Bandida schreef:Gezien daar toch zeker een jaar of 2000 mee rond gereden is, zal dat wel meevallen
Dacht van niet.Kijkt u deze site maar eens aan:
http://passion-histoire.net/viewtopic.php?t=11060
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bandida schreef:Gezien daar toch zeker een jaar of 2000 mee rond gereden is, zal dat wel meevallen
FaberSmid schreef:Lijkt niet comfortabel rijden met zo een kostuum aan? Zal vast van wol zijn en dus behoorlijk zwaar? Blijf je niet hangen met zo een cape?
midgie schreef:Hij is in elk geval heel erg goed in zijn ding en menig ruiter kan daar een puntje aan zuigen, hij gaat voor de kunst waar een hoop voor de kitsch gaan en waardoor heel veel paarden kapot worden gereden .
Equimotion schreef:midgie schreef:Hij is in elk geval heel erg goed in zijn ding en menig ruiter kan daar een puntje aan zuigen, hij gaat voor de kunst waar een hoop voor de kitsch gaan en waardoor heel veel paarden kapot worden gereden .
Ik heb veel dingen gezien voor en achter de schermen, maar hoe ik deze man achter de schermen heb zien werken sloeg werkelijk (neem deze uitdrukking maar letterlijk...) alles. Ik ben in de reguliere sport nog nooit iemand tegengekomen die zo wreed met z'n dieren omging.
Ik ben niet snel geneigd om iets over iemand te zeggen, je kunt het op rijtechnische punten wel inhoudelijk oneens zijn maar dat maakt iemand nog geen dierenbeul. Bent Branderup is eigenlijk de enige die ik dingen heb zien doen die echt zo vergaand niet door de beugel kunnen dat ik dat rustig hardop wil zeggen. (en ook hier op bokt al eens vaker gedaan heb) Ik wist overigens op het moment dat ik hem aan het werk zag niet wie hij was.
Equimotion schreef:Ik heb veel dingen gezien voor en achter de schermen, maar hoe ik deze man achter de schermen heb zien werken sloeg werkelijk (neem deze uitdrukking maar letterlijk...) alles. Ik ben in de reguliere sport nog nooit iemand tegengekomen die zo wreed met z'n dieren omging.
maar dat vind ik ook van Neerlands
Huertecilla schreef:Equimotion schreef:Laat ik maar zeggen dat ik andere ideeën over diervriendelijke trainingsmethoden heb.
Ik ook en die vind ik in de hoofdstroom evenmin terug![]()
hc
hopla schreef:Iemand in zo'n apepakkie geeft meteen al te denken om daar ver weg te blijven.
Het erge is dat er nog een horde mensen het interessant vinden ook.
modie schreef:hopla schreef:Iemand in zo'n apepakkie geeft meteen al te denken om daar ver weg te blijven.
Het erge is dat er nog een horde mensen het interessant vinden ook.
Wellicht dat men op zoek is, naar antwoorden die men niet vind in de Hollandse School??
Want ik persoonlijk vind het knap moeilijk om de goede Klassieke instructeurs te vinden.
(Niet dat ik ontevreden ben over degenen die ik nu heb, maar zou toch liever nog zien, dat er nog meer vanuit het paard zelf geïnstrueerd word)
hopla schreef:Er zijn zat ruiters die graag bij een 'grote' naam willen lessen.
Maar er zijn ook instructeurs die het grote publiek niet kent en die veel meer kennis en inhoud hebben dan die grote naam.
En juist die onbekende instructeur, kan best wel eens die goede klassieke leermeester zijn.
Dat je ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
FaberSmid schreef:wat is uw mening daar over?
FaberSmid schreef:Voor mij is een correcte instructeur wel iemand met een erkende correcte opleiding die niet voor ieder toegankelijk is. Die de zware opleiding met lof heeft voldaan met de bijbehorende praktijk. Die de oude eed van het paardrijden, paarden en ruiters in ere houden. Er voor die maar een manier van theorie en praktijk is en dat is de correcte en niet die van het geld.