Dit heeft mijn instructice mij zeker niet geleerd. Net als wat hier boven ook al gezegd is, het paard verzet zich terug tegen jouw hand die jij vast zet.
Ik denk dat je te veel met de voorhand bezig bent en dat er met de achterhand vrij weinig gebeurt. Probeer je paard goed voorwaarts te rijden. En werk er naar toe dat ze je hand wil volgen. Dus niet meer vastzetten van je hand.
Heb je überhaupt het topic gelezen? Dit topic gaat over wat ze in de lessen leert.
Anoniem
Geplaatst: 05-04-10 13:29
M_eerle schreef:
Ik zou een aantal lessen gaan nemen
Ik zou wat minder nutteloze reacties plaatsen
ietjelover
Geplaatst: 05-04-10 16:30
ik heb het ook zo gedaan alleen dan niet met mijn handen tegen het zadel. wat heel veel wordt gezegt is eerst sneller dan pas van voren en hoe zit dat da als je een paard hebt wat al snel is, en met het kleinste beeje been gaat strekken of te hard gaat? de mijne heb ik nu een tijdje zo gereden en nu heb ik wel een fijne pony. Ik weet dat er in Deurne op de 'paardenschool' veel zo geleerd wordt. dit is mijn ogen nog altijd beter dan zagen of spelen
edit: ik geef druk ik zet ze trouwens niet vast wat geloof ik bij de TS wel is
shartjec
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-10 19:28
ja bij mij zeggen ze dus dat ik mijn hand vast moet zetten op t zadel, ze laat dan wel los maar vind het zelf niet echt een prettige manier, mijn armen gaan pijn doen, ik moet alleen maar kracht zetten en ga zo alleen maar de strijd met me paard aan..
shartjec
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-10 19:28
ze zeggen ook dat ik haar absoluut nu nog niet voorwaarts mag rijden :s
Laatst bijgewerkt door shartjec op 05-04-10 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
ik ben niet tegen deze manier, maar vindt het biu jouw wel wat extreem worden.
LucianoS
Geplaatst: 07-04-10 21:07
ben het met de anderen eens ...dit is niet de manier om je paard ontspannen te krijgen .... ik zie dat je een foto hebt van het wijken ...maar hoe kan je je paard laten wijken als deze totaal niet ontspannen over zijn rug loopt ?
probeer eens terug te gaan naar gewoon stappen ... kleine kneepjes in beide vingers ( speel rustig met je teugels-niet zagen of vast zetten ) zorg dat je paard actief stapt en blijf spelen ...dat zakken en ontspannen aan de teugel lopen komt vanzelf . ....je paard zet nu giga zijn/haar onderhals erop en jij hebt niets te vertellen....
ik heb het soms bij mijn eigen ruin..als ik me vast zet in mijn hele lichaam incl handen/armen drukt hij meteen net zoals jou paard zijn onderhals erop en heb ik niets meer te vertellen.....
neem voor je eigen bestwil en die van je paard een andere instructeur(instructrice)
???? MarissaM waarom spelen aan de voorkant als aan de teugel niets met teugels of bit te maken heeft? Het is de spanningsboog van achter naar voor...
LucianoS
Geplaatst: 08-04-10 10:36
spelen met je teugels is volgens mij altijd goed en dan idd van achter naar voren rijden ( contact houden met je teugels ) ik bedoel dus niet trek em in de krul en schop em naar voren he haha
mij is altijd geleerd lekker met je teugels spelen contact houden(kleine kneepjes niet zagen dus ) en voorwaards rijden dan zakt het koppie van zelf
( zo via de pc is het soms moeilijk over te brengen wat ik bedoel haha )
JoyceS
Geplaatst: 08-04-10 21:47
Ik denk teugels wat losser. en hem de ruimten geven om te zakken. en het is geven en nemen dus als hij zakt geef hem dan de ruimten. het moet geen trek spel zijn hij moet uit vrije wil zakken. ( mijn mening)