Galop; vasthouden of meebewegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

123_mini

Re: Galop; vasthouden of meebewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:32

Sorrie ik bedoel dat de wervelkolom in stap en galop beweeglijk is en niet! in de draf.

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:49

als je paard zn hoofd stil houdt tijdens de galop moet jy ook gewoon je handen stil houden natuurlijk ;) als ie echt beweegd dan gewoon meegaan natuurlijk! je moet je paard niet in de weg gaan zitten ;)

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:18

Elk paard beweegt het hoofd tijdens een galoppade, stille hand is hetzelfde als stille hand tov de mond van het paard
een paard kan het hoofd niet stilhouden in galop.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 12:57

Iedereen alvast bedankt, heb donderdag weer les maar heb nu een ander (de vriend van m'n moeder heeft ruzie gehad op de oude manege, dus daar zijn we weggegaan). We weten ook dat m'n oude instructrise heel bang was voor Tamara (laatste keer heeft ze zich gewoon verstopt achter een stilstaand paard tijdens de galop...) en ze springt iedere keer opzij en wilde niet uitmesten want dan was Tamara ''giftig''. We zien het wel ik ben nu al 1,5 week m'n zadel kwijt aan de zadelmaker voor verhogen...

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 13:00

Zesiram schreef:
amillia schreef:
heb ik ook altijd gedaan... maar mijn nieuwe lesgever (ditmaal met m'n eigen paard wat nu een krap half jaar onder het zadel is) zei dat ik d'r moet vasthouden.

Vast houden of tegen houden? Want een beetje 'terugveren' dat kan wel om je paard wat meer te laten sluiten (natuurlijk vanuit zithulpen ).
Vasthouden nooit doen, niet in galop, niet in stap, niet in draf en zelfs niet in stilstand.

In al die jaren heb ik altijd meebewogen tijdens de galop, maar nu heb ik een jong paard dat van ons zelf is en die moest ik van m'n (nu oude) instructrise vasthouden, en dan echt vasthouden door m'n handen stil te zetten tegenover het zadel en niet de mond.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:45

Ik vind dat er niet veel verschil is wat betreft een stille hand op het zadel of een stille hand in de mond (of hoe benoem je het?)
Toch goed dat je blijkbaar een nieuwe instructrice hebt en ik hoop dat je er veel van leren mag.

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:53

stil houden maar dan wel mee bewegen, het is niet de bedoeling dat je het paard belemmerd.. maar het moet ook niet zo zijn, dat je heen en weer schuift

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:01

Dus een meeverende hand, maar een stil bit dat wel contact blijft hebben met de hand?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 14:07

x_Quinta_x schreef:
Ik vind dat er niet veel verschil is wat betreft een stille hand op het zadel of een stille hand in de mond (of hoe benoem je het?)
Toch goed dat je blijkbaar een nieuwe instructrice hebt en ik hoop dat je er veel van leren mag.

tegenover het bit zorg je dat het bit zo stil mogelijk ligt(dus meebeweegt met het hoofd), tegenover het zadel is dat het bit (en dan zoveelmogelijk de mond en het hoofd) op een en dezelfde plaats blijft

dibsaripi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:33

amillia schreef:
heb ik ook altijd gedaan... maar mijn nieuwe lesgever (ditmaal met m'n eigen paard wat nu een krap half jaar onder het zadel is) zei dat ik d'r moet vasthouden.

??? Arm paard!!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:43

Zoiets voel je toch zelf aan? Dat je je paard tegenwerkt als je je handen vastzet? Dat je zoiets nog moet vragen.. basis..

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:08

Spip schreef:
In draf is een stille hand ook onmogenlijk, de mond beweegt altijd. Altijd meegeven dus, vasthouden is nergens goed voor.

Een paard kan zijn hoofd in draf stilhouden, dus heb je niks om mee te geven :)

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:33

Afbeelding

Op bovenstaande plaatje zie je dat het paard zijn lichaam uitstrekt en dat het hoofd naar voren gaat. Het is dan toch logisch dat je je paard een beetje moet meegeven?

_enjoykeuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:32

ik doe voor het verzamelen vasthouden en voor de rest beweeg ik mee

bokt2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:41

De stilste hand is meebewegen met het hoofd van het paard..