Is dit onze sport anno 2009?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:59

ik denk niet dat je hier veel mee bereikt.. :?
Laatst bijgewerkt door Breezke op 18-08-09 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:59

Zoals al eerder is gezegt, dat je het er niet mee eens bent oké, en ja, iedereen ziet dat het niet erg vriendleijk overkomt, maar, als jij op 1 van die wedstrijden bent en je staat langs de kant, zeg je er dan zelf ook iets van tegen die ruiters? of film je het en plaats je het zomaar op het net om er dan vervolgens over te klagen??

en, ja, dit onderwep staat al een tijdje bij de KNHS hoog in de aandacht omdat ze dit soort beelden graag anders willen zien tijdens het inrijden, dus...er wordt aan gewerkt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:00

word er een beetje moe van dat bepaalde personen steeds weer proberen door middel van minder vriendelijke filmpjes iedereen te overtuigen van het NH :r dat alles wat niet binnen hun straatje past per defenitie slecht en "dierenmishandeling" is. je mening opdringen is ook een vak dat blijkt wel weer.

Arabesk

Re: Is dit onze sport anno 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:02

Nee het gaat hier niet om bit/bitloos, NH/niet NH, dit gaan om (dis)respectvol omgaan met paarden, dat staat dáár verder los van.

Maar goed, zij die gaan poepscheppen groeten u nu even, ben er straks weer.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:03

Arabesk schreef:
IndianLady schreef:
*zucht
Ik snap nog steeds niet dat dit mag van de Mods, maar oke
Nee het is geen fijn beeld, maar zolang niemand de ruiter/amazone erop aanspreekt is dit topic (net als de andere) behoorlijk nutteloos

Het heeft weinig zin denk ik om elke ruiter persoonlijk aan te spreken. Ruiters moeten als groep aangesproken worden, het moet in z'n totaliteit onmogelijk worden om dit soort beelden te kúnnen schieten.

Ook in het vorige topic waren de meesten het er wel over eens dat dit toch niet echt fijn is en dat we het liever niet zien bij evenementen, maar waarom is het dan tóch te zien?

(Oja ik meld me bij deze even af, ik moet nog poepscheppen namelijk, dus ben er vanavond pas weer, voordat mensen weer pagina's lang roepen dat ik me bewust schuilhou :P )

In het andere topic had je namelijk gezegd dat mensen erop aangesproken moeten worden. Wat let je dus om die filmpjes naar de ruiters te sturen. Ik bedoel Anky heeft een eigen website. Zet hem desnoods in dr gastenboek ofzo

Edit; dat was iemand anders, niet Arabesk
Laatst bijgewerkt door Onali op 18-08-09 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:04

Arabesk schreef:
Nee het gaat hier niet om bit/bitloos, NH/niet NH, dit gaan om (dis)respectvol omgaan met paarden, dat staat dáár verder los van.

arabesk......... zou je het aan kunnen gaan om op een goed opgeleid zzlicht sportpaard te stappen?

kan bitloos gereden worden :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:05

Arabesk schreef:

ja zo heeft elke tak van de paardensport wel wat, overal zijn dingen op of aan te merken met dressuur, springen, als wat betreft het houden van paarden volgens de traditionele manier als de NH manier.

in 9 van de 10 topics steek jij de kop op en probeer je iedereen ervan te overtuigen dat jou manier van het houden van paarden de beste manier is voor paarden. steek die energie liever in je paarden i.p.v. mensen je mening opdringen daar word niemand vrolijker van.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:05

Arabesk schreef:

Waarom zet je dan nooit filmpjes neer van NH mensen die disrespectvol omgaan met paarden? ...

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:06

[/quote]
arabesk......... zou je het aan kunnen gaan om op een goed opgeleid zzlicht sportpaard te stappen?

kan bitloos gereden worden :)[/quote]

maak je daar dan ook een filmpje van en plaats die hier dan even....

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:06

Ik denk dat het hier op bokt ondertussen aardig bekend is, dat de ts tegen gebruik van bitten is en alle andere manieren wat in haar ogen paardonvriendelijk is.
@Arabesk...ik snap niet wat je hiermee duidelijk wilt maken, dat je tegen dit alles bent en mensen wil overtuigen van jouw gelijk is in vorige topics gebleken. Dus waar wil je heen?
Heel bokt en paardenliefhebbers zal je hiermee niet veranderen en ik weet niet of je dat ook zou moeten willen. Laat het los en laat andere mensen in hun waarde, iets wat je nu imo niet hebt gedaan door het plaatsen van filmpjes.
Bovendien ga ik met andere comments mee dat het niet geheel respectvol is om zomaar van andere ruiters filmpjes te plaatsen.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:07

KiWiKo: wat bedoel je daarmee??

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:08

En, ben je bij desbetreffende personen even langsgegaan, heb je ze dit laten zien en ben je ermee in discissie gegaan?

Of is dit meer een laf reltopic?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:09

Ik denk dat enige manier om nu nog serieus genomen te wordwen in te gaan op Kim haar aanbod, ik zou hem met twee handjes uit haar armen grissen en er dankbaar gebruik van maken.

Je kan en MAG geen oordeel vellen over iets waar je NOOIT een gevoel bij gehad hebt...

Mallodie

Re: Is dit onze sport anno 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:10

Dus Rana; op een sportpaard moet je zo rijden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:12

Mallodie schreef:
KiWiKo: wat bedoel je daarmee??

ik bedoel daarmee dat ik een sportpaard ter beschikking stel die bitloos gereden kan worden en of arabesk misschien eens de behoefte heeft om nou eens te kijken hoe en wat een sportpaard nou eigenlijk is....... ding staat gewoon op het land.......

ik denk dat ze echt behoorlijk achter haar oren gaat krabbelen...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:13

Ik zou toch oppassen met het plaatsen van dit soort filmpjes in dergelijk daglicht. ;)
Houd rekening met het portretrecht van mensen, en hun redelijk belang om zich hier tegen te verzetten.

Ik kan me voorstellen dat hiet niet echt fijn is als je jezelf ineens hier op zo'n forum terug ziet, waar er een uitgebreide discussie over je gehouden wordt, zonder dat het verhaal van 2 kanten bekeken is, of zonder dat die persoon er even van op de hoogte gebracht is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:13

Mallodie schreef:
Dus Rana; op een sportpaard moet je zo rijden?

nee een sportpaard moet je niet zo rijden..... maar het is wel zo dat een sporter anders in elkaar steekt als het huis tuin en keukenpaard waar 80 % van de bokkers mee van doen heeft.........

ik zeg niet voor niks dat ik dat met Arno niet aandurf!!! want dan gebeuren er echt ongelukken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:14

Kim, mag alleen Arabesk van je aanbod gebruik maken? O:) ;)

upperlady

Ik ben er praktish van overtuigt dat als je deze filmpjes in normale snelheid neerzet dat het best wel meevalt (op de strenge hand en rollkur na) Ik denk dat het een hoop momentopname is en je een hoop contrastelling te zien krijgt. Maar zo zie ik ook een paardje dat mer de oren strak naar voren loopt, in mijn ogen erg opgewonden is en daarom de sterkere hand misschien nodig heeft. Ik weet het niet hoor maar ik vind dit altijd zo ver gaan. Zeg er iets van op parcour ipv je tijd te verdoen met het filmen en op bokt zetten van deze onzin...

Rana

mallody: lees eens ff goed het topic door en mijn reactie want dat hoor je mij niet zeggen......

echter al je nooit gereden hebt of gevoeld op een dergelijk paard, is het moeilijk oordelen, het maakt mij niet tot welke eindconclusie ze komt......

als er maar een keertje intresse komt in een dergelijke dressuur gereden manier. Let wel een CORRECT gereden paard....

het gaat mij niet om de filpjes maar de discussie welke uitglokt wordt. (wéér)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:15

Ik vraag me trouwens af waarom arabesk zelf nooit een @work topic plaatst.. Heb gezocht, maar kwam niet verder dan een enkele buitenrij foto met voornamelijk iemand anders dan zijzelf daarop.

De beste stuurlui staan aan wal }:0

Frannik

dat filmpje van nelson vind ik echt onzin, je ziet dat hij op een lichte contactteugel loopt, prima hoor... Hij mag daar best lopen, helemaal geen probleem.

Pollewoppy

Ik begrijp wat je bedoeld kiwiko :j

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:18

Rana schreef:
mallody: lees eens ff goed het topic door en mijn reactie want dat hoor je mij niet zeggen......

echter al je nooit gereden hebt of gevoeld op een dergelijk paard, is het moeilijk oordelen, het maakt mij niet tot welke eindconclusie ze komt......

als er maar een keertje intresse komt in een dergelijke dressuur gereden manier. Let wel een CORRECT gereden paard....

het gaat mij niet om de filpjes maar de discussie welke uitglokt wordt. (wéér)

Ik begrijp wat je bedoelt, ook wat KiWiKo zegt; het is inderdaad heel wat anders dan een huis tuin en keukenpaard. Ik heb zelf ook met sportpaarden te maken en weet hoe pittig ze uit de hoek kunnen komen. Maar ik begrijp de TS ook erg goed (zoals jullie uiteraard ook doen?) ook al heb je een pittig sportpaard dat veel energie heeft en een stevige hand vraagt.... Op deze manier zoals in de filmpjes is het not done voor mij, 'willen maar niet kunnen' zeggen ze bij ons.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:18

Frannik schreef:
dat filmpje van nelson vind ik echt onzin, je ziet dat hij op een lichte contactteugel loopt, prima hoor... Hij mag daar best lopen, helemaal geen probleem.

je ziet op de filmpjes ook niks anders dan een iets strenge hand, veel (vraag naar) contrastelling en paarden die te diep lopen.....