Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Dat ben ik niet met je eens Look_at_me, dat je met harde wind gewoon kunt rijden. Ik heb echt een aantal keren met dusdanig harde wind gereden dat ik mijn toch behoorlijk stevig op de pootjes staande pony echt uit evenwicht bracht.
Ik vind dat toch niet fair tov het paard...
Regen deert me niet, daar kun je je op kleden. Beetje onweer vlucht ik ook niet voor trouwens, ik zit niet in de polder.
Anders was ik ook direct terug gegaan natuurlijk.
en ook zij hadden geen bak), dus reed ik altijd buitenritjes.
Wat wel een beetje onhandig is met harde wind is longeren, tegen de wind in is het vervelend dat hij dan echt de lijn mee moet trekken
moretje schreef:Wij hebben ook alleen een buitenbak. Beetje wind en regen maakt me niet uit, maar met storm en onweer ga ik niet rijden. Harde wind en stortregen lijkt me voor m'n paard ook niet zo fijn om in te werken. En ik vermijd het zelf ook liever
niet echt veilig met bliksem
). Met wind wil ik nog wel in de bak rijden, tenzij het té druk is als in lawaai en langsvliegende voorwerpen. Raak ik van uit 't lood, paard daarentegen zal het worst wezen. Buitenrijden tijdens storm heb ik wel gedaan, maar ben ik mee gestopt toen er eens een grote tak vlak naast ons op de grond viel. Schrok ik best wel van (paard uiteraard weer niet
). Ook die keer dat we over een hoge brug moesten en er een fikse zijwind kwam die zelfs paard opzij deed stappen werkte ook niet echt voor mijn geruststelling, ik was toen maar wat blij met die knop op het westernzadel.
Bovendien ben ik een watje en smelt van teveel regen...
daar is mijn paard ook wat rustiger, om de bak staan allemaal bomen heen
Ga je niet dood van! 
.
.