Discussie's, kan het de meningen veranderen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:21

Daarom, ten eerste al, Kiwiko, zal ik het dus nooit toepassen en gebruiken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:21

modie schreef:
Dus de term "weggedrukte rug" komt je niet bekend voor, Heino?

Hoe kom je in vredesnaam tot deze conclusie???
Ja ik ken de term, en ja, de term is heel subjectief.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:24

op het moment dat aangetoond word dat Hyperflexie gereden paarden van onze of buitenlandse internationale toppers daar schade van ondervinden ben ik de eerste die mijn broek uit trekt om klappen te krijgen op mijn billen..........

maar voorlopig zijn alle negatieve onderzoeken naar LDR op nietszeggende paarden gedaan met nietszeggende ruiters......... en die twee onderzoeken bij de ruiters die het doen hebben niks negatiefs opgeleverd.........

ik vind het allemaal wassen neus :)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:29

KiWiKo schreef:
op het moment dat aangetoond word dat Hyperflexie gereden paarden van onze of buitenlandse internationale toppers daar schade van ondervinden ben ik de eerste die mijn broek uit trekt om klappen te krijgen op mijn billen..........

maar voorlopig zijn alle negatieve onderzoeken naar LDR op nietszeggende paarden gedaan met nietszeggende ruiters......... en die twee onderzoeken bij de ruiters die het doen hebben niks negatiefs opgeleverd.........

ik vind het allemaal wassen neus :)

Je broek mag je aanhouden, hoor :+

Maar alle gekheid op een stokje, ik ben wel benieuwd wat het onderzoek verder nog aan gaat tonen.

Paardentango

Re: Discussie's, kan het de meningen veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:32

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:03

Ik heb dezelfde mening als KiWiKo en ik als leek ben wel de laatste die mag zeggen of het wel of niet mag!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:09

Zolang we geen ldr paarden op hoeven te ruimen van het losrijterrein, zal het allemaal wel meevallen toch?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:46

Langdurig veelzijdig vastgelegd eerlijk onderzoek, dus een onderzoek op lange duur (maanden of zelfs jaren), verschillende paarden en ruiters (leeftijd en niveau) en dan alles vastleggen (hart, longen, bloed, hormonen, hersenactiviteit, belasting lichaam). Met en zonder alle hulpmiddelen en tricks.
Natuurlijk ook met video en foto's.
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 01-02-10 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:50

Maar TS, dit is een discussie over rollkür begrijp ik, en je wilt onze mening veranderen?

Dan zou ik voorstellen de topictitel ook te veranderen, lijkt me stukken duidelijker :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:54

Yamcha, had ik ook al op getemd maar krijg geen reactie. Snap het doel van dit topic ook niet helemaal?? Modie, wat wil je met dit topic?

Fabersmid, ik zou het zelfs over heel veel jaren willen zien in verband met het etv. scheefgroeien/slijten van pezen en botten.

Bestaat er sowieso nu een longeer/rijmethode waarvan aangetoond is dat het géén schade aanricht?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 19:40

Zoals de titel aangeeft, bedoel ik het ook.

Als er een discussie gevoerd wordt, op basis van wetenschappelijk onderzoek, kan een mening dan veranderen?

In dit geval even het voorbeeld van het wetenschappelijk onderzoek van de gelongeerde paarden aangehaald.

De bijzet is een algemeen gebruikt middel om een paard te laten "nageven", of om een paard wat "losser" in het lijf te laten lopen.

Ik hoef alleen nog maar te denken, aan de affaire met P & P, ook een kort en diep vastgezette pony aan de longeerlijn.
En een onderzoek heeft nu aangetoond, dat er wel degelijk "iets" meer gebeurd, dan aan de buitenkant vast te stellen is.

Dan was wellicht de "uitspraak" ook anders geweest, volgens mij

Maar zou dat wetenschappelijk onderzoek echt de mening kunnen veranderen, dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:10

modie schreef:
Maar zou dat wetenschappelijk onderzoek echt de mening kunnen veranderen, dan?

Dat lijkt me logisch, wetenschappelijk onderzoek moet nut hebben, anders wordt het niet uitgevoerd.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:30

Kan theorie praktijk veranderen en praktijk theorie veranderen? En dus zo ook de mening en ervaring veranderen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:32

theorie kan nooit de praktijk veranderen......... praktijk wel de theorie.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:05

heino schreef:
Dat lijkt me logisch, wetenschappelijk onderzoek moet nut hebben, anders wordt het niet uitgevoerd.

Proefdieren in de wetenschap

Zo'n organsatie is niet in het leven geroepen vanwege het nut van alle wetenschappelijke proeven. Voor opleidingen heb ook ik proeven moeten doen, sommige heb ik geweigerd vanwege de nutteloosheid en een misselijk gevoel. Het gevolg was dat IK in de problemen kwam terwijl ik weigerde dieren onnodig te misbruiken.

Lees de proeven met de varkens eens Varkens en explosieven (Kan schokkende teksten bevatten)
Ben geen fanaticus, maar je zou het bijna wel worden.
Ik heb daar allemaal niet zo'n boodschap aan. :n
Je ogen en je beschaafde geweten zouden toch wel iets moeten voelen?

Bijvoorbeeld je eigen grenzen van het toelaatbare.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:43

Paardentango, het lijkt me sterk dat die onderzoeken geen nut hadden. Een dergelijk onderzoek opzetten kost ontzettend veel geld en dat geld gaan ze niet zomaar verspillen. Voor jou is het misschien niet nuttig, maar voor bepaalde andere instellingen blijkbaar wel.

Ik denk overigens wel dat theorie praktijk kan veranderen. Ik heb bijvoorbeeld heel van gehad aan bepaalde boeken over longeren. Theorie die mijn kijk op de praktijk (en daarmee de praktijk zelf ook) veranderd heeft :)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:45

Nou zijn paardenboeken natuurlijk wel gebaseerd op de praktijk, en niet andersom.
Zou je niet beter kunnen zeggen dat je eigen inzichten kunnen veranderen. Door andere dingen ook te gaan zien?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:46

theorie is altijd een voortvloeisel uit praktijk :)

zonder praktijk geen theorie :)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:47

Na aper ! :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:48

hihihi :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:49

KiWiKo schreef:
theorie is altijd een voortvloeisel uit praktijk :)

zonder praktijk geen theorie :)

Dat is waar, mijn maar praktijk vloeit voort uit andersmans theorieën :P

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:14

Is het niet een combinatie van ?

Met aansluitend een morele keuze voor wat betreft jouw persoonlijke aanpak en hoe je eventuele problemen oplost of mischien gaat oplossen. Gebaserd op je eigen ideeën en doel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:11

Ik "verzin" ook wel eens mijn eigen manieren ja, maar het uitgangspunt is vaak wel de theorie/het idee van een ander (waarom het wiel twee keer uit vinden)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:25

Dat brengt me op de theorie van Baucher, mee bekend ?

De first manner en de second manner.
de man heeft ruiterlijk toegegeven dat zijn first manner, die nu massaal wordt uitgevoerd, nou beter half gekopieerd, door vele 'leken' niet erg aardig was voor de paarden.
Dat soort dingen vind ik dan weer interessant, waarom niet, hoezo niet en wat heeft de man anders doen denken.

Kom je weer uit op 'boekenwijsheid' zeker.

Het wiel is al lang uitgevonden, ik heb het niet zelf bedacht dat ik op paarden wilde zitten, ik heb het wel nageaapt. Mezelf geleerd er niet vanaf te lazeren en pas jaren later ging ik onderzoeken. Want daar begon het pas, wat wilde ik als ruiter gaan doen?

Dat was zelf beslissen wat ik deed, en goed luisteren en kijken naar anderen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:14

Ik ken de naam, maar de persoon zelf niet
Ervaring is ook een goede leerschool, maar niet altijd even effectief/aardig voor de dieren en jezelf.