Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FaberSmid schreef:FaberSmid schreef:Tik met de zweep op de handen, verdienen dat soort hobbelaars.
Professor u vast niet vreemd, kunt u ook zo gericht mikken en raken met de zweep?

Professor schreef:Wij moesten in onze opleiding voordat wij longeren mochten, eerst met de chambère blaadjes kunnen treffen.Dus het lijkt mij geen probleem mijnheer FaberSmid, zou het in naam van de paarden een genoegen vinden.
om eens even met de zweep op de handen te slaan, wat echter ook wel werkt is strotouwtje als teugel en geen handschoenen aan

Netjes nageeflijk, zo het hoort, lukt wel op die manier
heidiLOVER schreef:Er zijn toch ook heel wat mensen die les krijgen en dan te horen krijg dat ze zachtjes moeten kneden. Wat dan ook wel neerkomt vaak op dat zagen. Gaat denk ik ook heel veel onbewust.
Mijn bedoeling is ook om niet te zagen en haar gewoon ontspannen te laten lopen. Maar heb toch af en toe wel moeite met het stilhouden van mijn handen en dan krijg je dat vervelende gevoel voor een paard natuurlijk ook.