Wat is volgens jullie de beste cooling down?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amy__

Re: Wat is volgens jullie de beste cooling down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:32

Ik doe het net zoals Karin zegt, en dat werkt het makkelijkste :) (heb ook een tijdje afspuiten gedaan, maar dat is toch niet zo makkelijk als goed laten uitdraven en uitstappen :) )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:44

Lekker lang maar wel met aanleuning uitdraven of galloperen. Daarna rondje over het harde rond de boerderij en even de beentjes afspuiten.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:01

Lekker uitdraven vwnw en vervolgens halsstrekken, dan lekker stappen, als het even kan over de harde weg. In de zomer spuit ik eigenlijk altijd het paard af (of de zweetplekken) in de winter alleen de (modder)benen. Bij kou in de winter gaat er een dekentje over bij het stapgedeelte.

SamDoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:28

lekker goeduitstappen, daarna alttijd benne afspuiten sowel in de somer als in de winter

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:02

vorame schreef:
LiSSy schreef:
uitdraven met neus over de grond, dan goed uitstappen. bij warm weer lekker douchen. bij kou zweetdekentje op

Zo doe ik het ook.

Ja ik ook :j

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:42

afspuiten is bij mij ook geen coolingdown.

mijn cooling down bestaan vooral uit voorwaarts neerwaarts rijden, lekker over de rug in draf op beide kanten. zorgen dat je paard nog steeds lekker voorwaarts is. daarna lekker stappen, het liefst doe ik dat even een rondje buiten.
daarna even een borstel erover, als hij flink gezweet heeft even wassen en in de winter een zweetdeken zodat hij goed opdroogt. ik gebruik geen cooling producten e.d

een goede coolingdown aan het einde van je trainingswerk is veel belangrijker dan wat dan ook.