Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Twiggy2008 schreef:Dit meen je niet!!! Dit moet toch een grap zijn?
Zo niet, dan zeggen de rijkunsten van de genoemde 'topruiters' op deze website mij genoeg.![]()
Ga dan lekker bitloos rijden!!
En om even op de vraag van dit topic in te gaan: Mocht dit echt bestaan, dan is het duidelijk een symptoombestrijder.
MoriMann schreef:Ehm.. Tja..
Nee, ik kan hier alleen met verbazing naar kijken.
Het lijkt me niet alleen vervelend zitten, maar volgens mij leidt zoiets ook vre-se-lijk af. Als je niet met een bit om kan gaan zonder de mond van je paard kapot te trekken, ga dan over op bitloos of stop er helemaal mee. Moet het paard om het aan te meten net als bij een beugel ook happen? Dat lijkt me ook een belevenis.
Het zou me niets verbazen als dit een grap is..
zij schreef:waarom wordt er door meerdere mensen gezegd dat je dan maar bitloos moet gaan rijden? daarmee kun je ook kwaad aanrichten hoor door te gaan `touwtrekken`!

.Ipsilonka schreef:Het product bestaat wel degelijk, en wordt dan ook per paard op maat gemaakt. Wordt idd gebruikt in de mensport, zou ook wel wat voor die van mij zijn(combinatie paard type tank met ADHD die het supertof vind om marathon te lopen en dan niet te sturen is haha), maar 750 euro is echt te gek. Op kamp hadden we een lezing van Paul Versluis en toen bleek dat 1 van de kampgenoten er mee rijd. Die zei letterlijk, tja ik ben nou eenmaal hard met mijn handen......... (En die jongen heeft op WK aangepast mennen gereden en gewonnen)
Mariska_28 schreef:Ik ken ook een rijder die dit gebruikt.
Haar paard heeft door mishandeling littekens op de lagen, die ze met een bit steeds weer open reed.
Het wordt helemaal precies op maat gemaakt per paard. Het indoen is, vooral in het begin, een gehannis. Maar voor haar is dit de uitkomst om toch gewoon met bit te kunnen blijven rijden, zonder de littekens steeds weer open te rijden