Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kendra schreef:Je hebt kleine paarden die stijf en absoluut niet wendbaar zijn.
Je hebt kastelen die toch zeer lenig en erg wendbaar zijn.
Ieder paard moet goed gebouwd zijn, de verhoudingen moeten kloppen. Ik zie vrij veel grote paarden waarbij die verhoudingen niet helemaal kloppen. Ze zijn ook vaak wat minder makkelijk bij elkaar te rijden, zeker als ze ook nog lang zijn in de rug en (wat nog wel eens voorkomt) wat slap van achteren. Veel lange meiden zoeken vooral een groot (zwart) paard met veel beweging, maar kijken niet of het paard verder ook goed in elkaar zit. Als je dan zelf niet zo goed kunt rijden en je heb een sterk paard, is de kans dat je paard stijf wórdt natuurlijk groot. Bij een kleiner paard zit het allemaal wat strakker in elkaar, dus dat kan meestal iets meer lijden.
wij hadden meteen een 'klik'.
natuurlijk zijn het geen wendbare pony's die meteen omdraaien, maar ik merk wel nu ik veel op mijn zit over ga het wendbare en soepele steeds beter wordt.
Miss_Malfoy schreef:@Urielle: Vind ik eigenlijk ook. Heb ook wel eens een paard van 1.80 gereden, met als extra nadeel dat het op de manege was.

Hij meet met zijn 5 jaar per 1 januari, 178 en is toch wel aardig in verhouding
Hij is fijn snel, is eigenlijk nooit echt slap geweest, en loopt nu in het L1.. We doen rustig aan met hem, juist omdat ik wel eens het idee heb dat die grote beesten sneller kapot gaan... Ik ben zelf overigens maar 1.74 maar wel een stevige meid, dus staat het mij wel zo'n bikkel