Mirrrriii schreef:Akhal_teke
Ik ben het helemaal met je eens.
Het beste is om jonge paarden die vanaf 2 jaar regelmatig op stal staan, ook regelmatig te leren wennen aan de voortraining die jij eerder op deze pagina noemde.
Iemand zei hier boven, dat het geen nut heeft alleen een zadel op een paard zijn rug te leggen.
Natuurlijk heeft dat nut, dit doe je onder bijvoorbeeld een longeertraining. Het paard loopt los aan een longeerlijn met een zadel op en kan naar hartelust reageren, alles wat ze hier zullen doen, gebeurd vaak al niet meer wanneer dat dier zadelmak wordt gemaakt.
Ik zie inderdaad een hoop onprofessionele reacties van mensen die gebaseerd zijn op het paard dat zij of hun ouders hebben gekocht, en die niet inzien dat er mensen zijn die die paarden ooit hebben beleerd, en waarschijnlijk op dezelfde manier.
Het heeft geen nut om een 1,5 jarige een zadel op de rug te leggen. Het heeft geen meerwaarde een paard van 2,5/3 jaar doet echt niet moeilijker als je daar een zadel op legt.
Dus nee geen toegevoegde waarde.
Onprofessionele reactie's tja wist niet dat dit een forum was voor professionels dan zit ik hier zeker verkeerd.