Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shahazai schreef:En ze zegt dat ze niet trekt *proest* kijk eens even goed in dat filmpje. Met die laatste zin onder het rijden ben ik het ook zeker niet eens.
Ik snap nog steeds niet hoe mensen dit goed kunnen keuren.
Ze legt niks uit, ze draait overal omheen en ze vergelijkt alles met mensen.
Kom op Anky! Verdedig je dan eens en kom met bewijzen, dit is zwak.
WildWings schreef:Ik vind vooral het zinnetje
"En je ziet dat het paard zijn oren vooruit heeft. Ieder paardenmens weet dat een paard iets niet zal doen als hij dat niet wil. Het is nog steeds 600kg en het is veel sterker dan ons." zo apart en zo ontzettend onwaar.
Ik dacht toch wel dat ik een paardenmens was, maar ik ben van mening dat een paard veel meer kan doen dan wat hij zou willen.. Het is immers een vluchtdier en laat niet gauw weten als hij pijn heeft omdat hij dan ten prooi valt. En een paard dat zijn oren naar voren heeft als ik erop zit, vind ik juist vervelend, heb dan het idee dat ik geen contact heb
bulck schreef:Ga naar een kliniek en vraag het dan e, want wat me opvalt is dat er tijdens die clinics nooit van die diepgaande vragen gesteld wordt (waar zijn dan de sceptici, of blijven ze liever heimelijk filmen en wat achter de rug op internet plaatsen???)
)
).

WildWings schreef:bulck schreef:Ga naar een kliniek en vraag het dan e, want wat me opvalt is dat er tijdens die clinics nooit van die diepgaande vragen gesteld wordt (waar zijn dan de sceptici, of blijven ze liever heimelijk filmen en wat achter de rug op internet plaatsen???)
Kost dat geen geld? Ik bedoel, je gaat als tegenstander of sceptici toch niet de "kas" zitten spekken zal ik maar zeggen. (Daarvan afgezien ga ik zelf helemaal niet naar clinics overigens, maar als ik dan ga, ga ik toch echt liever naar iets waar ik achter sta en meer over wil leren dan over iets wat mij helemaal niet aanspreekt. Dat is toch logisch)
poes schreef:Ik vind dat anky soms hele 'onwetende' antwoorden geeft...
bij geplaatst. bulck schreef:Kritiek in het wereldje zelf heeft gewoon te maken met afgunst. .
bulck schreef:verklaart de hypocrisie dus e. Want filmpjes maken en dus de clinics bijwonen wel, maar dus concreet kritische vragen stellen niet. En ik heb er nu toch al verschillende bijgewoond en nog nooit iemand geweten die in detail doorvraagt in de negatieve kant dan.
bulck schreef:Kritiek in het wereldje zelf heeft gewoon te maken met afgunst. Iets wat keer op keer lukt en voor andere onbereikbaar blijft zorgt daar immers voor.
En qua publiek trek het zelf ook wat ruimer, kijk naar springsport, western, maar nog erger kijk naar die manegeruiters en -paarden. Ik ben zeker niet kortzichtig in die dingen, maar reacties van amateur recreatie bosruiters op topsport vind ik appelen met peren vergelijken. Ik bedoel maar je moet alles contextueel blijven bekijken. ieders zijn manier van invullen van paardrijden en houden.
Lies21 schreef:Ik vind het ergste dat ze zegt dat als het paard het niet leuk zou vinden het niet zou doen dat het altijd nog 600 kilo weegt, dat zou eigenlijk moeten betekenen dat er geen paardenleed meer op de wereld is!!! Nee ben geen anky fan, weet uit zeer betrouwbare 2e hand hoe ze is...
). bulck schreef:Lies21 schreef:Ik vind het ergste dat ze zegt dat als het paard het niet leuk zou vinden het niet zou doen dat het altijd nog 600 kilo weegt, dat zou eigenlijk moeten betekenen dat er geen paardenleed meer op de wereld is!!! Nee ben geen anky fan, weet uit zeer betrouwbare 2e hand hoe ze is...
Maar leed!!! Mensen toch trek jullie ogen eens open en kijk eens in je eigen omgeving eerst. Beginnen we mss maar al met gewoon de lokale maneges onder vuur te nemen, dan al de HAW topics hier eens echt goed onder de loep nemen.
En dan zwijgen we over de wedstrijden in de basis, waar je amper correct gereden paarden tegenkomt. Je als jury uitgekafferd wordt als je een combi uitbelt als je duidelijk ziet dat een paard niet rad is, mondhoeken openliggen. maar evengoed op jumping, kapotte monden, sporen die zo goed als vastzitten tussen de ribben, dikke knieen etc.
En dan heb ik nog ervaring met endurance en ander takken.
En Lies zolang je zelf niet met haar gesproken hebt, heb je geen recht van spreken om iemand af te schrijven. Ze is als amazone gewoon heel veeleisend en punctueel, dus ja als je eens een fout maakt word je dat ook duidelijk gemaakt. Dat is vaak leren omgaan met kritiek, wat eveneens iets is wat vaak bj stalpersoneel wel eens moeilijk ligt.
Twiggy2008 schreef:Wat een getrek aan die teugels (oh mensen, kijk toch eens goed!!) en dan dat geprik met die benen. Pffff......
Ieder zijn manier, hoor, maar hier kan ik echt niet warm van worden. Dat ze er prijzen mee wint, misschien zegt dat wat over het dressuurwereldje van tegenwoordig.