Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Melody21 schreef:Is dan de vraag, wat is paardrijden? Of wat is paardrijden voor mij? Of, hoe zou paardrijden moeten zijn volgens mij...
Melody21 schreef:Als je vraagt wat paardrijden voor mij is.. Krijg je een 20 A4 'tjes lange (Misschien wel vage) gevoels-verhaal.
En kom ik uiteindelijk tot de conclusie dat het beter is om helemaal niet paard te rijden. Omdat de centrale vraag dan uiteindelijk wordt : wat heeft mijn paard er voor een voordeel aan?
Melody21 schreef:Nee, waarom sombere insteek? Als je de vraag helemaal uitpluist, wat is paardrijden, waarom rijd ik paard. Kom ik persoonlijk tot de conclusie dat ik dat in mijn eigen belang doe.
bulck schreef:Hc chique verwoord. Paardrijden is een levensles of beter zelf een levenswerk dat we nooit zullen kunnen afmaken tijdens ons korte bestaan.
Melody21 schreef:Is er wel eens onderzocht wat er in je hersenen gebeurt tijdens het rijden eigenlijk?
Melody21 schreef:Kom ik persoonlijk tot de conclusie dat ik dat in mijn eigen belang doe.
Melody21 schreef:Is er wel eens onderzocht wat er in je hersenen gebeurt tijdens het rijden eigenlijk?
bulck schreef:Vind het wel een sombere insteek en hoop dat dit topic weer niet negatief uitdraait. We zijn allemaal paardenliefhebbers en vele onder ons ruiters.
bulck schreef:Ik kan nog zo'n stressvolle werkdag gehad hebben, enkel en alleen het betreden van de stallen brengt al veel kalmte en dat verdwijnt haast volledig wanneer ik met de dieren bezig ben.
Huertecilla schreef:wat naar onbewuste bekwaamheid voert.
.
. Bandida schreef:bulck schreef:Vind het wel een sombere insteek en hoop dat dit topic weer niet negatief uitdraait. We zijn allemaal paardenliefhebbers en vele onder ons ruiters.
Christi schreef:somber? misschien wel ja, maar zou een paard echt genieten van een slungelachtig voorwerp (de mens) die wat in hun mond loopt te trekken en in hun zij loopt te prikken? wat het nodige weegt en dan dat zadel er nog is bij. laten ze zien dat ze niet genieten krijgen ze in vele gevallen een schop/slaag, dus genieten ze of tonen ze enkel hun respect voor de mens? omdat ze van ons afhankelijk zijn? denk maar aan de wilde paarden, die vermaken zich prima zonder de balast.
Christi schreef:somber? misschien wel ja, maar zou een paard echt genieten van een slungelachtig voorwerp (de mens) die wat in hun mond loopt te trekken en in hun zij loopt te prikken? wat het nodige weegt en dan dat zadel er nog is bij. laten ze zien dat ze niet genieten krijgen ze in vele gevallen een schop/slaag, dus genieten ze of tonen ze enkel hun respect voor de mens? omdat ze van ons afhankelijk zijn? denk maar aan de wilde paarden, die vermaken zich prima zonder de balast.