Voordelen van het warme weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Voordelen van het warme weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:12

Heerlijk bruin worden, topjes, rokjes, jurkjes weer aan :D

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:26

Het paard waar ik op rij is totaal niet rustiger :+ Door de last van de vliegen trekt ze me constant uit het zadel. Ze is flink sterk, en ik heb dan net 11 lessen gehad, en in galop of draf is dat wel even schrikken. Ze doet dat op de gekste momenten.
Maargoed, ene voordeel...? Ik denk dat ik het eigenlijk ook wel lekker vind, en zo zonder trui rijden is heerlijk. Voor de paarden is het fijn dat ze nu in de zomer, lekker veel op wei mogen. Als we dan op wei zijn om een paard te pakken lopen de andere paarden niet smekend mee. Want als het in de winter is of slecht weer lopen ze met je mee, en willen ze allemaal naar binnen (een keer maar meegemaakt, maar schijnt veel voor te komen). Gekke friezen hebben we toch!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:46

Zwemmen met je paard, veel buitenritten maken en dan als excuses gebruiken dat het te warm is voor trainen.
Tijdens het rijden bruin worden, maar als je thuis bent meteen je broek uittrekken anders word je duopenottie

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:20

Lekker met water klooien met paardje. Hij vindt het helemaal geweldig om te douchen, dus paard vindt het niet zo erg als ik 's zomers met de tuinslang aankom!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:56

Haha dat is inderdaad leuk. Kende een fjordenmerrie die haar hoofd lekker in de straal stopte. Oren even naar achter draaien dat er geen water in kwam en genieten maar. :D

Je kunt s'avonds lekker rijden nu zonder dat er lichten aan moeten, of dat je moet klooien met dekens.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:39

Dat vind ik ook fijn, dat het langer licht is 's avonds.

Andere voordelen vind ik dat je lekker kunt wassen zonder dat ze het koud krijgen, zoals eerder gezegd. Lekker op je gemakje.

En ik voel me zelf ook altijd 10x beter met goed en warm weer :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 21:39

Ja ik ook, heb een hekel aan kou.

De dazen zijn wel vervelend. Paard kwam op weg naar de wei in paniek aan me voorbij gerend. "HELP ER ZIT EEN DAAS OP ME KONT!"
Hihi arm beest, ik snel die rotvlieg van z'n kont geveegd, en toen was hij weer happy maar nog wel op zijn hoede.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 05:51

Voordelen:
lekker in een hempje kunnen rijden en dus nog bruin worden ook.
Geen natte buitenbak en als hij teveel stuift kan ik ook nog op het land rijden.
Mijn paard is vaak met warm weer lekkerder te rijden. Ze wordt dan net wat heter.
Ze kunnen dag en nacht op het land. Scheelt veel werk en onkosten.

Nadeel: vliegende monsters. Gelukkig hebben we bij ons niet veel dazen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 05:55

Op zich vind ik de warmte niet erg maar de vieze steekbeesten die er bij zijn wel..
wespen.. bijen.. dazen..

dan heb ik liever een graad of 15 en geen steekbeesten :P
mijn paard wordt er niks rustiger van, maar dat ligt niet aan de zon. dat ligt aan die steekbeesten.
hij wordt er super vervelend van, trappen etc. het is geen doen om savonds te gaan rijden ben ik achter.
dus het wordt of sochtends of niet, want overdag is mij iets te warm :P

het zou deze week afkoelen dus ik hoop het.
als het nou eventjes gaat vriezen een paar dagen zijn de dazen ook dood :P :P

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 05:56

Miss_Malfoy schreef:
Ja ik ook, heb een hekel aan kou.

De dazen zijn wel vervelend. Paard kwam op weg naar de wei in paniek aan me voorbij gerend. "HELP ER ZIT EEN DAAS OP ME KONT!"
Hihi arm beest, ik snel die rotvlieg van z'n kont geveegd, en toen was hij weer happy maar nog wel op zijn hoede.

Als het niet meer dan 1 op zijn kont is mag hij van geluk spreken zeg.
het zijn er hier tegenwoordig al 5 per minuut per paard ofzo :\

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:24

Voor mij is het enigste voordeel dat ik wat met water speel met ze. Vinden ze ook helemaal geweldig. Maar verders zie ik weinig voordelen. Rijd normaal 5x in de week.. heb afgelopen week 2 pogingen gedaan. Maar gewoon geen doen. Beestje word gek van de dazen. En baasje zelf ook :)

Carolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:27

Heeeeerlijk die warmte!

*D

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:16

Ik vind het altijd heerlijk om 's avonds laat een buitenrit te maken.:D
Deed ik altijd met mijn verzorgpaard, zo tegen 7/8 uur als het ging afkoelen. Lekker een lange staprit van een paar uur. Overdag gewoon lekker poetsen/afspuiten/wassen, of lekker invlechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:33

voor mij is weer net iets te warm ^^
maar sochtends (6 uur) is het wel lekker

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:40

ik heb er nog geen gevonden
- ik word bruin, als een toerist aangezien ik écht niet in m'n bikinie ga rijden :+
- we worden lekgestoken door de dazen etc.
- ik rijd zelfs met zonnebril (als ik al ga rijden met dit weer) omdat ik anders niks kan zien
- het is benauwd
- de binnen- en buitenbak zijn stoffig
- krijg een cap-steek i.p.v. een zonnesteek :+

etc. etc

maar voor de paarden
- ze mogen lekker op de wei in de schaduw als er niet teveel dazen zitten
- ze worden heerlijk gewassen (met keuze uit warm of koud water)
- ze hebben rustdagen (wel met lekker spelen enzo)
- ik ga met ze tuttelen (vlechtjes knotjes penny-achtig doen en een exxxxtraaa lange poetsbeurt)

hmm nee ik zie niet zoveel voordelen, maar dan moet ik wel zeggen; in de winter zitten we weer te zeuren over een bevroren bak of het slechte en koude weer en dat het vroeg donker wordt
nouja zo is er altijd iets ;)
ooh ja positief blijven:
op stal is het koeler en dan kan ik lekker m'n tuig invetten :+
Laatst bijgewerkt door DebjeDopje op 06-07-09 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:42

De was droogt sneller hahahaha :D

Maar qua paarden... ik doe alleen wat met hem als het in de avond het redelijker is :) Anders zie je mij niet op het land :P

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:43

Miss_Malfoy schreef:
Ja, ik hoor iedereen maar klagen, oeh het is te warm ik kan niet rijden...
Er zitten overal vliegen etc.

Maar zijn er ook nog mensen die de voordelen zien? :+

Ik zal maar meteen met 't grootste voordeel beginnen: De paarden zijn rustiger!
En dat vond ik vanmiddag met mijn 2e springlesje errug fijn, ik hoef nog niet hoog of hard, ik wil een beetje de techniek onder te knie krijgen. En dat lukt niet als meneer zich opfokt omdat 'ie hout ziet. 8)7

Wie nog meer voordelen op stal/met rijden, dan blijven we een beetje positief met z'n allen hé!

ik ben altijd veel futlozer er mijn verzorgshetje ook.
daarom komt er niet echt veel van werk enzo.
Maar inderdaad , ik verzorg een eigenwijze shet en die schiet er nog al vaak vandoor Maar met het warme weer valt dat reuze mee want hij is veel energie lozer haha.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:48

Lekker niks doen. Omdat het toch veel te warm is ervoor.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:49

Zeeuwtje68 schreef:
Lekker niks doen. Omdat het toch veel te warm is ervoor.

Ja maar als het een lange periode warm is ? wat doe je dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:50

Gewoon laten staan. Als ik het al te warm vind, dan ga ik het mijn pony ook niet aan doen.

Of heeeel vroeg opstaan zodat je 's ochtends in de weer kunt :) Maar daar heb ik zelf geen zin aan :P

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:52

Heel bruin worden!!! probeer nog steeds mn bruintje in te halen, maar mislukt ieder jaar weer!

En lekker zwemmen met me paardje in het meer :D :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:56

Welshcobfan schreef:
Gewoon laten staan. Als ik het al te warm vind, dan ga ik het mijn pony ook niet aan doen.

Of heeeel vroeg opstaan zodat je 's ochtends in de weer kunt :) Maar daar heb ik zelf geen zin aan :P

ja okee en je kan eventueel opok gewoon s'avonds gaan.
dan kooelt het ook al aardig af.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:29

Ik ben zelf echt dol op dit warme weer :D en dat het benauwd is vind ik ook écht niet erg := ik heb veel liever dit dan koude tenen en vingers en een rode snotneus :=

Een groot voordeel vind ik de lange dagen. Als het warm is kan je 's ochtends vroeg lekker in de koele ochtendzon rijden of tegen het begin van de avond zonder dat het donker of koud wordt.
Ook waterpartijen zijn m'n pony en ik dol op :=
Verder, tja, lekker tuttelen, genieten van de bossen en hei en de bak is altijd berijdbaar :) Geen gladde modderbendes *D En m'n pony is toch minder fris :) In de winter komen er bij de eerste galoppassen toch wat vreugde bokken bij kijken en nu doet ze dat niet. Wel is ze goed voorwaarts, niet sloom ofzo, maar nét dat ietsje minder fris waardoor ik haar beter kan rijden :)
Met intensieve trainingen let ik er wel op dat we beiden niet buiten adem raken. Lekker tussendoor 10 minuten stappen in de schaduw, slokje water (ik neem dan een flesje mee naar de bak ;)) en als we beiden op adem zijn weer verder.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:30

Ik rijd niet op mn eigen paardje, maar ik hou veel meer van het warme weer,
In de winter heb ik helemaal in de zorgen gezeten om haar, aangezien ze artrose heeft (heel erge) in alletwee haar achterbenen, door de kou is het supererg achteruit gegaan en kon ze op een gegeven moment niet meer opstaan als ze was gaan rollen. Terwijl ze dat altijd heel kwiek kon. (toen moesten we haar overeind tillen)

Met de warmte lukt dat wel allemaal weer heel kwiek :P ze heeft dus ook minder last van de stijfte enzo.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:34

Ik zie véél voordelen aan het warme weer!
Ik ga lekker of s'ochtends vroeg of s'avonds rijden, heb dan ook meer zin om vroeg mijn bed uit te gaan voor de paarden!
Lekker op buitenrit, en met water oefenen (Ze is bang voor de tuinslang, en ik kan haar inmiddels al wel afsponzen!)
Heb ook veel meer zin om te tutten, en haar van tot tot teen mooi te maken en te toiletteren!