Hoe rijdt je nou precis een wending?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:56

lailapri schreef:
geen mooi moment, maar je ziet hier wel me singel en me been mooi liggen. Als ik mijn been op de singel zou willen leggen, waar houdt ik hem dan?

Je beugel een gaatje langer dan wordt je onderbeen ook wat langer en rechter,en je knie steekt bijna over het zweetblad,en dan wat meer in het zadel gaan zitten en je bekken wat kantelen dat je meer op je zitknobbels zit,want je zit nu op de lepel achterop het zadel.

Als je dan een streep trekt loopt je been al mooier langs de singel.
Laatst bijgewerkt door Scum op 04-04-10 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto quote verwijderd

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:02

lailapri schreef:
ga ik even lastig doen, met mijn geen kont heb ik ook altijd het probleem dat ik achter mijn been kom te zitten maar je kan wel degelijk voorop het zitgedeelte van het zadel zitten je hoeft niet helemaa naar achter te lijden.

edit waar, vond ik zelf ook al :o . Klein excuus paard is groen en ging in zijn achteruit omdat ze liever achter de camera vrouw wlde kruipen :P

Naar mijn idee maakt het minder uit waar je in het zadel zit dan hoe je zit. Als je gewoon je gewicht verdeelt over je zitbeenknobbels en je bovenbenen en lekker ontspant kan er volgens mij weinig mis gaan :) In ieder geval gaat bij mij comfort voor het paard voor, het állerbelangrijkste is dat je de beweging goed kunt volgen. Al ga je achterstevoren met je benen bij je oren zitten :P
Laatst bijgewerkt door Koper op 04-04-10 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:11

hestejente schreef:
Er bestaat geen diersoort die pony heet. Daarnaast is het begrip pony een begrip uit de Engelse paardenwereld en daar heb ik niet zo veel mee. Bijna net zo weinig als met jouw mening. Maar dat wordt een beetje off topic zo.

Vooruit, als je er toch om vraagt is hier nog wel een foto:

Zo, met mijn been bij de singel en in prachtige stoelzit, zit ik weliswaar heel comfortabel maar niet heel functioneel. Ter mijne verdediging wil ik graag aanvoeren dat deze foto inmiddels meer dan een jaar oud is en ik in de tussentijd gelukkig nogal wat heb bijgeleerd :Y)

Ondertussen word ik ook wel benieuwd naar jouzelf in de door jou omschreven houding perenboompje. Laat es wat foto's zien?

Neejjj die bedoel ik niet,en is overigens ook geen stoelzit en zit je een stuk beter dan die vorige met je pony.
Pfff ik bedoel die andere !!
Laatst bijgewerkt door Scum op 04-04-10 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto quote verwijderd

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 00:14

weten is wat anders als doen natuurlijk dus van mij hoeft niemand foto's va zichzelf te plaatsen als diegene dat niet wilt.
heb er nog een paar van ons eerste drafje en heb idd de keer erna wat gespeelt met mijn beugels langer en korter want vind dat ik daar puntknieën heb.
Afbeelding

lailapri

Re: Hoe rijdt je nou precis een wending?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 00:15

ow ps als mijn hoofd valt rij ik er het volgende rondje wel omheen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:18

lailapri schreef:
weten is wat anders als doen natuurlijk dus van mij hoeft niemand foto's va zichzelf te plaatsen als diegene dat niet wilt.
heb er nog een paar van ons eerste drafje en heb idd de keer erna wat gespeelt met mijn beugels langer en korter want vind dat ik daar puntknieën heb.
http://94.100.121.91/918250001-91830000 ... 5_M2hK.jpe

Och gos, 't is echt een jonkie he? Wat een leuk ding, doet goed z'n best :)

Op de rechterfoto vind ik je been wat te ver naar voren. Op allebei de foto's lijk je je tenen wat te verkrampen.

Verder wil ik WEL graag foto's zien van perenboompje, als zij commentaar heeft op hoe ik zit wil ik wel eens zien hoe het volgens haar dan hoort ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 00:21

vond het ook behoorlijk spannend hoor :+
Ik ga de link eens lezen sta opzich overal voor open.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 00:22

Op die foto licht het been toch ook achter de singel?

edit kwam ik idd achter.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:24

lailapri schreef:
Op die foto licht het been toch ook achter de singel?

Lekker belangrijk. Alsof het je paard wat uitmaakt waar je voet is ten opzichte van de singel. Dat vindt hij denk ik stukken minder interessant dan of je wel lekker in evenwicht zit.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 00:30

Ik denk tijd om terug te gaan naar de wending. Heb inmiddels geprobeert zowel staand als op handen en knieën een wending te lopen en het achterbeen aan de binnenkant eronder zetten geeft frictie in het lendengebied. Ik gok het daarom op sporen in de voorhoef en een buitenachterbeen dat licht zijwaarts gaat net als bij wijken wat ruimte geeft voor het binnenachterbeen en zorgt dat het paard zonder frictie of kanteling van de rug de bocht kan. Wat vinden jullie van die ondervinding?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:37

Nou Lailapri ik denk dat je er allemaal een beetje te zwaar over nadenkt,zo moeilijk is het niet op gewoon een wending te rijden.
Ik zou zeggen gewoon doen en neem anders les als je bevestiging nodig hebt of je het wel of niet correct uitvoert.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 07:32

Daar ben ik het niet mee eens.
Een ergenis is een samenspel van 2 mensen. Als perenboompje er niet was kon hestejente zich niet ergeren, maar waaraan scheelt natuurlijk per persoon. Nu is het de kunst om in een discussie een ander jou mening te vertellen en te zorgen dat hij in je gaat geloven. Zo niet wordt je niet serieus genomen, krijg je ergenissen, ruzzie's, etc. En nu heb je uiteindelijk je doel voorbij geschoten en dat vind ik best kwalijk. Je nodigde hestejente uit voor een discussie, maar het was al geen eerlijke start want in een discussie luister je en geef je je mening zonder persoonlijke aanval. Ik vind het jammer want vond het onderwerp wel heel interessant.

Mijn conclussie is dat je binnenbeen op de singel niet letterlijk op de singel betekend maar iets meer naar voor als het buitenbeen zodat je in je heupen kunt draaien en het paard van buiten meer begrensd wordt zodat het afwijkt van zijn spoor.

Daarbij ben ik vanmorgen als eerst naar buiten gerend en ja een paard heeft een reflexpunt, maar een stuk achter de singel. Geef je daat druk met een paar vingers ontstaat er buiging doe je het op de plek van de singel gebeurt er weinig en in zijn liezen ook :P Denk dat daarvan gebruik maken erg handig is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:23

Moderatoropmerking:
De discussie gaat over het rijden van een wending. Berichten die niet on-topic zijn, zijn hier verwijderd. Ik stel voor om nu on topic te blijven, zodat de TS hier iets aan heeft

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:01

lailapri schreef:
Daarbij ben ik vanmorgen als eerst naar buiten gerend en ja een paard heeft een reflexpunt, maar een stuk achter de singel. Geef je daat druk met een paar vingers ontstaat er buiging doe je het op de plek van de singel gebeurt er weinig en in zijn liezen ook :P Denk dat daarvan gebruik maken erg handig is.

:)* *springt op fiets en crosst naar paard om reflexpunt te zoeken*

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:19

als ik met mijn vingers in jouw zij prik buig je dan ook? :+

Ik vraag me af of het een reflex punt is, kijk eens hoe veel paarden er door binnenbenen heen vallen. Nou kan dat ook zijn dat het binnenbeen het verkeerd doet, maar aannemelijker vind ik het dat het paard niet begrijpt wat dat been daar doet. Het valt imo onder het 'wijken voor druk' principe. En dát moet een paard leren.

als ik er naast zit? nou ja dan weet ik dat ook weer. Maar zo heb ik het begrepen en ervaren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 11:30

Ik kan me ook voorstellen dat als een paard door het binnenbeen valt het de ruiter dan ook nog op het gat gaat zitten wat daar ontstaat het paard zijn gewicht niet naar buitenachter kan plaatsen zodat het met meer balans door de bocht komt.
Daarbij speelt waarschijnlijk mate van africhting mee, hoe goed kan het dier al dragen met de achterhand?

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:51

Handig topic :D Hoe kan je eigenlijk een paard goed aanleren om niet door je binnenbeen te vallen? Dat heb ik namelijk altijd..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 13:55

wat ik me erbij kan voorstellen is dat je zeker nit mee moet vallen of in het gat moet gaan zitten met je zitbeenknobbel maar juist uitnodigend ruimte geven door recht te gaan zitten.

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:34

Ik heb altijd het gevoel dat ik mijn binnenbeen niet hard genoeg kan aandrukken, of ligt het er gewoon aan dat hij erdoorheen valt?
Dus dat hij eigenlijk al zou moeten reageren op een klein beetje druk?