Bitbuddy, een symptoom bestrijder of een uitkomst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:47

Ehm.. Tja..

Nee, ik kan hier alleen met verbazing naar kijken.

Het lijkt me niet alleen vervelend zitten, maar volgens mij leidt zoiets ook vre-se-lijk af. Als je niet met een bit om kan gaan zonder de mond van je paard kapot te trekken, ga dan over op bitloos of stop er helemaal mee. Moet het paard om het aan te meten net als bij een beugel ook happen? Dat lijkt me ook een belevenis.

Het zou me niets verbazen als dit een grap is..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:51

Citaat:
De bitbuddy is verkrijgbaar voor 750 euro inclusief BTW.

Wat een grap.. :')

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:52

Twiggy2008 schreef:
Dit meen je niet!!! Dit moet toch een grap zijn?
Zo niet, dan zeggen de rijkunsten van de genoemde 'topruiters' op deze website mij genoeg. :+
Ga dan lekker bitloos rijden!! :j

En om even op de vraag van dit topic in te gaan: Mocht dit echt bestaan, dan is het duidelijk een symptoombestrijder. :j

MoriMann schreef:
Ehm.. Tja..

Nee, ik kan hier alleen met verbazing naar kijken.

Het lijkt me niet alleen vervelend zitten, maar volgens mij leidt zoiets ook vre-se-lijk af. Als je niet met een bit om kan gaan zonder de mond van je paard kapot te trekken, ga dan over op bitloos of stop er helemaal mee. Moet het paard om het aan te meten net als bij een beugel ook happen? Dat lijkt me ook een belevenis.

Het zou me niets verbazen als dit een grap is..

waarom wordt er door meerdere mensen gezegd dat je dan maar bitloos moet gaan rijden? daarmee kun je ook kwaad aanrichten hoor door te gaan `touwtrekken`!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:55

Abercrombie schreef:
Ik vind het een beetje neigen naar amerikaans :=

Die reclames op tv "Wauw Mike het is Amazing!!!"

een beetje a la tell sell, en dan nog een sub-top ruiter die het product aanprijst ofzo :P

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:00

200% Symptoonbestrijding; zorg dat je paard en de ruiter goed afgericht zijn en dan een gewoon simpel bit in of bitloos, ieder zijn keuze.
Maar dit??????? :r :n 8)7 :?

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:01

zij schreef:
waarom wordt er door meerdere mensen gezegd dat je dan maar bitloos moet gaan rijden? daarmee kun je ook kwaad aanrichten hoor door te gaan `touwtrekken`!

Klopt helemaal, maar dit stukje focust alleen maar op schade in de mond, die vorm van schade heb je met bitloos niet. Uiteraard geld voor alle vormen van paardrijden, dat je zelf zacht moet zijn in je hand. ben je dat niet, kan (of zal) er altijd schade ontstaan. Voor bitloos zullen ze dan wel weer met kilo's bont of siliconenhoesjes ofzo gaan komen. Want waarom de oorzaak aanpakken als je met symptoombestrijding veel meer geld kan verdienen?

EDIT: tikfout.
Laatst bijgewerkt door MoriMann op 09-11-09 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:01

}:0
Beetje dom.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:06

Ik rij bitbuddyloos... :') :+
Laatst bijgewerkt door Shattered op 09-11-09 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:07

Is inderdaad geen grap, soortgelijk artikel is een jaar geleden ofzo al een keer gepubliceerd (of dat het er al was of dat ze het aan het ontwikkelen waren, dat weet ik zo niet meer, maar ik heb er iig iets van een jaar terug als eens iets over gelezen)

Ik zou me alleen al doodschamen als ik er positief over zou denken en al helemaal als ik het in mn hoofd haal om zo een aan te schaffen.... Mensen die zoiets nodig denken te hebben, denk aan je paard en stop alstjeblieft met paardrijden!!!

*Valt me trouwens tegen van Rinie Rutjes... Ik ken hem als een fijn rijdende man met een zachte hand die zelf tegenstander is van trekkende en duwende mensen... Snap ook niet waarom hij zijn naam aan een dergelijk product wil verbinden*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:08

Shattered schreef:
Ik ga denk ik maar voor bitbuddyloos rijden :+ .

Dat doe ik al jaren! Loop ik zowaar voor op de mode :))

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:18

Shattered schreef:
Ik rij bitbuddyloos... :') :+

_O-

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:18

Dan ben ik ook heel hip! Ik rij ook al jaaaaaren zonder ;) Cool, ben normaal nooit zo'n trendsetter O:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:53

Het is inderdaad wel waar dat als je trekt, rukt en plukt je sowieso niets op een paard te zoeken hebt.
En dan moet je ook niet bitloos gaan rijden.

Ik rij inderdaad ook bitbuddyloos. Weg met al die onzinnige troep in die mond. +:)+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:03

Omdat dit zulke flauwekul is ben ik gewoon geneigd het toch eens te proberen....stom he :P .

Maar gewoon om te kijken hoe het paard erop reageert, hoe je het inbrengt zonder je vingers te verliezen. Hoe het paard reageert als je je aanleuning aanneemt.

Maar die 750 euro is wel erruugghh duur. Maar ja je moet er wat voor over hebben om je slechte rijkunsten aan de buitenkant te verdoezelen.

Ipsilonka

Re: Bitbuddy, een symptoom bestrijder of een uitkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:12

Het product bestaat wel degelijk, en wordt dan ook per paard op maat gemaakt. Wordt idd gebruikt in de mensport, zou ook wel wat voor die van mij zijn(combinatie paard type tank met ADHD die het supertof vind om marathon te lopen en dan niet te sturen is haha), maar 750 euro is echt te gek. Op kamp hadden we een lezing van Paul Versluis en toen bleek dat 1 van de kampgenoten er mee rijd. Die zei letterlijk, tja ik ben nou eenmaal hard met mijn handen......... (En die jongen heeft op WK aangepast mennen gereden en gewonnen)

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:14

Lijkt me niet bepaald handig, ook niet erg lekker voor je paard :+
Als je dan vind dat je teveel trekt, pas dan je rijstijl aan, zij het bitloos, zij het met een ander bit :Y)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:18

Ipsilonka schreef:
Het product bestaat wel degelijk, en wordt dan ook per paard op maat gemaakt. Wordt idd gebruikt in de mensport, zou ook wel wat voor die van mij zijn(combinatie paard type tank met ADHD die het supertof vind om marathon te lopen en dan niet te sturen is haha), maar 750 euro is echt te gek. Op kamp hadden we een lezing van Paul Versluis en toen bleek dat 1 van de kampgenoten er mee rijd. Die zei letterlijk, tja ik ben nou eenmaal hard met mijn handen......... (En die jongen heeft op WK aangepast mennen gereden en gewonnen)

Kan me er nog wel iets bij voorstellen als het om iemand gaat die door een handicap niet zachter in de hand kan worden. Toen ik stage liep op een manege voor gehandicapten was het voor een enkele ruiter ook wel een uitkomst geweest misschien. Hoewel ik dan eerder het idee had dat je deze mensen misschien beter niet met de teugels kon leren sturen.
. Maar als je armen voor 100% functioneren mag je je toch doodschamen als je dit de oplossing vind. De oplossing is zachter worden in de hand, mischien zou je zoiets tijdelijk kunnen gebruiken bij lagen die al geirriteerd zijn oid.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:25

Ik ken ook een rijder die dit gebruikt.
Haar paard heeft door mishandeling littekens op de lagen, die ze met een bit steeds weer open reed.
Het wordt helemaal precies op maat gemaakt per paard. Het indoen is, vooral in het begin, een gehannis. Maar voor haar is dit de uitkomst om toch gewoon met bit te kunnen blijven rijden, zonder de littekens steeds weer open te rijden

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:34

Voor paarden met extra gevoelige lagen (en ieder ander, de lagen zijn gewoon heel gevoelig) werkt een zeemlerenlapje ook prima, een handigheidje om om het bit te doen, maar zolang je hem een beetje lekker nat hebt vinden ze het vaak wel lekker.

Voor de rest het idee "laten we nog meer in een paardenmond stoppen" ik zie echt geen ruimte meer voor een tong met een stang en trens en een bitbuddy...

Als is aangetoond dat het bit schade aandoet, waarom gaan we dan stug door met het bit en maken we het eigenlijk allemaal nog wat moeilijker door een bitbuddy te gebruiken in plaats van dingen achterwege laten }:0

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:38

Van die 750 euro kan je ook een paar heuuule goede lessen voor kopen. :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:38

Mariska_28 schreef:
Ik ken ook een rijder die dit gebruikt.
Haar paard heeft door mishandeling littekens op de lagen, die ze met een bit steeds weer open reed.
Het wordt helemaal precies op maat gemaakt per paard. Het indoen is, vooral in het begin, een gehannis. Maar voor haar is dit de uitkomst om toch gewoon met bit te kunnen blijven rijden, zonder de littekens steeds weer open te rijden

Maar werkt de bitbuddy dan echt zoveel beter dan een stuk zeemleer, of van die speciale tape voor om het bit (die bij mennen nog wewl eens gebruikt word volgens mij.)?

Kan me dat maar moeilijk voorstellen namelijk dat je met zo'n dik stuk zeemleer ertussen de mond nog beschadigt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:48

Ik ben wel benieuwd naar de werking, ik denk nl. dat het wel een oplossing is voor paarden die wel druk op de tong accepteren maar geen druk op de lagen.

Vind het een beetje veel geld om te testen maar ik heb hier nog wel een veel te gevoelige merrie staan, en ben benieuwd of dit vanaf de tong of de lagen komt. Zou best eens zo'n ding willen testen, kijken of ik contact kan krijgen zonder dat ze zich compleet oprolt of begint te pullen of in combinatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:58

Op de site staat dat je het ding uit kan proberen, dan moet je wel betalen, maar bevalt het niet, dan krijg je het geld weer terug.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:06

wat een ontzettend iritant stukje tekst zeg, die advertentie.
pas toen ik het plaatje zag begreep ik wat ik me er ongeveer bij moet voorstellen.
nóg meer om in de paardenmond te hangen blijkbaar.
een soort gehemelte-van-een-beugel maar dan voor onderin de mond neem ik aan?
hoe zit dat dan met slikken?
ik vind het maar een vreemde uitvinding, en hoop dat men dit niet zonder voldoende voorkennis, en zonder gegronde redenen gaat gebruiken, lijkt me niet erg grappig voor het paard zoiets..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:55

Het moet allemaal niet gekker worden.

En dan die ondertitel: Het beste voor je paard!
Yeah right :(:)