Wat doen jullie wanneer je paard de ring niet in wilt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:31

Think_twice schreef:
Ja goed zo, eens flink meppen zodat hij de volgende keer zeker niet binnen wilt... :+
Beste is kalm blijven en gewoon volhouden, of iemand die hem vast neemt en even meegaat... Ik denk dat vechten tegen een paard met angst of verzet alleen maar een tegenovergestelde reactie geeft...

En je denkt dat als je die ezel over zijn bolleke aait als die flauw doet, hij dan wel binnen gaat? :')

Ik ken menig paard dat je dan keihard zou uitlachen. := Door rustig "ho maar liefje" enz te zeggen bevestig je het paard enkel in zijn angst. Er zijn maar een paar paarden die daar goed op reageren... De meeste worden of nog banger of hebben door dat je niet van plan bent te eisen dat ze zich gedragen. Dan zit je niet met een paard dat de volgende keer niet meer de ring in gaat, maar eentje die je niet eens van bij de trailer weg krijgt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:35

Think_twice schreef:
Ja goed zo, eens flink meppen zodat hij de volgende keer zeker niet binnen wilt... :+
Beste is kalm blijven en gewoon volhouden, of iemand die hem vast neemt en even meegaat... Ik denk dat vechten tegen een paard met angst of verzet alleen maar een tegenovergestelde reactie geeft...

Ik verwacht dat je dan met sommige paarden heeeeel veel geduld moet hebben. En dat kun jij wel hebben, maar de jury niet, jouw tijd = binnen.

Overigens hoef je mijn paard al helemaal niet aan de teugel mee te pakken, die tilt je zo van de grond. Been there done that. En die vind het 'ohvrouwtjeikvindditecht ZOeng!-spelletje' alleen maar prachtiger als je dan als ruiter ook niet doorpakt maar een beetje bescheten gaat zitten wachten, dan komt ie nog van de grond ook. Is ook niet echt de entree die je bij de jury wil maken :+

KiWiKo

Re: Wat doen jullie wanneer je paard de ring niet in wilt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:07

hihi de mijne ook hoor........... je zal niet de eerste zijn die hij zo even van de grond aftilt :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:09

leuke peerden :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-07-09 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:13

even laten kijken klopje op zn nek en dan been en dan loopt ie zo naar binnen. wel heeft hij in bepaalde binnenbakken tijdens wedstrijd een lange zijde die erg eng is dan kan ik ook beter stoppen want dan werkt niks meer

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:45

Als het 'flauw doen' is, dan is een kwaad woord altijd wel voldoende om hem naar binnen te praten.
Vind het paard het serieus eng, dan zal iemand hem maar aan de hand mee moeten nemen. Als je hem dan gaat proberen te overdonderen, dan kom je er alleen maar verder vandaan.

Foolish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:56

Ik stel haar heel erg op haar gemak op zo'n moment, ik ga me zeker niet druk maken omdat ze niet wil, want dan komt er spanning op en duurt het alleen maar langer.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:16

Die dingen kunnen gebeuren, ik geef dan veel been, hand naar voren en mocht dat niet helpen neemt iemand hem/haar maar aan de hand mee, ik stap zeker niet af.

linkaflintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:49

ik zou het niet weten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:13

linkaflintje schreef:
ik zou het niet weten

Waarom reageer je dan in godsnaam?
ik ken iemand waarvan het paard de bak niet in wil, zei moet afstappen en dan erin, is niet leuk, maar soms gaat gewoon niet anders

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:07

Even overlegd met de jury, toen mocht er iemand helpen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:23

Ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt met mijn held op sokken..even 1 van mijn begeleiders erachter of even aan de hand tot aan de ring en dan erachter en het was goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:25

Naar binnen meppen is nooit een oplossing..zowiezo slaan niet.Mensen die dat denken komen zichzelf op den duur wel tegen.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:48

pas wou mijn pony niet naar de ring toe lopen omdat er witte bordjes langs de zijkant stonden ( O:) hekje om de ring zelf maakt niets uit maar als het langs de zijkant van het veld ligt kan je er niet langs)zodra ik hem aandreef wou hij omdraaien en wegrennen of hard achteruit lopen toen heeft de ringmeester hem bij zijn bakstuk gepakt en heeft hem naar de ring geleid. Dat vind ik altijd erug handig... als iemand je paard/pony bij zijn bakstuk pakt heeft hij net iets meer 'steun' en heb je zelf nog je teugels om alles onder controle te houden zeg maar.

Nooit naar binnen slaan idd... Als een paard weigert naar binnen te lopen is het meestal angst en dat maak je alleen maar erger door te gaan slaan ofzo...

SamDoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:38

rustig blijven, als het echt niet lukt, afmelde/en dan HC starten, met behulp van 3e de ring n gaan, paard veel vertouwen geven!1
maar vooral niet opgeve

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:47

Ik hoop dat de mensen die nooit een paard naar binnen zullen slaan ook nooit een paard tegen komen dat wat drakeriger is dan gemiddeld :(:)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:06

Ik zou ten eerste nooit meer afstappen op wedstrijd heb ik 2x gedaan 1x is me paard hem gepeerd, en 1 keer scheurde ik uit me broek, die ik voor het eerst aan had :( :o

Als het een hele famillie bak kabouters zijn, vraag ik of iemand nee loopt.
En als het gewoon aanstellen is kan die een zwieper verwachten, ik hou niet zo van dat gezeik. achteruit zijwaards in draf of galop, vanmijapart op ze voor benen, hoe die het doet doet die het maar hij komt er altijd. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:01

Ben het eens met pharagirlke, als die van mij zou staken bij de ingang van de ring sla ik hem toch echt wel mega op zijn *piep*. Dan maar geen goede indruk bij de jury, maar anders veegt hij de volgende keer weer de vloer met me aan en dan nog een graadje erger. Gelukkig doet hij het op wedstrijd niet, maar heb vaak zat met hem ergens om stil gestaan en dan werkt de harde aanpak echt het best. Nu weet hij gewoon dat hij bij mij door moet lopen, is een mengeling tussen vertrouwen en weten dat hij bij mij niet hoeft te emmeren.

Naast lopen zou ik ook nooit doen, erop heb je altijd meer te vertellen dan ernaast. Plus dat ik vind dat je je dan gewonnen geeft, maar goed dat is mijn mening.