf fijn voor het werken voor feinabstimmung, en dan even alles even grondig door nemen
FaberSmid
Maar gebeurd dat niet automatisch met losrijden, warmrijden en trainen?
FaberSmid schreef:jasmijn78 is de bevestiging niet mede afhankelijk van niveau scholing ruiter en paard?
jasmijn78 schreef:als jij op B niveau rijdt c.q. als dat je africhtingsniveau is slechts B is is het vrij onwaarschijnlijk dat een oefening als sb goed bevestigd is/uitgevoerd wordt met behoudt van alle (basis) aspecten van het skala. Logischerwijs houd je je op B niveau namelijk nog niet bezig met verzameling en ligt de focus alleen nog op aanleuning, ontspanning en horizontaal evenwicht. Voor een goede sb is enige mate van verzameling nodig. Dat komt op dat niveau nog niet aan de orde.
FaberSmid schreef:Kan een beginner, gevorderde, amateur ook geen bevestiging bereiken op ieder zijn niveau en scholing en van het paard?

FaberSmid schreef:Wat betreft sbw is en blijft het moeilijk, omdat het een van de moeilijkste oefeningen is.
abeltje_xx schreef:ik durf wel te zeggen dat ik al bezig ben met L en M niveau oefeningen, meer als gehoorzaamheids/lenigheids oefening en om de achterhand te versterken.
abeltje_xx schreef:mij is altijd aangeleerd je paard qua niveau hoger in de training te hebben thuis dan dat hij op wedstrijd wordt uitgebracht.
abeltje_xx schreef:ik heb een hele hoop theoretische kennis ( waarvan ik de helft nog niet in praktijk kan brengen, dat is mijn niveau gewoon nog niet, en dat van mijn paard ook niet)

abeltje_xx schreef:euhm, ik denk dat je me een beetje verkeerd begrijpt.
abeltje_xx schreef:dat ik oefeningen uit het L en M rij is voor mij nu meer als gehoorzaamheids manier ( zo probeer ik soms eens of ze ook op de hulpen voor een travers reageert, maar ik verwacht heus niet dat die travers aan alle vereisten voldoet)
abeltje_xx schreef:ik voldoe aan de vereisten voor de B ( ruim voldoende als ik mijn oefenwedstrijden mag geloven, en ja ik weet best dat daar vriendelijker gejureerd wordt enzenz, maar dit is mijn overtuiging. daar moet je me dan maar op geloven)
abeltje_xx schreef:ik oefen om beter te worden, mijn eerste SB, poging wijken, verdorie mijn eerste keer aanspringen was verre van ideaal. maar dat maakt mij niet uit, want ik ben nog aan het leren. als ruiter en als combinatie.
abeltje_xx schreef:ik vind het trouwens wel heel leuk dat je zo reageerd, ik heb vaak veel moeite met mijzelf duidelijk te maken via fora en ik kan veel makkelijker reageren op mensen dan iets uiteen zetten.
We hoeven het ook niet persee eens te worden.FaberSmid schreef:7Het skala waar u over schrijft is duits en geen nederlands?
FaberSmid schreef:De verwarring en fouten onstaan door fout vertalen, u leest neem ik aan die boeken die en ratjetoe duits nederlands zijn?
)