is Anky voorbij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:01

Hannah_Menno schreef:
Je kunt beter stoppen op je hoogtepunt dan dat je later herrinerd word als iemand die stopte doordat 't niet meer lukte.
Overigens ben ik totaal geen Anky-fan dus ik vind 't niet erg! :)

AMEN! _/-\o_

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:03

Ess_Ramona schreef:
Jury's verwachten steeds meer van dr, en Anky kan op een gegeven moment niet meer dan dat.

Nee, jury's zien bij nieuwkomers net iets meer door de vingers en straffen foutjes bij Anky harder af!

Gamble82

MonicaG schreef:
Stephanie schreef:
Ze heeft alles behaald wat je kan behalen in de dressuursport. Ik denk dat ze haar prioriteiten gewoon ergens anders op richt.
Het zou een leuk doel zijn om nu te proberen in een andere tak van de paardensport ook hoog te komen. Dat dressuur dan op een lager pitje komt te staan moeten mensen niet zwaar aan tillen. Bovendien krijgen anderen nu ook een kans :j .

Hier ben ik het helemaal mee eens :)!

quote]

Ik net zo totaal mee eens...

Aranel

Stephanie schreef:
Ze heeft alles behaald wat je kan behalen in de dressuursport. Ik denk dat ze haar prioriteiten gewoon ergens anders op richt.
Het zou een leuk doel zijn om nu te proberen in een andere tak van de paardensport ook hoog te komen. Dat dressuur dan op een lager pitje komt te staan moeten mensen niet zwaar aan tillen. Bovendien krijgen anderen nu ook een kans :j .

Dat vind ik ook :j
Zij was zo lang de koningin op haar troon waar niemand haar af kon stoten. Nu heeft Edward Gal die troon wat mij betreft overgenomen :)

En laten we eerlijk zijn, Totilas heeft net dat beetje extra wat Salinero niet heeft( maar natuurlijk is dat ook een topper!!)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:20

Wat Anky gepresteerd heeft moet een ander nog maar zien te evenaren,ben geen Anky-fan maar respecteer haar prestatie's wel.
Tevens denk ik dat haar thuissituatie een rol speelt en ze wat verzichtiger wordt nu ze 2 kinders heeft en zich op de western gaat richten omdat ze hierbij minder risico loopt eraf te donderen.
Waarschijnlijk gaat ze in deze tak van paardensport zichzelf ook op nummer 1 op de wereldranglijst plaatsen vermoed ik.
Misschien wel 3x ;)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:23

Anky heeft ontzettend veel gepresteerd en Edward en Adelinde kunnen nog ff voordat ze dat hebben bereikt, maar het is ze meer dan gegund.
Denk dat Anky niet haar beste tijd gehad heeft, de Grand Prix Special was wel degelijk een goede zeer strakke proef. Maar vroeger was het zo dat juryleden Anky niet echt durfde af te straffen, maar nu niemand meer om Totilas en Parzival heen kan, zelfs Sjef en Anky niet, durft men Anky ook eens af te straffen voor bijvoorbeeld het niet-halthouden. Daarbij denk ik dat Anky ook een beetje aan het boeten is, voor al die rottige dingen die Sjef over juryleden en mede ruiters in de pers heeft uitgelaten.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:25

Ben je gelijk over je hoogtepunt heen dan als het effe wat minder Top gaat?
Ik ben geen Anky fan en ook nooit geweest maar ze is nog steeds super goed en ze zal zeker ook
weer de troon bestijgen. Iedereen heeft weleens een mindere periode. Nou ja minder? Nog steeds uitstekend hoor.

femmiel

Re: is Anky voorbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:30

Ik denk dat adelinde ook wel grote kans heeft de 'nieuwe anky' te worden :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:32

femmiel schreef:

Ik denk het niet want er wordt niemand de nieuwe Anky. Anky is nog altijd Anky en niemand zal haar presaties op haar manier na doen. Adelinde is niet Anky, ze kan echter wel net zo goed of beter worden misschien. Maar de nieuwe Anky wordt ze neit want er is nog altijd maar een Anky.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:33

femmiel schreef:

"zucht "

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:42

xx_Horsiex schreef:
femmiel schreef:

Ik denk het niet want er wordt niemand de nieuwe Anky. Anky is nog altijd Anky en niemand zal haar presaties op haar manier na doen. Adelinde is niet Anky, ze kan echter wel net zo goed of beter worden misschien. Maar de nieuwe Anky wordt ze neit want er is nog altijd maar een Anky.

Natuurlijk er is maar 1 anky maar ik bedoel het een beetje een term dat zij ook wel boven de top kan staan.
Edwart natuurlijk ook met totilas geweldig paard :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:47

palo2 schreef:
Je kunt beter de titel veranderen; Is Anky ooit te overtreffen!
Het is al vaker voor gekomen dat er een keer een ruiter of amazone in de buurt is gekomen maar dat is tot nu toe steeds met 1 paard geweest om dan weer van het toneel te verdwijnen!
De enige die wat mij betreft naast Anky kan plaatsnemen is Isabel Werth. Zij heeft ook met meerdere paarden aan grote kampioenschappen meegedaan en gewonnen! Vind de titel erg negatief overkomen voor iemand die de dressuur zo groot heeft gemaakt!

Ga ik helemaal in mee.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:49

Ik vind het maar raar dat mensen haar `afschrijven ` . Ook al was ze afgelopen keren niet nummer 1 of 2 oid, ze rijd nog altijd mee in de top 10 van de WERELD. Ze is al drie keer olympisch kampioene geweest, moeten maar eens afwachten of edward of adelinde dat ook met twee paarden lukt . Super dat er nieuwe toppers zijn, zorgt voor spanning, het is niet meer te voorspellen wie er gaat winnen, maar hierbij is anky dus echt nog niet afgeschreven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:10

Wanted2003 schreef:
Anky heeft ontzettend veel gepresteerd en Edward en Adelinde kunnen nog ff voordat ze dat hebben bereikt, maar het is ze meer dan gegund.
Denk dat Anky niet haar beste tijd gehad heeft, de Grand Prix Special was wel degelijk een goede zeer strakke proef. Maar vroeger was het zo dat juryleden Anky niet echt durfde af te straffen, maar nu niemand meer om Totilas en Parzival heen kan, zelfs Sjef en Anky niet, durft men Anky ook eens af te straffen voor bijvoorbeeld het niet-halthouden. Daarbij denk ik dat Anky ook een beetje aan het boeten is, voor al die rottige dingen die Sjef over juryleden en mede ruiters in de pers heeft uitgelaten.

Dat laatste is best nog een interessante gedachte :). Veel mensen vinden S&A fantastisch om wat ze bereikt hebben, maar dat hebben ze soms ook op een wat onaangename en ondiplomatieke manier gedaan. Of die reputatie enige invloed heeft op de resultaten is een goede vraag, maar je moet je ook afvragen of zulks wel de bedoeling is of dat het zaken zijn die niet mee mogen tellen in een juryoordeel.

Wat wel een feit is, is dat Anky opgeklommen is in een tijd dat er niemand anders was in Nederland. Het was soms moeizaam om een sterk team samen te stellen en zodoende is Nederland zolang de eeuwige tweede geweest achter Duitsland. Het klopt dat Anky drie Olympische medailles heeft, maar een kleine nuance is hier wel op z'n plaats om te bedenken dat het hier om kürmedailles gaat. Iedereen die een beetje opgelet heeft door de jaren, weet dat Anky haar hoogste scores nooit in de GP of GPS gehaald heeft, maar altijd vooral in de kür. Dat is knap en daar wil ik niks aan af doen, maar in de strikt technische proeven waren de scores nooit zo hoog. Nu zijn er wel ruiters die zich aan haar kunnen meten en doen dat dus ook met verve. Het is dus in zoverre 'voorbij', de tijd dat er niemand was om haar te verslaan is voorbij denk ik. Het is niet alleen dit EK, maar het afgelopen jaar zagen we Anky al vaker op plaats 2, 3 of 4 eindigen. Ik denk dat het goed is voor de sport dat er nu meer toppers bij zijn gekomen, dat spreidt de aandacht en zal de dressuursport een nieuwe impuls geven en misschien de dressuurkunst ook.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:17

Ben ik nou de enige die vind dat de enige die hier een zinnig antwoord op kan geven, Anky zelf is? ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 15:04

randalinpony schreef:
Ben ik nou de enige die vind dat de enige die hier een zinnig antwoord op kan geven, Anky zelf is? ;)

uhmm nee :)

nou even terug op adelinde, er stond laatst in de krant dat de boer (van wie perzival ook een deel is)
hem voor de helft terug wil. Perzival is nu (zeggen ze) 2 miljoen waard. en die boer wil nou dus
verdienen en 1 miljoen van adelinde krijgen..

heeft iemand dit ook al gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:08

Ja. Ik vind dat het voorbij is. :)

Dat is mijn mening, dus of je het ermee eens bent moet je zelf weten.

Het is overduidelijk dat paardrijdend Nederland veel en veel beter wordt, en met het 'extreme' voorbeeld heb ik het ook wel over Totilas, en natuurlijk over Adelinde die er 'opeens' was.
Anky staat nog steeds in de top, maar niet meer alleen en ze moet nu nóg meer haar best doen om een mooie plek in het klassement te behalen. Al moet ik zeggen dat 2e plaatsen net zo goed zijn als 1e plaatsen.... En eerlijk is eerlijk werd het wel wat saai om Anky steeds als eerste te zien eindigen :)

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:22

Ik kan het me wel voorstellen dat Anky wat minder resultaten boekt. Alles wat er in de dressuur te winnen valt heeft zij al meerder keren gewonnen en dat dan ook nog eens met verschillende paarden. Ik kan me wel voorstellen dat je op den duur moeilijker te motiveren bent om weer het onderste uit de kan te halen in trainingen enzovoorts. In andere sporten moet een sporter het hebben van vijf of hoogstens 10 topjaren waarin de groten prijzen kunnen worden gehaald. Dressuur kan je als je een beetje fit bent minstens 30 jaar blijven doen op topniveau. Als je dan uiteindelijk meerdere keren alles hebt gewonnen wat er te winnen valt kan ik me voorstellen dat de echte drang naar super resultaten minder wordt. Ik vind het ook helemaal niet erg dat er nu weer andere topruiters zijn en dat het niet steeds alleen Anky is.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:27

Het lijkt me moeilijk om je motivatie te behouden als je 'alles' al een keer bereikt hebt.Alles gewonnen en gedaan en dan toch nog steeds beter willen worden vergt veel zelf dicipline.Ik denk niet dat Anky 'voorbij' is,maar er zijn wel eindelijk wat meer ruiters bij gekomen die zich met haar kunnen meten.Salinero kan het nog steeds maar Anky kan steeds minder fouten maken.Een 5 voor het niet stilstaan bij halthouden is natuurlijk ook veel te hoog.En hoe meer er over Edward en Adelinde positief geschreven wordt,hoe meer punten ze krijgen.Zo werkt dat nu eenmaal in de dressuur.Ik vind het in ieder geval leuk dat het niet iedere keer al een gelopen wedstrijd is en ook dat het niet meer om maar 2 ruiters gaat.Jammer dat Hans Peter er niet bij was,nog zo'n topruiter!

beeker:leuk,ik zo'n heel verhaal getypt en jij net iets eerder precies hetzelfde verhaal... ;)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:35

Je weet het nooit, misschien gaat Salinero ineens wel veel beter of komt ze terug met een ander paard. Je had een tijdje terug over Edward ook wel kunnen zeggen dat het voorbij was voor hem na de verkoop van Lingh en met een stakende Gribaldi.

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:36

laat adelinde maar eerst eens proberen om met verschillende paarden aan de top te komen!!!!en dan 20 jaar volhouden...

Ik kan niet anders dan heel erg veel respect hebben voor een ubersportvrouw als anky!

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:54

Anky op een westenr paard?!
Had dit nog nooit gezien.
Denk dat ze haar hoogte punt idd heeft gehad, of er moet nog een nieuw top paard voor haar komen....
Ben alleen bang dat Edward Gal het alleen met dit paard kan, dit is namelijk een topper!

Ik gun het Imke het meest, als zij zo'n top paard heeft komt ze er ook zeker!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:57

Ik moet nog zien dat de rest ook meer dan 15 jaar aan de top staat én drie Olympische gouden medailles binnensleept, al zou ik ze dat overigens ontzettend gunnen.

xxshanniejxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:02

ik vind het wel leuk dat er nu weer eens andere ruiters veel in het nieuws zijn.
zo blijft het tenminste leuk en is het niet telkens anky in het nieuws.

maar vergeet niet anky heeft veel bereikt :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:55

Citaat:
Ik gun het Imke het meest, als zij zo'n top paard heeft komt ze er ook zeker!

Die heeft een topmerrie onder haar kont. :D