Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dressagelady schreef:Nouja M dressuur kun je nou niet echt de top noemen heDat is nog redelijk basis en echt wel recreatiedressuur, niet dat dat uitmaakt. Maar al dat gedram van iedereen, laat dan lekker zien dat jij het beter kan!
Emilia schreef:Maar denk nou eens na....Denk je nou echt dat al die ruiters op dat niveau komen met hun paarden als ze het niet goed doen?
Henkjan schreef:Als dit de manier van trainen is van sommige ruiters dan zullen ze daar wel een reden voor hebben, als hun paard op die manier het beste tot prestaties komt, dan is dat heel logisch.
Verder doe je het op Bokt al verkeerd als er een slof (los) aanhangt of je met een S&T hoofdstel traint in de M2 als voorbereiding op de Z.
Verder over de gespannen sfeer, iedereen is ontzettend geconcentreerd, je weet waarschijnlijk wel wat er van af hangt of je 1e of 10e wordt op zo'n wedstrijd, en dan ben je niet heel aardig naar andere mensen.
Ninx schreef:Henkjan schreef:Als dit de manier van trainen is van sommige ruiters dan zullen ze daar wel een reden voor hebben, als hun paard op die manier het beste tot prestaties komt, dan is dat heel logisch.
Verder doe je het op Bokt al verkeerd als er een slof (los) aanhangt of je met een S&T hoofdstel traint in de M2 als voorbereiding op de Z.
Verder over de gespannen sfeer, iedereen is ontzettend geconcentreerd, je weet waarschijnlijk wel wat er van af hangt of je 1e of 10e wordt op zo'n wedstrijd, en dan ben je niet heel aardig naar andere mensen.
En zo kun je zelfs een kromme banaan rechtl*llen...
wendy_paard schreef:pfff er word in slomo gefilmpd omdat arabesk erop tegen is om
2 min door te vragen en sja als je het in slomo afspeelt duur het veeel langer!

whaha.
whaha. Nou dat geeft een goed gevoel.
NHevaVD schreef:Citaat:Maar, dat er mensen op deze manier rijden betekent dat ze die manier fijn vinden. En dat het voor hun werkt. En dus wel voor zijn.
Als het maar voor de mens werkt, he?Paard loopt toch wel.
HorsesWoman schreef:Hallo allemaal,
Ik was een tijdje geleden bij outdoor gelderland aan het stage lopen,
en ik heb sinds die een hekel aan dressuurruiters.
Ik heb bij zeker 20 paarden het losrijden gezien, en ze werden allemaal stuk voorstuk
in stap/stilstaant met hun kin op hun borst getrokken. En ook word er gezaagt door sommige.
Nu snap ik dus echt niet wat hier goed aan is, en waar het voor nodig is,
dus mischien kan iemand hier me vertellen waarom dit gedaan word.
Het was trouwens niet alleen bij dressuur rijders, sommige spring ruiters deden het ook.
Ook is de sweerf tussen de ruiters verschikkelijk vind ik, ze zijn bijna allemaal verschikkelijk verwaand en onaardig,
er wat ook iets in de stallen gebeurt, en paard schok van een ander paard,
en toen i.p.v de paarden te kalmeren, werd er tegen elkaar gescheeuwd.
Wat vinden jullie hier van? Want volgens mij moeten we echt niet trots zijn op deze manier van de paardensport??
Sorry als hier al topic's over zijn. x
Oakland1990 schreef:Fijn, TS, dat je meteen àlle dressuurruiters over één kam scheert. Maar de goeden moeten het altijd met de "slechten" bekopen, dus eigenlijk maakt het niet uit wat ik hier zeg, want ik hoor tot die eerste groep.
Musjes schreef:Ik vind de filmpjes wel erg hoor. Ik zie gelukkig geen ruiters om me heen die op die manier hun paarden rijden. Maar deze ruiters geven wel een een heel verkeerd beeld aan de meisjes die willen beginnen met hun droom; paardrijden.
Wat TS zegt over de sfeer, dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Ik heb daar ook geen ervaring mee. Maar kan me voorstellen dat er stallen zijn waar dat wel zo is.
Al met al erg generaliseren geschreven