Wat is dat toch met die dikke ruiters...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:07

Je mag wel zeggen: Die blonde daar maar niet die zwarte daar....dat is wat TS duidelijk wil maken...

__PSM__

Ik ben een stevig persoon... En vind het uberhaupt al kwetsend om maar zo met dik en dun te gaan smijten... hoe het dan op stevig en slank ofzo :P

Gelukkig voel ik me niet zo snel beledigd :P Tja, van mij zul je nooit horen dat ik iemand strijkplank noem ofzo, hooguit mijn eigen paard noem ik dikzak :P en dat is nog liefkozend ook :P

Anoniem

Zonnetje81 schreef:
Asyaa schreef:

U is hoogleraar medische wetenschappen?
Ik ben 2 weken te laat geboren en ik heb ook ondergewicht. Misschien is het bij haar de doorslaggevende factor geweest voor ondergewicht, en bij jou niet. Misschien heb ik weer iets anders.

Zo ken ik er nog 101 redenen waarom ik dikker/anders ben, het is toch niet bewezen dat kinderen die vroeg geboren zijn DAAROM dun zijn? Is op niks gebasseerd dat DAT de reden is.

Omdat ik weinig lust is zeker ook omdat ik vroeg geboren ben? Waarom ik een slechte conditie ook zeker? Omdat zogenaamd mijn longen niet volgroeid waren?

Misschien lust jij wel minder omdat je moeder iets tijdens de zwangerschap heeft gedaan, weet ik veel? Vergelijk het maar met de val van een paard, als 2 mensen precies hetzelfde vallen kan er soms eentje worden afgevoerd, terwijl de ander weer opstapt. Mensen zijn niet gelijk, iedereen zit anders in elkaar. Misschien gaf de vroege geboorte bij TS aanleiding tot ondergewicht. Dat kan jij, ik, en heel bokt niet weten. Alleen zij en haar dokters.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:09

Zonnetje81 schreef:
Je mag wel zeggen: Die blonde daar maar niet die zwarte daar....dat is wat TS duidelijk wil maken...

Daarintegen vind ik blanke en donkere wel weer gaan.. Nou kan het zijn dat dit andere weer tegen de boezem tikt, maar het gaat dus om de fijne nuance ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:10

Citaat:
Laatste weken neem je als baby in de buik alleen nog toe in gewicht en grote. Dat deel heb ik overgeslagen.

Ik denk niet dat het bewezen is ik denk dat ze dat ze aanneemt dat dat de reden is. Ik zou toch ook mijn fase van groei gemist hebben?
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 04-05-10 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Ik snap wel wat je bedoelt. En het ' ik zie liever een te zware ruiter die een paard niet in de weg zit, dan een lichtere ruiter die....' vind ik ook nogal een dooddoener. Ik zie liever allebei niet eigenlijk namelijk.
Het valt mij dus ook op dat mensen niet altijd objectief naar hun paard en hun gewicht kunnen kijken. Ik heb zelf een periode niet gereden, omdat ik mezelf te zwaar vond voor mijn paardje (en ik het verschil onder het zadel kon merken!). Ik merk dat ze, wanneer ik boven de 70 kilo kom, anders loopt dan wanneer ik lichter ben. Gelukkig ben ik nu goed op gewicht, dus geen probleem. Maar ik vind wel dat je zo eerlijk naar je paard moet kunnen kijken. En daar schort het nog wel eens aan heb ik het idee.

Zonnetje81

Tallie1979 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Daarintegen vind ik blanke en donkere wel weer gaan.. Nou kan het zijn dat dit andere weer tegen de boezem tikt, maar het gaat dus om de fijne nuance ;)

Ja blanke en donkere kan wel maar neit die witte en zwarte :D maar ik denk dat men over zwarte meer valt dan over witte.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:11

Ik vraag me zowieso af, wie "wij" zijn.. om over iemands uiterlijk te oordelen..
waar wordt het lef vandaan gehaald, om te zeggen je bent de dik, of te dun..

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:11

Ik vind je hele topic de grootste onzin heel eerlijk gezegd.
Iedereen behoort een ander respectvol te behandelen, of hij nou dik, dun, groot, klein, mooi of lelijk is.

Iemand afzeiken omdat hij te mager is, is niet minder of meer kwetsend dan iemand afzeiken omdat hij te dik is.

Ik merk ook zeker niet op bokt dat het wel geaccepteerd is om iemand gratenpakhuis te noemen terwijl dikkerdje niet door de beugel kan.
Allebei kan niet en vaak krijgen de wat steviger ruiters veel meer commentaar dan de wat dunnere.

Ik heb het vermoeden dat dit puur jouw opvatting is TS, omdat je je door het een wel aangesproken voelt en door het ander niet ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:12

Citaat:
Maar mijn vraag is WAAROM mogen mensen wel afgeven op dunne mensen & als iemand
dik is niet want dat is zielig en daarvoor komen gelijk 101 smoezen om de hoek. Aankomen
is voor sommige mensen net zo moeilijk als voor andere afvallen...

Ik denk dat het komt omdat dik zijn over het algemeen een meer psygische achtergrond heeft. Je wordt te dik omdat je te veel, te vaak of te slecht eet. Mensen eten om allerlei veschillende redenen en hebben vaak niet de discipline om er wat aan te doen (wat dan weer gevoelig ligt en confronterend kan zijn als iemand daar wat over zegt).

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:13

Sorry dat ik zo reageer, maar wat willen jullie bereiken met dit topic?
Ja de ene is dunner dan de ander.
Ja de ene is dikker dan de ander.
Bij mij thuis is het allebei zo.

Iedereen denkt weleens ooh, wat is die dik, of oooh, wat is die dun.
Een discussie lijkt me oke. Maar volgens mij loopt dit zo nog uit de hand ;)

En iedereen is uniek en anders, niemand is te vergelijken!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:13

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf eigenlijk nog nooit een kwetsend commentaar heb gelezen over dunne mensen, tenminste niet op bokt!
Dikke (re) mensen worden meestal aan gevallen omdat ze te zwaar zouden zijn voor hun paard/pony.
Soms is dat wel terecht, maar soms ook niet.
Een zwaarder persoon die lekker kan rijden zit het paard meestal minder in de weg dan een hele lichte die niet zo fijn rijd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:14

Ik kom er net achter dat er ook een topic is met dezelfde titel maar dan op dunne ruiters gericht.. :') Vind ik ook kwetsend..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:14

Anc ik ben het met je eens hoor, maar ik denk ook dat het makkelijker te zien is zo op een rijfototje dat iemad stevig is of juist mager om het dan maar even zo te noemen.. Het is dus ergens wel logisch dat er sneller gesproken wordt over dik dan over gratenpakhuis, snap je wat ik bedoel??

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:15

misschien zouden mensen zich eens niet zo druk moeten maken om het gewicht van een ander..dan heb je dit soort topics ook niet nodig.

ps@ts vroeggeboren kinderen hebben meestal extra aanleg voor overgewicht..zei de gek die zich er aardig in heeft verdiept omdat mijn kindje te vroeg geboren is, maar dat terzijde.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:15

Daarbij kan een klein fors gebouwde ruiter soms net zoveel of minder wegen dan een normaal gebouwde lange/grote ruiter.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:16

celticpony schreef:
misschien zouden mensen zich eens niet zo druk moeten maken om het gewicht van een ander..dan heb je dit soort topics ook niet nodig.

De spijker op zijn kop!! :j

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:19

Wat is nou dik en wat is nou dun?
ben ik dik met maatje 40?
De gemidelde dunne persoon zal vinden van wel.
EN het is wel zo dikke mensen hebben hier vaker een psychishe reden voor dan dunne. (Mishandeld worden thuis, net gescheiden zijn, egtgenoot overleden enz enz enz)
Terwijl dunne mensen vaker zo zijn omdat het Zo hoort en dat perfect is enz en vinden vaak dikke mensen minder waard.
Dat de ts uit het andere topic dat topic opende is heel goed te begrijpen.
Hoeveel jongeren met maatje 34 Worden gepest? Nauwlijks die worden aanbeden want die zijn perfect.
Hoeveel jongeren met maatje 44 worden gepest? De meesten want die zijn dik en lelijk en moet afvallen.

Het is nou eenmaal zo maatje 34 wordt in nederland als perfect beschouwd ik ben zelf in een simpel eet cafe geweigert met maat 40 omdat ik te dik was en ze namen alleen mensen van maat 36 en minder aan.
Hoeveel dunne mensen overkomt dat? Nauwlijks want die worden als perfect beshouwd terwijl mensen met een wat grotere maat als vies en lelijk worden beschouwd

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:19

Zonnetje81 schreef:
Daarbij kan een klein fors gebouwde ruiter soms net zoveel of minder wegen dan een normaal gebouwde lange/grote ruiter.

Waar ik vind mezelf een flinke meid, maar andere vinden mij weer in verhouding omdat ik mijn lengte mee heb... Pff nou ik weeg niet niks hoor...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:20

Het maakt mij echt helemaal niets uit of iemand heel dun of heel dik is.
Alleen als je heel zwaar bent, snap ik niet dat je op een paard wilt zitten. Dan denk je wat mij betreft alleen maar aan jezelf.
Natuurlijk zijn er zwaardere mensen die op een paard rijden wat kan, maar ik zie ook wel eens combinaties die van mij onder het kopje dierenmishandelijk vallen.
En dan maakt het mij niets uit wat de reden is dat iemand zo zwaar is. Ik ga er vanuit dat niemand voor de lol zwaar wordt. Daar zit vaak een reden achter. Maar weet dan wel wat je doet. Hoe jammer het ook kan zijn.

Verder vind ik het belachelijk dat dunne of zware mensen belachelijk worden gemaakt met benoemingen als graathuis of moddervet. Dat is helemaal niet nodig en kwetsend.
Dik hoeft helemaal niet vies en lelijk te zijn. Net als dat met dun zijn ook niet hoeft.

Bramasole

Ik ben nu ook te dik, durf ik gerust te zeggen. Anderen zullen ook zien dat ik veel ben aangekomen, het is zoals het is. Als iemand zegt dat ik beter even wat kan afvallen voordat ik weer op het paard spring, vind ik ook niet kwetsend. Ik ben het er namelijk mee eens. Zie het als een tip die me ogen weer even opent.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 04-05-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

__PSM__ schreef:
Zonnetje81 schreef:

Waar ik vind mezelf een flinke meid, maar andere vinden mij weer in verhouding omdat ik mijn lengte mee heb... Pff nou ik weeg niet niks hoor...

Ja dus mensen hebben vaak hun oordeel van: jij bent te zwaar voor je paard maar ze denken verder niet na dan het plaatje.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:22

Ik vind dat TS gelijk heeft.. Het komt trouwens vaak voor dat kinderen die te vroeg geboren zijn ondergewicht hebben wat veroorzaakt wordt door stoornissen oid..
Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn voor ondergewicht hebben.

Evenals mensen die wat zwaarder gebouwd zijn. Kunnen ook verschillende oorzaken aan zitten.

Verder vind ik het ook wel een raar als ik zwaardere mensen zie zitten op een kleiner paard die zelf rank gebouwd is.. dan denk ik, dit is voor het paard toch verre van fijn? Laatst was er ook iemand hier op bokt (noem geen naam) die dan ook door iedereen werd bekritiseerd omdat ze zwaarder was en op een pony zat. Aan de ene kant vond ik dat die mensen gelijk hadden, maar de mensen die dan weer wat zwaarder gebouwd zijn net zoals zij kwamen dan in opstand en protest. Ipv gelijk in protest komen, luister dan en geef de andere mensen dan hun gelijk! Want in de meeste gevallen is het vaak gewoon zo.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:22

Ik heb dat oordeel nog nooit gehad, maar ik denk dat een korter iemand met mijn gewicht dat wel had gehad hoor :(:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:24

MyHorseGirl schreef:
Ik vind dat TS gelijk heeft.. Het komt trouwens vaak voor dat kinderen die te vroeg geboren zijn ondergewicht hebben wat veroorzaakt wordt door stoornissen oid..
Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn voor ondergewicht hebben.

Evenals mensen die wat zwaarder gebouwd zijn. Kunnen ook verschillende oorzaken aan zitten.

Verder vind ik het ook wel een raar als ik zwaardere mensen zie zitten op een kleiner paard die zelf rank gebouwd is.. dan denk ik, dit is voor het paard toch verre van fijn? Laatst was er ook iemand hier op bokt (noem geen naam) die dan ook door iedereen werd bekritiseerd omdat ze zwaarder was en op een pony zat. Aan de ene kant vond ik dat die mensen gelijk hadden, maar de mensen die dan weer wat zwaarder gebouwd zijn net zoals zij kwamen dan in opstand en protest. Ipv gelijk in protest komen, luister dan en geef de andere mensen dan hun gelijk! Want in de meeste gevallen is het vaak gewoon zo.

Volgens sommige tabellen niet hoor, juist de haflingers en fjorden zouden prima zwaardere mensen aan kunnen ;)