Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rowo schreef:IMO kan een 4 jarige rustig wat B parcoursjes lopen. Zie daar het probleem echt niet van... Ik zou de jouwe dus ook rustig meenemen.
Je had in Saasveld gestart zag ik op de startlijsten?
xrossiex schreef:dat licht ook aan de bouw van je paard,
want ik rij nu bijvoorbeeld een 4jarig paard dat voor springen gefokt is.
en daarmee spring ik ongeveer 2x in de week.
terwijl mijn andere 4jarige een groeiachterstand heeft, daarmee spring ik dan ook nog niet echt.
bulck schreef:xrossiex schreef:dat licht ook aan de bouw van je paard,
want ik rij nu bijvoorbeeld een 4jarig paard dat voor springen gefokt is.
en daarmee spring ik ongeveer 2x in de week.
terwijl mijn andere 4jarige een groeiachterstand heeft, daarmee spring ik dan ook nog niet echt.
Idd dat is ook een belangrijke factor! De ene is vroegrijp de andere niet
Maar zowieso, kwaliteit moet altijd belagrijker zijn dan kwantiteit. Dus techniek en manier van springen vind ik belangrijker dan snel een B parcours rondkomen. immers is dat maar een logisch gevolg eens je de een goede basis en mooie techniek van voorbrengen voor elkaar hebt
Maar ik zou graag met mijn paardje willen gaan springen. Kleine hindernisjes dan hé. Hoe zie ik of mijn paard goed kan springen? Hoe hoog moeten we springen in de B? En hoeveel hindernissen staan er dan? Ze is 4 jaar en loopt L1 Dressuur.

sporter schreef:rowo schreef:IMO kan een 4 jarige rustig wat B parcoursjes lopen. Zie daar het probleem echt niet van... Ik zou de jouwe dus ook rustig meenemen.
Ligt natuurlijk ook aan de handigheid van de ruiter. Als deze voor een B parcourtje weken achter elkaar 3 keer per week moet springen zou ik het niet aanraden

rowo schreef:IMO kan een 4 jarige rustig wat B parcoursjes lopen. Zie daar het probleem echt niet van... Ik zou de jouwe dus ook rustig meenemen.
joliene schreef:wendietjuhhh schreef:dat staat op de website die je me gaf en jij verteld dat je wacht met je paard tot ie 6 is voordat jij hem in gaat rijden. en ik snap je tweede zin niet die je schrijft in je eerste stukje. zou je die willen verdduidelijken?
Arabesk heeft die link gestuurd.
Wij zoeken onze afwisseling vooral in buitenritten...