Rivaldo schreef:Nieuwe discussie;
In mijn ogen, rijd het grootste deel van de jeugd onder de maat. Vaak rijdt men teveel met de handen, en is de zit bagger(Ik betrap mezelf er ook op). Ook zie je de laatste tijd veel dat er alleen maar gesprongen wordt, en dressuur, doet men er maar bij, omdat het moet.
Wat vinden jullie??
Mijn mening;
Eerst op voltige voor de zit, daarna moet men zonder handen leren rijden door een gecertificeerde instructeur.
Naar mijn mening moeten kinderen juist gestimuleerd worden om te springen, crossen en dressuuren. Een kind leert nu eenmaal niet rijden van alleen maar die rondjes dressuur in de bak het wordt na een tijdje saai, ze letten niet meer op en uiteindelijk vinden ze het niet meer leuk. Naar mijn mening kun je een kindje van 6 niet op een voltige paard zetten deze is groot en dus eng(heb zelf les gegeven op een manege). Een kind leert het beste paardrijden en vertrouwen te krijgen in een paard door gymnastiek op een paard dat is waar, maar meteen al zonder zadel en hoofdstel? Nee denk niet dat dat gaat werken. Persoonlijk vindt ik de manier van de training die de ruiters van de spaanse en weense rijschool rijschool krijgen super, maar denk ook niet dat dat werkt bij kinderen van 6. Misschien dan eerst maar een half jaar aan de longe, en dan de voltige in(althans zonder zadel en teugels), dan langzaam aan iets meer toevoegen als het ruitertje de goede houding en hulpen heeft/geeft. Maar ik vindt wel dat als ze dit eenmaal gedaan hebben en dan in een zadel komen met teugels in hun handen ze lekker moeten crossen en springen zodat ze spelenderwijs leren rijden en er dus ook lol in houden.