Bij mij in de regio zijn een aantal "grotere namen" van jonge meisjes tot iets oudere die door iedereen geweldig gevonden worden, maar als je ze dan ziet losrijden heb je een zakje nodig!
Bij de ene wordt het paard 4x in de week gereden en wanneer ze er dan eindelijk eens zelf op zit, wordt deze helemaal aangesnoerd en het kind draagt grote ratels, hangt in de mond omdat ze niet kan zitten en die sporen die prikken constant in die buik. Ze rijdt inmiddels Z met al een Z pony, en iedereen vind het geweldig! Als ik haar wel eens zie trainen denk ik, mensen kijk eens vérder dan je neus lang is! Ongelofelijk gewoon..
Ook zit er 1 tussen die met zo'n ongelofelijk gigantisch harde hand rijdt en dat beest loopt daardoor helemaal onregelmatig en die rijdt inmidels Z2 en af en toe rijdt ze punten, af en toe niet. Dat laatste is terecht en dan heeft ze dus ook een goede jury gehad
.
Dat kan ik alleen tegenover mijn paard niet maken, en tegenover mezelf ook niet want ik zet mezelf alleen maar voor schut. Daarnaast zou ik denk ik ook acuut een waarschuwing krijgen, aangezien de regels, ook die die over ruw gedrag gaan, op het hele wedstrijdterrein gelden. Misschien een ideetje voor de KNHS, juryleden op het losrijterrein en diskwalificatie van ruiters die ruw gedrag laten zien?
) met een redelijk jonge ruiter. Sowieso zag ik er een aantal tussen waarvan ik dacht "nou moe...." maar die waar ik het over heb sprong er echt uit kwa grofheid... 

!!
.