Sjonniej schreef:Hoezo zou je dat laatste beetje moeten missen? Dat is ook gewoon een kwestie van trainen. En die kun je er ook prima intrainen als je maar 3x in de week dressuur traint. Het allergrootste gedeelte van je punten verdien je op samenwerking en africhting, dat train je dus alle keren dat je erop zit, want dat train je ook tijdens het springen. De extra afwerking van de dressuur, de extra kunstjes, die kun je in je dressuurtrainingen extra benadrukken.
Een wissel tijdens het springen is naar mijn idee niet te vergelijken met een wissel die in de dressuur wordt gevraagd. Dus dat zit elkaar dan ook niet in de weg.
zo bedoel ik het helemaal niet? Ik zeg toch dat ik niet WEET hoe ik het uit kan leggen

maar ik mis idd een hoop van de afwerking, want de 3x per week dat ik dressuur is niet de 3x dat ik der op ga richten.. Dressuurtraining is goed, maar niet als je alle keren dat je niet springt oid je pony op ga lopen richten... Prima dat jij dat doet, maar je rijdt er je pony wel mee door naar de gódverdomme. en dat WIL ik niet.. Daarom rij ik van die 3x op zn vaakst 1x opgericht, en dat meestal alleen maar tijdens de les.. en die 2x dat hun erbij dressuuren kunnen hun die oprichting vragen en daardoor je pony daarin EXTRA trainen.. En daarom is het voor mij niet voldoende om vast bovenaan te rijden hier in de kring.
Nu heb ik op het moment en zware ring. daar kan het ook aan liggen..
Ik ben namelijk de enige uit mijn ring die ook wat meer doet met de zelfde pony als alleen dressuur, waarvan je ook nog een groot gedeelte van die mensen hebt die een pony kopen die Z2 of hoger heeft gelopen.. Dan valt er met een normale simpele goede allrounder (en dan bedoel ik niet een pony die niet kan lopen oid, maar een pony met goede gangen maar die niet zo'n zweefmoment ed heeft) die nog niets hiervoor heeft gelopen zowiezo niet mee te doen. 
Ik ben trouwens ook van mening dat het goed is hoor, maar iets wat een pure dressuurruiter in 1 jaar voor elkaar krijgt, doe jij 1,5 jaar over. En die moeite neem ik ervoor en dat vind ik niet erg dat ik er iets langer over doe..
Ik vraag me af of jullie ooit een combinatie hebben gezien die met dressuur EN springen vast bovenaan rijden, en dan niet in de B dressuur oid maar dan in de L2 of M1 of hoger?
Die heb je bij ons in de regio namelijk geen. Dat laat al zien dat het best moeilijk is, en er eigenlijk niemand de moeite voor doet om het te doen