Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).
, confronteer haar moeder haar eens met het gedrag van haar dochter. Breng het wel een beetje voorzichtig, anders luisterd ze helemaal niet meer naar je. Meer in de trant van "Kunt u mij mischien helpen? Uw dochter heeft het hek een paar keer open laten staan, wat erg gevaarlijk kan zijn voor de pony's. Ik heb het een paar keer geprobeert uit te leggen aan uw dochter, maar ze luisterd niet zo goed naar mij (vanwege mijn leeftijd?), kunt u mischien proberen het haar uit te leggen? Het is voor de veiligheid van de Pony's. Als de pony's de weg op rennen kunnen er hele gevaarlijke situaties ontstaan, wat we willen voorkomen door het hek dicht te houden." Ik noem maar iets
Probeer vooral vriendelijk te blijven en haar niet aan te vallen.
DJB schreef:Ik hoorde laatst van mijn instructrice dat er paarden zijn die niet lopend kunnen mesten, ook al zouden ze het willen. Net als met plassen zeg maar. Dat schijnt dan weer aan de bouw van het paard en aan de ligging van zijn ingewanden te liggen. Die paarden mesten dus ook niet 'in het wild'/wei als ze lopen.
Wanneer een paard wel gewoon kan mesten als 'ie in de wei loopt (en dus niet stilstaat), kan dat natuurlijk ook tijdens het werk.
Daarnaast vind ik slaan tussen de oren geen goede straf! Je maakt het paard er alleen maar schuw van. Ik zou dan ook tegen de eigenaar van het paard zeggen dat het paard zo behandeld wordt.

Nou van mij mag je klikken hoor! Jeetje zeg, je gaat een paard toch niet tussen zn oren slaan :S
dat kind is gestoord Chaneltjee schreef:Maar ik kan het toch niet maken om dat tegen de eigenaar te zeggen? Want dan lijk ik net zo een klikspaan die Cosmo voor zichzelf wilt..

Chaneltjee schreef:DJB schreef:Ik hoorde laatst van mijn instructrice dat er paarden zijn die niet lopend kunnen mesten, ook al zouden ze het willen. Net als met plassen zeg maar. Dat schijnt dan weer aan de bouw van het paard en aan de ligging van zijn ingewanden te liggen. Die paarden mesten dus ook niet 'in het wild'/wei als ze lopen.
Wanneer een paard wel gewoon kan mesten als 'ie in de wei loopt (en dus niet stilstaat), kan dat natuurlijk ook tijdens het werk.
Daarnaast vind ik slaan tussen de oren geen goede straf! Je maakt het paard er alleen maar schuw van. Ik zou dan ook tegen de eigenaar van het paard zeggen dat het paard zo behandeld wordt.
Ja, maar Cosmo kan makkelijk doorlopen want dat doet ie bij mij ook
Maar dan nog vind ik dat slaan tussende oren geen goede oplossing is. Hoe doe jij dat dan? Loopt Cosmo wel gewoon door als je bijvoorbeeld aandrijfd? Misschien kan je dat uitleggen aan dat andere meisje. Chaneltjee schreef:DJB schreef:Ik hoorde laatst van mijn instructrice dat er paarden zijn die niet lopend kunnen mesten, ook al zouden ze het willen. Net als met plassen zeg maar. Dat schijnt dan weer aan de bouw van het paard en aan de ligging van zijn ingewanden te liggen. Die paarden mesten dus ook niet 'in het wild'/wei als ze lopen.
Ja, maar Cosmo kan makkelijk doorlopen want dat doet ie bij mij ook
Dat onderschrift van Abeltje 
Citaat:Daarnaast vind ik slaan tussen de oren geen goede straf! Je maakt het paard er alleen maar schuw van. Ik zou dan ook tegen de eigenaar van het paard zeggen dat het paard zo behandeld wordt.
[/quote]
Maar dan nog vind ik dat slaan tussende oren geen goede oplossing is. Hoe doe jij dat dan? Loopt Cosmo wel gewoon door als je bijvoorbeeld aandrijfd? Misschien kan je dat uitleggen aan dat andere meisje.[/quote]