Patrik Kittel weer in de fout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:07

@ Lovely,
Ik heb er alle vertrouwen in dat wij dit zouden kunnen. ook alle vertrouwen in onze paarden, die zullen het hoofd koel houden en 'meedoen'. Maar, ik zou het niet in mijn hoofd halen hen voor dit soort zogenaamde lol te gebruiken...

@WolinLotte,
Crossen op shetlanders moeten kleine kinderen zeker doen, maar ik hoop toch van harte dat je niet voorstelt dat Werth en Kittel dat gaan doen??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:08

haha heerlijk toch :D Heb met een enorme glimlach zitten kijken, wat een sportiviteit, wat een lol en ontspanning! Inderdaad, Isabel geeft haar paard zonder veel gedoe aan Patrick over, teken dat het dier heel erg goed is opgeleid en vol vertrouwen gezien hij er zo relaxed mee om gaat :j Heerlijk stukje beeldmateriaal! Ik baal er van dat ik het niet kan delen op mijn facebook... Vind dit echt een super leuk stukje film :D Ze zitten zich ook helemaal krom te lachen :') Zou het met mijn merrie niet moeten proberen vrees ik :') (maar da's ook een enorme angsthaas)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:09

Sorry hoor, maar dit is nog eens wat anders dan een prijsuitreiking in s t a p.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:13

Lovely schreef:
Sorry hoor, maar dit is nog eens wat anders dan een prijsuitreiking in s t a p.

Stap, draf, galop, op hol, whatever. Maar twee volwassen ruiters. komop!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:15

StableEnable schreef:
@ Lovely,
Ik heb er alle vertrouwen in dat wij dit zouden kunnen. ook alle vertrouwen in onze paarden, die zullen het hoofd koel houden en 'meedoen'. Maar, ik zou het niet in mijn hoofd halen hen voor dit soort zogenaamde lol te gebruiken...

@WolinLotte,
Crossen op shetlanders moeten kleine kinderen zeker doen, maar ik hoop toch van harte dat je niet voorstelt dat Werth en Kittel dat gaan doen??

>;) Hoe wil je dat ik reageer?

Sorry hoor, maar ik vind je echt een humorloos type. Zeker volwassen geboren ofso.. :r

Ayasha
Blogger

Re: Patrik Kittel weer in de fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:18

Twee kinders op een conitieloze shet is geen probleem maar twee slanke volwassenen op 700kg op en top getraind paard dát is een regelrechte ramp... :=

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:22

Als hier op bokt een filmpje verschijnt over Anky die een paard in gevarieerde houdingen rijdt valt iedereen er overheen. "Kijk naar de zwiepende staart. kijk naar de oren, kijk naar de hand, kijk naar de rollkür." fout fout fout.
Maar hier hebben we LOL! Het paard heeft geen lol. orenspel. gaat achterwaarts en zwiept met staart. alleen als ie voorwaarts gaat in galop kan ie het trekken en lijkt in orde. logisch dat ie het in galop beste trekt als je bewegingsmechanisme van paard een beetje snapt.
wat een hypocrisie hier in dit topic. onder de noemer lol is schijnbaar alles geoorloofd.

Niet volwassen geboren. is niemand. ook niet humorloos, maar wel met respect voor het dier dat we vragen met ons te samenwerken. Er zijn nu eenmaal grenzen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:26

pharagirlke schreef:
Twee kinders op een conitieloze shet is geen probleem maar twee slanke volwassenen op 700kg op en top getraind paard dát is een regelrechte ramp... :=

Ja duh.. Alsof het ook serieus bedoelt was, natuurlijk niet 8)7 .

Ik vind het gewoon echt geniaal dat hij op dat paard klimt :P , wanneer zie je dit nou nog? Het plezier te paard, tja.. gaat ie aan de kletter, dat is dan wel k*t voor ze ja :o .. maar ach.. dat is niet gebeurt, paard vind het best, maakt ook weer 's een keer wat anders mee :) .
Ik kan me er niet druk om maken, vind het gewoon leuk.. doe 's gek.. Tja, alsof er elke dag twee personen op dat paard zitten >;) .. Kom op zeg..

Paarden die elke dag LDR worden getraind, niet met soortgenoten los lopen en 23 uur in een hokje staan, die zijn pas zielig, maar zo'n eenmalige actie wordt gelijk over de kop getrokken!!!
Het respect voor het dier dat met ons samenwerkt hangt van andere dingen af en niet van een pippi langkous actie, iets verder dan je neus kijken mag ook wel..

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:27

pharagirlke schreef:

Nee hoor. zoals eerder gezegd. vast geen ernstige schade. gaat het niet om.
waarom wel doen? de lol?
ik vind trouwens twee kinders op een conditieloze shet ook niet kunnen.
wie het niet snapt moet eens een dag de alpen in gaan met een flinke rugzak. Zeg maar 15 % (jullie vinden 40% ook ok) van je lichaamsgewicht. Gewoon blijven lopen met die rugzak. stap, draf, galop. en die rugzak dan niet helemaal symmetrisch belast, maar een beetje scheef. en daarna praten we verder.
Wel eens een uur naast je paard gelopen in de bak met je gangbare gangen en oefeningen? zonder rugzak?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:31

WolinLotte schreef:
StableEnable schreef:
@ Lovely,

@WolinLotte,

>;) Hoe wil je dat ik reageer?

Sorry hoor, maar ik vind je echt een humorloos type. Zeker volwassen geboren ofso.. :r

trouwens erg onvolwassen manier van discussieren met bijpassende onvolwassen smiley's.... vast nog niet erg volwassen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:31

SE ik vind jou wel heel veroordelend. Lovely zie je nooit in dergelijke topics negatief spreken over de ruiters en mij al evenmin. ;) Dus IMO ben jij degene die je als een "typische hypocriet" gedraagt die enkel hier komt zieken nu mensen positief reageren. :+ Een dag door de alpen of vijf minuten prijsuitreiking vind ik nogal wat anders. Geef mij maar 40% van mijn lichaamsgewicht voor 5 minuten als ik op en top getraind ben. Vind ik echt niet zo'n ramp :+ Ik zie Imke haar paard ook in zijn achteruit gaan, had die een onzichtbare tweede ruiter op zijn rug of zou het ook een teken van ongeduld kunnen zijn? Ik zie het paard nog passageren en ook vliegende wissels springen op een lange zijde... Ja, ik denk dat ie bijna door zijn benen zakte... :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:36

Nee, jouw eerste reactie was lekker normaal.. Kom op zeg, je bekritiseert gelijk een uitspraak, alsof dat serieus was, dan kan ik jou niet serieus nemen. Sorry.

Wat Pharagirlke zegt: Nogal een wezenlijk verschil vind je niet?

Ik snap je punt wel StableEnable, ik vind een stel kinders op shetten die hobbelen en knobbelen ook niet het meest fantastische schouwspel als het gaat om comfort voor het paard. Maar het gaat om het kinderlijk plezier, dat mis ik enorm in de dressuursport. Wanneer wordt er nog een wedstrijd gereden zonder het oog op winst of plezier of samenwerking met het paard?
Daarom vind het filmpje leuk; het kinderlijke plezier :) .
Dat zwiepen met de staart; het zwaar idd op dat moment, het is vreemd, maar kijk eens hoe braaf het dier daar staat. Patrik laat het dier ook niet lang stilstaan, dat scheelt een hoop.
Maargoed.. het is eenmalig :) . Ik kan nou niet zeggen, dat ik dit een schokkend filmpje vind.. Een paard met een blauwe tong gereden met de rollkur vind ik hartverscheurend.. dit niet.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:39

pharagirlke schreef:
SE ik vind jou wel heel veroordelend. Lovely zie je nooit in dergelijke topics negatief spreken over de ruiters en mij al evenmin. ;) Dus IMO ben jij degene die je als een "typische hypocriet" gedraagt die enkel hier komt zieken nu mensen positief reageren. :+ Een dag door de alpen of vijf minuten prijsuitreiking vind ik nogal wat anders. Geef mij maar 40% van mijn lichaamsgewicht voor 5 minuten als ik op en top getraind ben. Vind ik echt niet zo'n ramp :+ Ik zie Imke haar paard ook in zijn achteruit gaan, had die een onzichtbare tweede ruiter op zijn rug of zou het ook een teken van ongeduld kunnen zijn? Ik zie het paard nog passageren en ook vliegende wissels springen op een lange zijde... Ja, ik denk dat ie bijna door zijn benen zakte... :j

Ik laat me geen moment uit over Kittel. Blijf alleen bij het principe dat er een grens is aan de draagracht van een paard. Ik kom dit topic tegen en geef mijn mening. getriggerd door de titel.
Geen verkeerd woord over de rijkunst van Kittel noch Werth, wel over deze actie die ik respectloos vind naar het paard. En weet je ook welk paard hiervoor is ingezet?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:42

WolinLotte schreef:
Nee, jouw eerste reactie was lekker normaal.. Kom op zeg, je bekritiseert gelijk een uitspraak, alsof dat serieus was, dan kan ik jou niet serieus nemen. Sorry.

Wat Pharagirlke zegt: Nogal een wezenlijk verschil vind je niet?

Ik snap je punt wel StableEnable, ik vind een stel kinders op shetten die hobbelen en knobbelen ook niet het meest fantastische schouwspel als het gaat om comfort voor het paard. Maar het gaat om het kinderlijk plezier, dat mis ik enorm in de dressuursport. Wanneer wordt er nog een wedstrijd gereden zonder het oog op winst of plezier of samenwerking met het paard?
Daarom vind het filmpje leuk; het kinderlijke plezier :) .
Dat zwiepen met de staart; het zwaar idd op dat moment, het is vreemd, maar kijk eens hoe braaf het dier daar staat. Patrik laat het dier ook niet lang stilstaan, dat scheelt een hoop.
Maargoed.. het is eenmalig :) . Ik kan nou niet zeggen, dat ik dit een schokkend filmpje vind.. Een paard met een blauwe tong gereden met de rollkur vind ik hartverscheurend.. dit niet.

moeten we hier tussen de regels doorlezen en zelf uitzoeken of een uitspraak serieus is? Nogal lastig zonder gezichtsuitdrukking erbij.
Maar ok. gewoon lezend wat je schrijft zou het kinderlijk plezier dus gaan boven het comfort van het paard/pony?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:42

Mij gaat het er om dat het nog geen vijf minuten is dat ie zo moet lopen en dat je drukte om niets maakt... Van een mug een olifant maken noemen ze dat. Waarom zou het me interesseren welk paard dit is? Hij is braaf, hij draagt het zonder problemen... Zie niet in wat zijn naam er toe doet?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:47

pharagirlke schreef:
Mij gaat het er om dat het nog geen vijf minuten is dat ie zo moet lopen en dat je drukte om niets maakt... Van een mug een olifant maken noemen ze dat. Waarom zou het me interesseren welk paard dit is? Hij is braaf, hij draagt het zonder problemen... Zie niet in wat zijn naam er toe doet?

Hij draagt het niet zonder problemen. Kan ook niet. Nogal verschil of ie altijd werkt met amazone van zo'n 60 kg of er een vent van 80 bij krijgt...............
Hij is gehoorzaam. Dat is wat ander dan dat ie er lol in heeft.

Wat ik bedoel met hypocrisie is dat we een olifant maken van filmpjes van 30 seconden met een tong over het bit of wat dan ook en dit ineens lollig vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:48

Wie zijn we? Want ik vind het dan weer hypocriet dat jij er van uit gaat dat iedereen zo'n heisa maakte om dat filmpje terwijl dat niet zo is. Dat is het imo gewoon ombuigen zoals het je het best uit komt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-09 01:48, in het totaal 1 keer bewerkt

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:48

En ik maak helemaal geen drukte hoor. Hartslag nog altijd standaard. Geef alleen mijn mening. Daarvoor is dit forum toch?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 02:10

nou het paard word in mijn ogen niet gehinderd dus wat een gezeur zeg.

2 filmpje blijf ik kippevel van krijgen vooral de 1e combinatie !

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 02:12

StableEnable schreef:
pharagirlke schreef:

Hij draagt het niet zonder problemen. Kan ook niet. Nogal verschil of ie altijd werkt met amazone van zo'n 60 kg of er een vent van 80 bij krijgt...............
Hij is gehoorzaam. Dat is wat anders dan dat ie er lol in heeft.
Zonder generaliseren ditmaal. idd 'we' zijn niet gemiddeld en gelukkig niet gedefinieerd.
quote]

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 07:51

sorry hoor, wat een gezeur om een oud filmpje. Vind het een erg grappig filmpje en heb geen sec.het idee dat het paard ernstig wordt gehinderd. Als we ons nou eens wat meer druk maakten om die de draag- en trekkracht van de arme paarden en ezels waar Brooke Hospital zich hard voor maakt, dan begrijp ik de ophef nog.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:32

Oh jeetje zeg. weer op en top bokt dit zeg. Paard krijgt hier echt helemaal niets van zeg. Loopt braaf zijn rondje
en staat met 5 minuten weer op stal.

Ik zie honderd liever een paard met 2 ruiters op zijn rug die niet zitten te harken en tegen te werken als die foto's
op haw met mensen die continu achter de beweging zitten, slecht passend tuig etc.

Kom op zeg.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:02

Ik vind dit nou echt super lollig!
Paard lijdt er echt niet onder en heeft ook geen pijn, anders stond ie wel op zijn achterbenen!

Mystique92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:25

Haha, wat een onzin!
Ik denk dat wij allemaal maar nog is zo ver moeten komen als Kittel voordat we commentaar gaan geven op deze ruiter. Want 99,9% van de ruiters op bokt komen niet zo ver als hij!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:28

moet eerlijk zeggen dat ik echt met een smile zat te kijken hihi, vind het eerder knap dat hij zo blijft zitten en denk voor die paar minuten dat het geen kwaad kan. uiteraard zal ik me zorgen maken als het een dagelijkse training was die op deze manier zou lopen maar vind het er ook meer uitzien als een jolig moment en een hoop lol :D