Westland schreef:Ik ben het met je eens, MAAR.... mijn pony's bokken duidelijk uit vreugde. Lekker ontspannen buiten stappen en in eens: hatsikideeMijn jongste pony rijd ik in een binnenbak en bij 1 kant van de korte zijde hebben we van die grote deuren. Als die open staan en er loopt iemand langs net op het moment dat ik langs kom.... die pony schiet als een pijl weg en dan een bok. Ik moet er wel bij zeggen dat hij vrij cool in het hoofd is. We denken dat hij zo reageert dat hij een aanleiding zoekt om even letterlijk de benen te strekken
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op prijs zou stellen bij mijn paarden. Lekker uit vreugde bokken doen ze maar in de wei, maar als ik erop zit, moeten ze met hun aandacht bij mij zijn. En ik wil best in het opwarmen rekening houden met frissigheid en een jolige bok, maar dat moet niet de norm zijn.
@sparta, geen idee, ik rijd idd op dit moment vooral heethoofden. Maar het is niet zo dat ik van de meest gecompliceerde (qua karakter) het meeste afval. Het is wel zo dat ik eigenlijk alleen met springen/crossen nog wel eens zand hap, in het dressuurwerk is dat wel wat zeldzamer geworden.
Hoewel, ik lag er vorig jaar toch heel genant naast toen ik aan het uitstappen was (lang teugeltje, beugels uit), en het klitteband
van mijn BP los trok

Ik snap idd wel wat je bedoelt met die laatste zin. Je normen voor wat gek doen is, kunnen nogal verschillen, afhankelijk van het paard waar je op zit.