Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FaberSmid schreef:Saar88 u bent wel goed aan het denken, wat betreft de oorsprong van de oefeningen van western. Zo ook Moll, dat maakt het niet zo makkelijk als het doet lijken.
Persoonlijk denk ik aan de overeenkomsten en de verschillen, van de hulpen van dressuur en western en de oefeningen van beide. Zet die maar eens op een rijtje, ben benieuwd hoe u alle daar over doet denken?
FaberSmid schreef:Hoe bedoeld u dat modie?
Professor schreef:http://www.youtube.com/watch?v=gOcMHw2y ... re=related
Waar is de voorwaartsbeweging of galop te erkennen bij de spinn??
Rumpleteaser schreef:Professor schreef:http://www.youtube.com/watch?v=gOcMHw2y ... re=related
Waar is de voorwaartsbeweging of galop te erkennen bij de spinn??
De spin is geen galopgang, zoals al eerder aangegeven in dit topic. Het is een hele snelle, voorwaartse beweging wijkend voor de buitenteugel. Zie het bericht van Anya onderaan pagina 1. Zonder voorwaartse beweging is de spin niet mogelijk, dit heeft met de juiste techniek te maken. Het paard dient het gewicht op het juiste been te plaatsen en rond te draaien. De voorwaartse beweging is in deze film onder andere te herkennen aan de voorbenen: het paard kruist voorlangs.
Rumpleteaser schreef:De spin is geen galopgang, zoals al eerder aangegeven in dit topic. Het is een hele snelle, voorwaartse beweging wijkend voor de buitenteugel. Zie het bericht van Anya onderaan pagina 1. Zonder voorwaartse beweging is de spin niet mogelijk, dit heeft met de juiste techniek te maken. Het paard dient het gewicht op het juiste been te plaatsen en rond te draaien. De voorwaartse beweging is in deze film onder andere te herkennen aan de voorbenen: het paard kruist voorlangs.
Citaat:Professor, mijn bijdrage is een toelichting op uw eerdere misvatting over de spin. Met een globale toelichting, waarin het voor een westernleek herkenbaar kan zijn wat ik bedoel. En nee, het is geen vreemd iets dat het paard het gewicht op het juiste been moet zetten. Dit is zelfs noodzakelijk voor een correcte uitvoering van de oefening. En nee, bij een spin wordt inderdaad niet om de middenhand gedraaid. Een pirouette is overigens niet vergelijkbaar met een spin, aangezien het hier bijvoorbeeld om een galop ga
Rumpleteaser schreef:Aha, ik denk dat ik u begrijp. De vraag is dus welke hulpen worden gegeven tijdens deze oefening?
Deze oefening is namelijk wel degelijk een voorwaartse beweging. De hulpen zijn inderdaad anders.
Het zijn mijn woorden dat het paard wijkt voor de buitenteugel. Dat is de basis, maar niet een volledige, correcte omschrijving. Om tot deze moeilijke oefening te komen, vindt veel training plaats. Dan is alleen wijken voor de buitenteugel niet genoeg± een paard dat heeft geleerd wat neckreining is, kan niet automatisch ook spinnen.
! Maar weer een hoop geleerd over het westernrijden, bedankt Anya, je hebt het heel duidelijk uitgelegd vind ik. En Rumpleteaser, dit vind ik ook een erg duidelijke uitleg! De constante druk en het constante drijven bij het dressuur rijden zitten mij erg vaak dwars, en het is leuk om te horen dat meer mensen dit niet doen
.
.