ik las ook iets over hefboomwerking van de stang. Als je dan iets met die laagste teugels doet wat dus aan de stang vast zit, die gaat dan kantelen? Zo ja, gaat dan dat 'heuveltje' tegen de tong aan of gehemelte.. Hoe zit dat?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

bokt2010 schreef:Dat is een soort van onzinnigheid.
Wie dat bedacht heeft![]()
Nevzorov haute ecole .. even googlen.. zo hoort het
Helma_Amber schreef:Als je de tekst van bokt2010 opzoekt in Google, dan weet je wat er bedoeld wordt![]()
Is weer zo iemand die zonder hoofdstel rijdt en alles wat met een bit of hoofdstel te maken heeft afkraakt en niet open staat voor mensen die anders denken
Ik heb zeker wel respect voor mensen die zonder hoofdstel of bit rijden, alleen sommige mensen dringen hun manier van rijden zo ontzettend irritant op aan anderen, zonder daarbij de mening van iemand anders te respecteren.
Gebruik de zoekfunctie eens

IloveAlfriee schreef:ik heb wel steeds meer dat ik gevoeliger ben voor foutief bitgebruik en als je paarden op hoog niveau ziet zo ontzettend met hun hoofd tegen hun hals aan gedrukd lopen Of heel hard in hun mond getrokken worden?
weet je wat ik zo vreemd vind? Ik weet niet of het ook echt zo is, maar ik heb het idee dat dressuur ruiters op. Ehm ook hoog niveau natuurlijk, maar geen z. ongeveer M of L daar denk ik dan aan, zoiets..
Ik wil zeggen dat ik die paarden niet zo vreselijk diep zie lopen, helemaal met hun kin tegen hun borst. Op hoger niveau zie ik, naar mijn idee, corigeer me gerust als het niet zo is, dat dat wel gebeurd.
Ik rijd zelf geen officiele wedstrijden, vandaar mijn vraag: Is daar dan geen regel voor op wedstrijden van de loodlijn?
IloveAlfriee schreef:ik zag laatst een filmpje van anky, en die had haar paard ook erg diep. Ik begrijp dat niet.
wat zeggen jullie daarvan?