buiten minder last van scheefheid paard dan in de bak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:51

Marliesje schreef:
Je gaat in een bak toch niet alleen linksom of rechtsom?
Dit heft elkaar wel op. Al zul je buiten of in de bak altijd aan rechtgerichtheid moeten werken.

Toch doen veel mensen de moeilijkere oefeningen vaker op de makkelijke hand, omdat dat nou eenmaal makkelijker gaat :) Ik merk het aan mezelf ook, dat ik vaak rechtsom het eerste galopje maak, dat is haar makkelijke kant, terwijl dat eigenlijk random links of rechtsom zou moeten zijn.

sofriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:54

zij schreef:
http://www.paardenrechtrichten.nl/ is wel een nuttige site met oefeningen die je kunt doen om de scheefheid wat `recht te trekken` druppeltje :)

Bedankt voor de site, ik ga kijken of ik er iets mee kan doen. Het is namelijk wel een methode waar erg veel tijd in gaat zitten en ik rij maar max 4x per week en in de winter nog minder.

staceYii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:09

ik zou het ook niet weten maar in de bak kunnen ze lekker aan de bakrand plakken en tegen je been gaan hangen buiten kan dat niet!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:15

sofriet schreef:
Bedankt voor de site, ik ga kijken of ik er iets mee kan doen. Het is namelijk wel een methode waar erg veel tijd in gaat zitten en ik rij maar max 4x per week en in de winter nog minder.

In principe kan je het altijd mee pakken, sterker nog, ik vind het dat het onderdeel van de basistraining is :) Het goed leren rechtrichten gaat echter idd wel wat tijd in zitten :)