Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laura444 schreef:mijn bijrijdpaard is 5/6 en sprnigt in het m, met genoeg punten voor het z
hij is er wel op gefokt..
, zeker voor de 'laatbloeiers' maar ik denk dat af en toe een sprongetje op 4 jarige leeftijd ook geen kwaad kan. Ken er ook genoeg die dat wel doen en zelfs al wel met 3. Zelf zou ik het in ieder geval nog niet al te vaak doen, 1 keer in de week ofzo en pas als ze minimaal 4 jaar oud zijn. 
xSannnn schreef:[Hiermee is het ook nog eens zo dat je pas officieel springwedstrijden mag rijden als het paard 5 is, hiervoor mag hij niet mee doen en kan hij dus ook geen punten behalen.

zealotic schreef:Hoi,
Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb mijn pony met 5 jaar M2 dressuur en M springen. Dus met 5 jaar kunnen ze al zat minimaal een L parcour springen!!!
Sandrohit schreef:xSannnn schreef:[Hiermee is het ook nog eens zo dat je pas officieel springwedstrijden mag rijden als het paard 5 is, hiervoor mag hij niet mee doen en kan hij dus ook geen punten behalen.
Is het niet zo dat je een 4-jarige in de klasse B en L mag uitbrengen?
Of jij moet iets anders bedoelen met officiele springwedstrijden?
schoentje schreef:@xSannnn
Misschien moet je iets beter je huiswerk doe voordat je iets roept.
Paarden mogen springwedstrijden lopen in het jaar dat ze 4 worden vanaf april. Een meervoudig Z ruiter mag geen B rijden en moet dus in 't L springen. Dezelfde ruiter mag promoveren wanneer hij wil en hoeft dus geen 10 winstpunten te halen.
Er zijn veel 5-jarige die M lopen en veel 6-jarige die Z lopen. Die gaan echt niet stuk voor stuk kapot, als je ze met beleid inzet.
Als je een sterke 4-jarige af en toe een wedstrijd laat lopen kan dat ook echt geen kwaad. Kan juist heel goed voor de afwisseling zijn.
schoentje schreef:@xSannnn
Misschien moet je iets beter je huiswerk doe voordat je iets roept.
Paarden mogen springwedstrijden lopen in het jaar dat ze 4 worden vanaf april. Een meervoudig Z ruiter mag geen B rijden en moet dus in 't L springen. Dezelfde ruiter mag promoveren wanneer hij wil en hoeft dus geen 10 winstpunten te halen.
Er zijn veel 5-jarige die M lopen en veel 6-jarige die Z lopen. Die gaan echt niet stuk voor stuk kapot, als je ze met beleid inzet.
Als je een sterke 4-jarige af en toe een wedstrijd laat lopen kan dat ook echt geen kwaad. Kan juist heel goed voor de afwisseling zijn.
xSannnn schreef:Ik vind dit echt idioot, jij gaat toch ook niet op je 12e een heel zwaar parcour afleggen, daarnaast lopen wel heel veel mensen te zeuren als je een paard zadelmak maakt met 3 ipv van 4 maar als je springt als het paard net een maand onder het zadel is is de normaalste zaak van de wereld, sorry ik vind dit echt absurt. En er zijn genoeg handelsstallen die met een 3 jarige springen onder de man, maar dit is omdat het nu moet presteren dan kan het zo snel mogelijk met winst door verkocht worden. Ze doen het niet omdat het goed is voor het paard hoor, ze doen het omdat ze er winst uit willen halen.
En je hoeft niet te beweren dat het niet zo is, want ik ken alles achter een handelstal met name een spring stal!
Yell schreef:xSannnn schreef:Ik vind dit echt idioot, jij gaat toch ook niet op je 12e een heel zwaar parcour afleggen, daarnaast lopen wel heel veel mensen te zeuren als je een paard zadelmak maakt met 3 ipv van 4 maar als je springt als het paard net een maand onder het zadel is is de normaalste zaak van de wereld, sorry ik vind dit echt absurt. En er zijn genoeg handelsstallen die met een 3 jarige springen onder de man, maar dit is omdat het nu moet presteren dan kan het zo snel mogelijk met winst door verkocht worden. Ze doen het niet omdat het goed is voor het paard hoor, ze doen het omdat ze er winst uit willen halen.
En je hoeft niet te beweren dat het niet zo is, want ik ken alles achter een handelstal met name een spring stal!
Wel knap dat je kunt oordelen voor alle springstallen.
Ik rij ook bij een springstal. Daar zijn we eigen gefokte paarden aan het doorrijden die zijn 5 jaar. En eind vorig jaar zijn we daarmee begonnen.

xSannnn schreef:En daar zeg je wat, mits met mate, helaas ben ik in vorige topics mensen tegen gekomen die elke week 80 cm met een pony van 4 springen, dit is absurbt, ik zal zelf mijn paard nooit voor zijn 5e leeftijdsjaar laten springen. maar dit is mijn mening, vind dat af en toe mensen op bokt niet open staan voor andermans meningen, maar daar kan jij persoonlijk niks aan doen
xSannnn schreef:En daar zeg je wat, mits met mate, helaas ben ik in vorige topics mensen tegen gekomen die elke week 80 cm met een pony van 4 springen, dit is absurbt, ik zal zelf mijn paard nooit voor zijn 5e leeftijdsjaar laten springen. maar dit is mijn mening, vind dat af en toe mensen op bokt niet open staan voor andermans meningen, maar daar kan jij persoonlijk niks aan doen