Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Salsa schreef:Het valt mij vaak op dat mensen er echt super trots op zijn dat hun paard zo eenkennig is.
Yamcha schreef:Vind het helemaal niet nodig dat mijn dieren naar vrienden/familie enz. luisteren. Mijn vrienden rijden geen paard, mijn hond laat ik liever zelf uit (of ze moeten zich aan mijn regels houden) en ik neem de honden mee op vakantie, vind pensions helemaal niks![]()
En wat is er mis met vakantie voor het paard in de zomer?vind het echt niet nodig dat een ander erop rijdt
Goof schreef:Yamcha schreef:Vind het helemaal niet nodig dat mijn dieren naar vrienden/familie enz. luisteren. Mijn vrienden rijden geen paard, mijn hond laat ik liever zelf uit (of ze moeten zich aan mijn regels houden) en ik neem de honden mee op vakantie, vind pensions helemaal niks![]()
En wat is er mis met vakantie voor het paard in de zomer?vind het echt niet nodig dat een ander erop rijdt
Maar je paard komt misschien wel een keer in handen van een ander als er bijvoorbeeld iets gebeurt.
En wat als je, om wat voor reden dan ook, je paard moet/ wil verkopen en hij luistert alleen naar jou en is bij anderen niet te rijden en niet te genieten?? Veel succes dan.
Ik snap ook niet zo dat mensen trots zijn op hun "eenkennige" dieren.
Breghje schreef:Ik heb een eenkennig zuur kreng, die idd eigenlijk niemand anders op haar rug wil dan ik. En dat vind ik helemaal niet erg eerlijk gezegd!!
Iedereen kan haar buiten of binnen zetten, iedereen kan haar een wormkuur geven, voer geven, is netjes bij de smid, kan zo de trailer op, alles doen, maar rijden niet.
Mocht ze ooit verkocht moeten worden dan zal de nieuwe eigenaar, net als ik, het hele proces moeten doorlopen van leren kennen, vertrouwen winnen en acceptatie van streken en humor, en dan erop. Niks mis mee hoor, in mijn opzicht.
Yamcha schreef:Vind het helemaal niet nodig dat mijn dieren naar vrienden/familie enz. luisteren. Mijn vrienden rijden geen paard, mijn hond laat ik liever zelf uit (of ze moeten zich aan mijn regels houden) en ik neem de honden mee op vakantie, vind pensions helemaal niks
Sugarfoot schreef:@Ella: Ik hoor het wel vaker, dat paarden (merries) een hekel hebben aan mannen. Ons buurpaard had dit ook en schopte zelfs haar eigen baas de wei uit! Dat gaat mij dan weer tever wat betreft eenkennigheid.