Volwassen ponyruiters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:48

ik ben 23 en heb een NRPS van 1.48 ik heb niet perse specifiek voor een pony gekozen deze kwam op mijn weg en heb ik gekocht zo hem voor geen enkel ander paard willen ruilen!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:49

Silence: Ja dat is waar je moet inderdaad niets. Toch kijken mensen je dan vreemd aan als je met een pony aan komt. Niet dat mij dat ooit wat zou kunnen schelen maar goed. Gelukkig heb ik nooit win- en wedstrijdambitie's gehad in het dressuur en springen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:51

Ook ik ben een echte ponyruiter en dan ook nog één die valt op lekker breed. In het verleden had ik een smal arabiertje, en dat was echt wennen. Ik heb nu een haflinger van rond de 1.40 denk ik zo. Ben zelf 1.67 lang. Dus past mooi.
Grote paarden kom ik altijd zeer moeizaam op :D
Oja ik ben nu 32 jaar.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:52

ik ben 21, 1.73 en mn pon is 1.45
waarom ik op deze pony rijd? omdat ik echt totaal verliefd op hem ben -+- :D haha...
maar normaal gesproken rijd ik eigenlijk liever op paarden. houd wel van een lekker groot fors beest onder mn kont. maar ik houd ook wel van een beetje afwisseling, dus af en toe een pony is ook wel eens leuk. en die van mij is gewoon de beste :D

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:52

Ik ben 1.83m en vind pony's stiekem echt leuker en fijner om te rijden dan paarden :j. Om de boel in evenwicht te houden heb ik beide (zowel pony van 1.42 als eentje van 1.84m onder het zadel :D). Ik vind het wel ontzéttend jammer dat ik zo lang ben.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:53

Ik ben ook een een volwassen ponyruiter. :P Ik ben zelf 1.62 en rij op een NewForestpony van 1.46. Op wedstrijden en dergelijke merk ik geen verschil, ik rij gewoon mijn punten en zelfs in de prijzen.
Ik wil voorlopig ook nog geen paard, op mijn werk rij ik al zat paarden maar mijn pony blijft nog steeds het leukst. :D
Verder vind ik een pony veel meer aanspreken dan een paard.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:54

Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment op een paard van 1.67 rijd. Maar zelf ben ik meer van de pony's. Dat is minder hoog als je valt en ik heb het idee dat je meer controle hebt :P
Ik ben 1.70 en wil later graag een pony van 1.50 ongeveer :)

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:56

Jepzz ik ook. ik ben 21 en ongeveer 1.65 en heb ooit 1 keer op een paard gereden. Kan zeggen dat het absoluut niet bevallen is.

Laat mij maar lekker op een pony rondhobbelen. Op de een of andere manier rijd dat gewoon fijner.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:56

Ik ben ook een ponyruiter :D. Ik ben nu 22 en heb een pony van 1.45 ongeveer. Never nooit een paard hier :D

Ik vind paarden niet leuk, ze spreken me niet aan, vindt ze 9 van de 10 keer ook niet mooi (bij pony's zie altijd wel iets leuks aan een beestje), en het gaat allemaal zo traag en lomp voor mijn gevoel. Ik heb het idee altijd met een slagschip aan het rijden te zijn :P

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 13:58

Wow wat zijn er een hoop ponymensen, hebben jullie ook nog voorkeur voor een bepaald ponyras? Zelf heb ik sinds kort een Welsh Cob, mijn voorkeur gaat uit naar wat stevigere, maar wel pittige pony's. De echte koudbloeden zijn voor mij dus uitgesloten, al was een Haflo ook een goede optie geweest :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:59

Ja, ik heb een absoluut zwak voor Dravers die laag in de E-maat zitten. Niet specifiek een ponyras dus, gewoon laag in de maat.

Edit: hoog in de D-maat mag natuurlijk ook. :+
Laatst bijgewerkt door Flew op 10-06-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:00

minka schreef:
Wow wat zijn er een hoop ponymensen, hebben jullie ook nog voorkeur voor een bepaald ponyras? Zelf heb ik sinds kort een Welsh Cob, mijn voorkeur gaat uit naar wat stevigere, maar wel pittige pony's. De echte koudbloeden zijn voor mij dus uitgesloten, al was een Haflo ook een goede optie geweest :)

Mijn voorkeur gaat uit naar de wat stevigere NewForestpony's. :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:04

Hier nog een ponny rijder van 26 :D
Pony's hebben toch net wat meer pit en fijnere gangen,vind ik :)
Ik ben zelf ook niet zo heel groot met mijn 1.69 :=

Mijn voorkeur van ras gaat uit naar de haflinger :j en dat het liefst de ouderwets gebouwde :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:16

NIV schreef:
Wanneer ijslanders ook tellen als pony's sluit ik me aan. Maar ik moet er wel bijzeggen dat het mij vooral om het karakter en de gangen gaat en dat ik ze ook leuk had gevonden als ze 1,70 hoog waren.

Ik niet, door het karakter, de gangen EN de maat wilde ik IJslanders rijden, en nu heb ik er zelfs zelf een :D

@ juangi: waarom zou je dat willen? Je koopt toch niet een gangenpaard om je vervolgens met driegangers te gaan meten? :+

@ minka: ja, natuurlijk zijn goede gangen belangrijk. Ik denk alleen dat NIV heel wat anders bedoelde, en dat ze net als ik lekker wil tölten ;)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Volwassen ponyruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:23

Hier nog een :D

Ik ben 22 jaar, 1.69 meter en ik heb een Epony van 1.51 meter! Ben helemaal gek van hem, het is echt een topper! Ik start ook gewoon met hem tussen de paarden, en zeer zeker niet onverdienstelijk!

Vind paarden tegenwoordig ook wel leuk (eerst helemaal niet) maar groter dan 1.65 houdt het voor mij op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:46

ik heb een haf x draver, zijn passen zijn niet heel kort, maar hij strekt juist goed. daar ben ik wel heel blij mee. ik heb een tijd een kwpner van over de 1.70 gereden, dat was wel heel erg wennen maar het zadel en hoofdstel kon ik er wel zelf op krijgen (ik ben 1.63) opstappen ging wat moeilijker dus daar gebruikte ik een waterton voor.
met mijn pony is dat iig geen probleem, eigenlijk is het een pony met 'paardenpassen'. die korte pasjes in draf daar heb ik niet zoveel mee :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:58

Vind het wel komisch te lezen dat een hoop mensen het argument geven dat pony's meer pit hebben. Dat ligt denk ik echt heel erg aan wat voor paard/pony je rijd. Ik ben gek op paarden met pit en rij dan ook 9/10 paarden met een 'uitdaging'. :Y) Ik ben overigens 1.59 dus een pony met pit zou ik ook nog kunnen rijden maar ben de paarden zo gewend aangezien ik op m'n 14e al was overgestapt.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:59

Ik ben geen 16 hoor, het is 2jr terug dat ik deze naam maakte, dus nu over paard daagjes 'volwassen',,,, maar mij maakt het op zich niet zo heel veel uit. Ik reed een half jaar terug wel veel op een pony(oké, zat 1cm onder een paard) en toen reed ik ook op de fries waar ik nu nog steeds op rijdt. Een heel groot verschil, qua gang en hoogte, maar ik pas me wel aan:) Ik weet niet, de eerste paar keer op een nieuw paard of pony is toch altijd even iets anders. Ik vind een pony wel véél makkelijker te rijden. Ze zijn natuurlijk ook veel compacter
Maar ondanks gaat mijn voorkeur toch stiekem ietsje meer naar paarden uit.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:44

Ik heb ook een welsh cob van 1.49 :D
Was ik bewust op zoek gegaan, had ik waarschijnlijk gezocht naar een paard. Ik kwam echter als bijrijdster en werd verliefd, en toen ze de verkoop in ging was 't snel bekeken, haha.

Nou heb ik wel een paard in miniatuur. Ruime passen, enorme galopssprong, en voor een pony erg snel (zonder te hard te gaan, ze is gewoon echt snel).

Een vriendin heeft een haflinger, en die heeft echte ponygangen; daar heb ik niets mee. Andere vriendin heeft een paard, en hoewel ik dat erg leuk vind rijden, ben ik inmiddels zo aan mijn pony gewend dat dit me beter bevalt, hehe.

Ik vind een paard wel imposanter, het geeft een mooier plaatje. Maar bij een volgende koop zou ik denk ik op zoek gaan naar een grotere pony (en anders een heel klein paard), maar wel eentje die net zoals deze 'paardengangen' heeft. :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:51

ik ben ook een pony ruiter ik vind een paard is altijd zo lang. en het is zo'n gedoe om opte stappen. ik ben 1.68 en 22 jaar.
ik rij nu op een D pony ik ben eigenlijk net te groot voor het oog maar opzich kan het nog wel.
mijn moeder rijd ook altijd nog op een pony dit vind paarden ook niks.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:53

http://i130.photobucket.com/albums/p263 ... C00235.jpg

Dit ben ik, met mijn 1.73 op een pony van 1.49,5. Kan best, al zeg ik het zelf. :+

Dat ik op een Draver rij en dan ook nog eens op een ponymaatje is voor de dorpelingen hier soms wat moeilijk te begrijpen. 'Moet je niet eens een écht paard kopen nu je volwassen bent?' Maar wij hebben lol genoeg, ik zou echt niet op een veel groter paard stappen.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:56

ben 35 jaar , ben 1.60 en heb een ijsje van 1.36

groot zat vind ik dat .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:03

Ik ben 21, 1.69 lang en rijd ook het liefst op pony's :)
Al rijd ik nu een paard (een smalletje van 1,60 maar toch). Ik voel me op pony's beter thuis.
Komt denk ik omdat veel van de sportpaarden echt op prestatie zijn gefokt (en daardoor in karakter wat moeilijker) terwijl er bij ponys toch wat meer op gelet worden dat ze je kind veilig thuis brengen. Verder is het ook praktisch, kan overal tenminste bij :')

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:25

Ik ben 33 en ik rij ook op een pony omdat ik een paard te hoog vind we hebben van ons eigen een shet, grote B-pony, en een E-pony