Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misschien helpt het als je je site wat meer up-to-date houdt? Nu zijn vele foto's niet zichtbaar
Bovendien worden er wel snel verkeerde verwachtingen van zichzelf gecreërd op maneges vind ik, je bent daar al snel goed terwijl je daarbuiten weinig kan presteren (ben er zelf ook zo een overigens, maar wel een leergierige
) Moet wel zeggen dat mijn manege steeds meer aandacht aan echt rijden gaat besteden
laetitia schreef:Maar wat voor ruiter zoek je dan precies?
Wat zijn de eisen?
Ik lees dat ze i.i.g. een paard vn-nw moeten kunnen rijden, lengtebuigingen moeten kunnen vragen en toepassen, sbw, travers?
En longeren met goede stelling en begrenzing.
Maar ik lees ook dat je het hebt over manegeruiters...
En ik denk dat manegeruiters bovenstaande kennis vaak (nog) niet in huis hebben.
Het ligt natuurlijk aan het niveau van de lessen op een manege maar longeren leren ze er vaak helemaal niet.
Ik zelf heb alles geleerd door bij te gaan rijden en met het bijrijdpaard te gaan lessen. Nu heb ik niet alles geleerd, want goed longeren is voor mij nog echt een leerschool...
Hoe oud moet de ruiter zijn?
Wat voor paarden moet de ruiter rijden? Naar welk niveau moeten ze gereden worden?
Is het misschien een idee om de wedstrijden in de omgeving eens te bezoeken en een soort van talentscout uit te gaan hangen?

aerdenhout1 schreef:En let wel...ik sta er meestal zelf bij om te helpen, vind ik niet erg, maar ik wordt er zo moedeloos van, dan kan ik het net zo goed zelf doen en dat is nu juist het probleem!
laetitia schreef:Als je veel eisen hebt en alles op een bepaalde manier moet gebeuren kan je beter geen bijrijder nemen...
Die bijrijder zal dan nooit aan jouw ideaalbeeld kunnen voldoen en dat zal behoorlijk frustrerend zijn voor zo'n meid.
aerdenhout1 schreef:Ik begin zo langzamerhand inderdaad te geloven dat de "echte" paarden mensen allemaal al bezet zijn. Maar het jonge talent, waar zit dat dan?? Die meiden van 14 of 15 met gevoel voor paarden?