Hoe vaak per week rijden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frontriem

Re: Hoe vaak per week rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 04:22

Mijn paardje rij ik gemiddel vier in de week en dan 1 a twee dagen vrij

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 04:42

uuhm 2 a 3 x in de week trainen (waarvan 1 les) 1x in de week longeren en de rest lekker vrij vintie heerlijk XD als ik meer doe krijg ik er alleen maar n gestrest paard van :P en om het half jaar ong 3 weken vakantie dus gewoon lekker op de wei knaptie lekker van op :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:40

Ik ga de laatste maand elke dag naar mijn verzorgpony. Ze heeft tussendoor 2 dagen vrij gehad, maar verder ben ik elke dag geweest. Voornamelijk rijden, maar heb ook een keer gewandeld en twee keer gelongeerd. Opzich wel netjes verdeeld... Als ik haar langer stil laat staan, wordt ze vervelend, ze heeft nu eenmaal veel energie.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:24

Meestal ziet het er zo uit:

1x pw springen
1x pw longeren pessoa
4x pw dresuur
1x pw stapbuitenrit (meestal na het dresuren)
1x pw vrij op het weiland

Grondwerk doe ik tussendoor, daar wordt ze niet zo moe
van en zie ik ook niet als echt beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:26

Mijn eigen paard rijd ik 4 keer in de week, 2 keer longeer ik, en 1 dag heeft ze of vrij, of grondwerk!

Ander paard rijd ik 3/4 keer in de week!

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:06

Wat denken jullie als je al een ouder recreatiepaard verzorgt van 13 jaar, dat dus nergens voor getraind hoeft te worden, ik dacht zelf zo'n 3x in de week? tis een hele rustigerd, die niet overloopt van de energie zal ik maar zeggen....ze heeft overdag weidegang in kudde, 'snachts op stal

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:19

@Fransje 70.

Al een ouder paard van 13 ? nou dat is nog niet zo oud hoor.
De 2 recreatiepaarden hier zijn 17 en 20 jaar en zeker niet oud qua doen en laten en ook niet tijdens het rijden.

Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe de conditie van het paard is en of ze gewend is om regelmatig te worden bereden.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:14

ik dacht altijd dat het slecht was je paardje een paar dagen achter mekaar vrij te geven

Ik rijd of longeer echt elkedag :), soms als ik echt geen zin heb een dagje niets doen, maar meestal doe ik of binnen rijden of lekker buitenritjes maken

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:37

ch_ntii123 schreef:
ik dacht altijd dat het slecht was je paardje een paar dagen achter mekaar vrij te geven

Ik rijd of longeer echt elkedag :), soms als ik echt geen zin heb een dagje niets doen, maar meestal doe ik of binnen rijden of lekker buitenritjes maken

Ik vind wel dat je een paard niet de hele dag op stal kan laten staan, maar als hij lekker op de wei staat, of anders in een paddock.
Een paard moet wel kunnen bewegen, maar doet hoeft echt niet perse rijden of longeren te zijn.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:07

biancavos schreef:
Ik vind wel dat je een paard niet de hele dag op stal kan laten staan, maar als hij lekker op de wei staat, of anders in een paddock.
Een paard moet wel kunnen bewegen, maar doet hoeft echt niet perse rijden of longeren te zijn.

Ja dat dacht ik ook, verzorgpaard staat elke dag buiten in een grote wei, en niet op stal, alleen 'savonds dus. Daarbij is er al 2 jaar niet op gereden, dus om nou meteen 6 dagen per week erop te gaan zitten lijkt me niet echt een goed idee.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:09

biancavos schreef:
ch_ntii123 schreef:

Hij staat lekker dag en nacht op het land, als ik dan aan het ''trainen'' ben en ik laat hem een dagje staan, of twee daagjes, valt hij dan niet helemaal terug?:)

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:02

Ik rij 7 dagen in de week. Maar ik zie dat bijna iedereen niet elke dag rijd :o

2x dressuur
1-2x springen
1-2x heel rustig aan.(15 tot 30 minuutjes) bijv. alleen stappen en draven met longeren
2x buitenrit waarvan altijd 1tje met vriendin, dus dat is wel een buitenrit van bijna 2 uur

Zo is het bij mij een beetje.

Lisaa_Twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:49

Ik ongeveer 4 dagen per week. (en m'n moeder ook nog 1x)

1x les (en m'n moeder rijd ook 1x in haar les)
1x springen
2-3x dressuur
en soms aan het eind van het rijden een kort buitenritje

En 1 dag dat ik niet ga rijden doe ik voor de afwisseling longeren of grondwerk (of iets anders) en dan is er nog 1 dag over dat ie vrij heeft.
Laatst bijgewerkt door Lisaa_Twist op 19-08-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lexiepexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:51

3x rijden 3x longeren en 1 dag rust.. i.v.m. soort van revalidatie, speciale training zoiets. word meer, 5 keer in de week rijden of longeren

Jeska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:54

uhm, heb een verzorgpony die ook gebruikt word voor lessen .
op donderdag meestal 1 les en op vrijdag 2
en meestal op zaterdag ook
en zelf rijd ik op zondag, maandag, dinsdag en woensdag (meestal)
als het even niet uit komt met school etc. heeftie geluk gehad, heeftie dagje vrij ;D.
kan nog veel hebben !:)

Stippel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:31

ongeveer 5 dagen in de week, zowel dressuur als springen :)

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:43

Ik rijd 5 dagen in de week dressuurmatig, 1 dag per week aan de longe en 1 dag vrij. Soms krijgt ie een extra dagje vrij, ligt eraan hoe hard hij heeft moeten werken.
En natuurlijk soms het bos in, dat zou ik eigenlijk vaker moeten doen eigenlijk..

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:52

Ik rijd 4 keer per week met nooit meer dan 1 dag rust ertussen. Daarnaast krijgt ze twee dagen vrij en maak ik 1 keer per week een wandeling met haar. Ze is net 5 en ben haar nu aan het beleren, dus wil niet gelijk 6 keer per week rijden.

mis_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:39

niet zo vaak wegens 2 paarden hebben dat ik niet kan rijden maar ik rijd er wel een andere

Htoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:18

1x op de manege

lissaagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:29

ik ree ong 3 dagen perweek.
en longeerde 1x perweek.
en die andere 3 dagen ging ik lekker buiten wandelen :d.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:59

Tijdens school 3 keer ongeveer, en nu in de vakantie bijna elke dag!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:39

Ik rijd 3 keer per week dressuur, 1 keer per week een buitenritje, 1 keer per week longeer ik met bijzet, en dan meestal 2 daagjes vrij. Dan ga ik wandelen, of soms nog een extra dag rijden.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:48

Verschillend, nu te weinig, normaal 5x per week waarvan om de week 1x les, 2x in de bak en de rest het bos in en grondwerk. Overdag staat ie lekker in de wei daarom maak ik me er ook niet zo druk om, als we iets hebben (oefenwedstrijd, proef endurance etc) dan trainen we wel zodat hij een goede conditie heeft en de dag erna juist altijd en bosritje om de spieren los te maken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:56

nooit een vast schema, ik probeer echter wel 2dagen te rijden en dan een dag rust, maar't kan evengoed zijn dat ze 4dagen gerede wordt en 2 dagen rust. Een beetje zoals het uitkomt met m'n werk. Dus ik rijd 3 tot 6x/week en verder gaat m'n paard altijd op de weide
Ik doe zelden 2x na elkaar hetzelfde. Ik wissel "intensief" dressuren af met "uitgebreid losrijden" (goed VW-NW, lange teugel, pure ontspanning en oprekking van de bovenlijn), galoptraining conditie (traag, min 2000m) of op snelheid (max 2000m), een wandeling, longeren met pessoa of af en toe grondwerk. en binnenkort gaan we om de 2 weken springen (leren springen :o )