Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pikeur schreef:1love4horses schreef:En als ik het probeer zoals mn instructrise heeft gezegt... doet ze haar hoofd omhoog en blijft ze zo heel lang lopen?xD
wat moet ik dan doen?
Dan ben je waarschijnlijk te hard in je hand en hou je te lang vast.
Probeer je handen gewoon ontspannen losjes contact te houden en rij dan je paard met je kuiten actiever zoals hij netjes na kan geven
Aan de teugel is niet alleen omdat het er mooi uitziet, het is eigenlijk meer een teken dat je goed bezig bent om het zo te zeggen. Wanneer je met kracht gebruikt om je pony's hoofd naar beneden te trekken weet je in ieder geval dat je verkeerd bezig bent.
Pikeur schreef:Bizzybijtje schreef:Be-grijp-het-nou!
Je kán niet oefenen! Je kán niet oefenen om feeling te krijgen! Dat heb je gewoon!
Dus.......afwachten
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal, mijn excuses..
Waarom zou oefenen niet kunnen werken? En afwachten wel?

IrisBikkel schreef:Hoe moet je paard aan de teugel lopen van je instructrice dan?
Aan de teugel lopen is niet gewoon de kop van je paard naar beneden trekken...

Pikeur schreef:Bizzybijtje schreef:Be-grijp-het-nou!
Je kán niet oefenen! Je kán niet oefenen om feeling te krijgen! Dat heb je gewoon!
Dus.......afwachten
.
.
DUDIEFOREVER schreef:Pikeur schreef:
Vind ik ook hoor Corianne.
Ik bedoel Oefening baart kunst.
.
Bizzybijtje schreef:S0WHAT schreef:aan de teugelrijden lukt mij ook nog niet haha, maar wij moeten met onze handen in de teugels een beetje knijpen (niet zagen!!)
en lekker losrijden, wijken, doorzitten, kleine voltes.
er staat in je profiel dat je 17 bent, maar daarachter staat 1994?![]()
Ze is 17 augustus jarig
monica08 schreef:Niezzz schreef:Hhahah je heb geen bord voor je kop maar een heel servies
Neem goed les, dan kom je er vanzelf welHaha..
![]()
Ontopic? Uh.. Ik dénk, maar weet het natuurlijk niet zeker, dat het handiger is om les te nemen? Maar met zagen kom je ook een heel eind!
haha