Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arnyek schreef:Heino schreef:Geen been geven, wel aan je paard houden en druk geven wanneer nodig
Wat is het verschil tussen been geven en druk geven met je been? IMO hetzelfde.
Maar in eerste instantie dus geen been geven en alleen been aangesloten houden zodra het nodig is dus wel been geven
En het is nodig wanneer je zelf de fout maakt teveel terug te vragen of wanneer je paard in stap verder sukkelt. Idd geen ideale situatie, maar die is vaak ook niet aan de orde.
)
Maar als je constant al corrigeert, weet je paard ook niet wanneer hij het goed doet. sans6 schreef:maar je wil toch aangeven dát je paard om je binnenbeen heen moet buigen
sans6 schreef:omdat jij als je erop zit, toch aan wil geven hoevéél buiging? In een grotere wending wil je minder lengtebuiging als in een kleinere wending. Daarbij wil je het binnenachterbeen meer onder de massa, en ook aan de voorkant wil je dat je paard meebuigt in de wending.
Ik geef met mijn binnenbeen aan dát hij lengtebuiging aan moet nemen, en met buitenteugel/buitenbeen geef ik dmv begrenzen aan hoevéél. Zonder binnenbeen gaat me dat echt niet lukken.
Lielle schreef:maar dan heb je het dus over corrigeren van iets dat niet goed gaat. Daarom zei ik ook al geen been, wel impuls. Als die impuls er niet is of te weinig, dan kom ik zeker met been, maar dat is dus in feite een halve ophouding die je dan maakt.
@sans, die buiging creeer je in feite bij het inzetten van de wending, en dat is idd met hand en been, maar daarna geef ik daar geen extra hulp meer voor tot we weer iets anders gaan doen.
(althans daar streef ik naar)
HG, wat noem jij te laat? Zodra ik de buiging voel verminderen, of de impuls voel wegzakken, corrigeer ik. En je kuiten aanspannen kost geen 10 secondenMaar als je constant al corrigeert, weet je paard ook niet wanneer hij het goed doet.
vorame schreef:Galop schiet me ook even te binnen.
Ik leg het buitenbeen een paar centimeter naar achter.
Ik gebruik geen binnenbeenhulp.
Als het paard aanspringt gaat mijn buitenbeen weer terug naar de plaats, blijft dus niet naar achter.
Pas als het paard niet goed loopt doet het been pas weer iets.
Imago01 schreef:vorame schreef:Galop schiet me ook even te binnen.
Ik leg het buitenbeen een paar centimeter naar achter.
Ik gebruik geen binnenbeenhulp.
Als het paard aanspringt gaat mijn buitenbeen weer terug naar de plaats, blijft dus niet naar achter.
Pas als het paard niet goed loopt doet het been pas weer iets.
En beheerst je paard ook al een juiste contragalop? Of ben je nog niet zo ver in de africhting?