op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:17

Grappig, ik ga deze vakantie wsl nog 2 weekjes een paard van een vriendin rijden. Even paardenwissel gedaan tijdens het rijden, en het klikte wel. Van mij (weet niet wat de eigenaar vind) zou ze ook mijn verzorgpaard mogen doen, maar die is met 4 andere ruiters wel onder de pannen. :+
En laatst was een vriendin, zit ook op bokt, weekendje weg, nou even met de eigenaar overlegt en toen heb ik haar vzhaf 2 daagjes gereden.

Als je mekaar goed kent, mekaars rijstijl kent en goedkeurt, en het paard ook kent, waarom niet?
(Hoewel ik dan weer niet met ieder paard zomaar zou gaan springen, of op buitenrit gaan. Je moet het wel netjes houden natuurlijk, gewoon normaal rijden.)

Daiss87

Re: op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:41

Ik ga dit jaar niet op vakantie omdat ik ook gewoon zelf me paardje wil verzorgen, maar ik zou gewoon iemand nemen die je echt vertrouwd dat diegene goed voor hem zorgt en rijden hoeft toch niet persee, dan laat je gewoon longeren en lekker poetsen enzo, duidelijke afspraken maken.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:39

Ik geef je helemaal gelijk hoor. Vind het ook verschrikkelijk als er iemand op mijn paardje moet rijden als ik op vakantie ben. Meestal geef ik mijn paardje gewoon lekker een weekje vrij. Ze staat heerlijk de hele dag op het land, dus dat kan prima.

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:27

Ik heb ook liever niet dat mensen op mijn paard gaan. Kleine kinderen die eens een rondje stappen dat vind ik helemaal niet erg en ook niet als ik van die gene weet dat die gewoon goed kan rijden. Maar anders niet.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:07

ik laat ook verder niemand op mijn paard,ja misschien even uitstappen met een lange teugel. want wat jij in die jaren hem of haar hebt geleert kan iemand anders het er in 10 min uitrijden en kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

Coventry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:59

ik laat alleen mn zusje of een vriendin van mij erop rijden ;)

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:58

Ik laat ook niemand op mijn pony rijden, enkel mss heel af en toe men lesgeefster.
Hij mag ook wel eens vakantie, kan nooit geen kwaad ;) Ik durf er eigenlijk ook niet echt iemand anders opzetten en zeker niet als ik er zelf niet bij men, hij heeft nl. een speciaal karaktertje :+ Hij is trouwens nog maar net ingereden en kent nog niet alles, wil er eerst alles zelf ''insteken'' met behulp van men lesgeefster natuurlijk ;)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:01

Ik zou ook geen vreemde op mijn paard te laten, ben te bang dat ze alles verpesten wat ik bereikt heb met haar.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:12

Helemaal niet vreemd hoor. Als ik met vakantie ga dan heeft mijn paard ook vakantie, niemand die er op komt.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:15

Ik laat ook niemand op mijn paard.
Maar komt ook omdat ze net onder het zadel is.
Ben veel te bang dat een ander het dan helemaal
gaat verpesten.

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:09

Ik snap wel dat niet iedereen dat doet. Als ik op vakantie ben, rijdt mijn instructrice hem, of een vriendin. Maar dan rijden ze niet elke dag, zo heeft ie ook nog een beetje rust. ;)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:12

Nee als ik op vakantie ga, heeft mijn paard ook vakantie en blijft ie lekker op de wei. Er is wel altijd iemand die een oogje in het zeil houdt maar werken hoeft die niet.
Het paard van mijn vriend wordt gereden in het bos door een vaste verzorgster dus ook als we weg zijn. En de jaarlingen staan ook op de wei dus ja daar heb je geen werk aan :)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:21

:D ik moet het juist van de vakantie's hebben... Ik wordt zo ongeveer overal opgeplant, als baasjes op vakantie gaan of ziek zijn. Heb geen eigen paard (zou me op dit moment ook te druk zijn) maar rijd heel regelmatig voor anderen.
Op dit moment even een maandje op een paard van een meisje dat geopereerd moet worden, en daarna even niets. Ben niet bang dat ik daarna paardloos word ofzo, er komt wel weer iets nieuws voorbij (vakantieperiode is in aantocht ;) )

Overigens... ik snap verder ook best dat je het niet wil hebben hoor. Je kent je paard zelf het best, en iemand anders pakt het misschien toch iets anders aan dan je zelf zou doen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:25

Helemaal niet vreemd, jij bepaalt hoe of wat en niemand anders.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:52

maybe2 schreef:
ik laat ook verder niemand op mijn paard,ja misschien even uitstappen met een lange teugel. want wat jij in die jaren hem of haar hebt geleert kan iemand anders het er in 10 min uitrijden en kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

Dan is er echt iets mis in je basis, als mijn paard door een ander gereden word heb ik m meestal in hoogstens een paar rondjes zoals ik m wil hebben... Is ie echt niet zomaar "vergeten"

Als ik op vakantie ben zoek ik ook altijd iemand die m rijdt, kan dan wel zijn dat ie minder loopt dan dat ie normaal zou doen, maar iig nog wel een beetje doorrijden/ trainen.. Vind ie zelf ook fijner...

lonni_kirby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:55

vind ik ook nie raar. mijn paard heeft ook dan vakantie en hoefd dan een weekje niks te doen, vind ze best lekker en daarna pakken we het gewoon weer op, vindt ze ook helemaal nie erg.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:43

Ik wil ook liever niemand anders op mn pony hebben...Dus vind het zo raar nog niet. Maar als je vraagt of ze hem willen longeren enz.? :) Jij vakantie, paard vakantie :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:44

Nou ik ben bijna de enige die er dus absoluut geen moeite mee heeft.
Ik kies ze er wel op uit hoor..maar ken genoeg meiden die genoeg kunnen sturen om mijn paard te rijden als ik op vakantie ben. Geen probleem mee.

_helena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:59

Hangt dat er niet ook een beetje vanaf hoe lang je weg bent? moest ik langer dan twee weken op reis gaan, zou ik toch blij zijn als mijn paard een beetje getraind bleef (stel dat ik een paard zou hebben :Y) )
wel door iemand die ik vertrouw en die zeker even goed rijdt als mij...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:06

dat ik mijn pony nog niet zo lang had wilde ik er absoluut niemand op, nu jaren laten heb ik een trouwe bijrijdster die op hem rijdt als ik op vakantie ben ofzo, zij rijd hem zoiezo al 2 dagen in de week dus waarom niet als ik weg ben. aankomend weekend ben ik er niet en mijn bijrijdster ook niet nu gaat er iemand anders op die ik goed ken en enorm vertrouw met mijn pony stiekum maak ik me iet wat bezorgt maar ik weet dat ik dat niet moet zijn in beweging blijven is beter voor mijn pony dan stilstaan op het land en omdat die vriendin mn pony wil verzorgen als ik weg ben mag ze weer rijden als voordeel daarvan dus iedereen blij, paard blij, ik blij, zij blij :P
De eerste jaren wilde ik zoiezo niemand anders erop hoor, mn pony was jong en erg wild en lomp was veel te bang dat t fout zou gaan en in het begin met een bijrijdster vond ik het best wel eens moeilijk nog steeds denk ik wel eens goh....volgens mij kan ze veel beter rijden als ik, volgens mij kan ze dat veel beter als ik etc maar dat moet ik gewoon uit mn kop zetten vind het nu gewoon onwijs fijn dat ik een goede betrouwbare en lieve bijrijdster heb!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:10

Vind het niet zo raar hoor,ik heb het liever ook niet.
Dus als wij op vakantie gaan heeft me paardje ook vakantie of ze gaat gewoon lekker mee op vakantie zoals dit jaar :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:11

ligt er een beetje aan hoe de pony/het paard gehuisvest is,
die van mij, een shetlander, loopt altijd buiten, als ik op vakantie ben houd de boerin haar in de gaten zoals alle pony's, en dat is genoeg.
dus ik hoef dan niemand te vragen haar beweging te geven, en zou ik ook niet willen dat iemand anders zich verder met haar bemoeid; is niet nodig imo.
zou onnodig risico zijn, voor mij als eigenaar.

zou ik een rijpaard hebben op een pension, en het paard zou niet 'op vakantie' naar de wei kunnen, dan zou ik wel iemand vragen haar te rijden, maar alleen iemand die ik goed genoeg ken en vertrouw met het paard.
in dat geval zal ik wel steeds in mijn achterhoofd hebben dat ik 'risico' loop, ivm mijn verantwoording als eigenaar.
dus ik zou het liever niet hebben maar als het nodig zou zijn, dan koos ik er wel voor haar te laten rijden door iemand anders.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:19

vind het niet raar hoor ;)
als ik zelf een paar dagen weg ben dan wil een jochie van 9 me pony meestal haar wel doen,, (longeren, rijden,) maar hij heeft wel genoeg verstand :P en bij moet er wel iemand bij zijn met rijden, maar ze is eigelijk wel voorzichtig met hem :D
en ik ken hem ook erg goed
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 28-05-09 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:21

Helliepel schreef:
Het zou er van afhangen hoe lang de vakantie duurt en hoe intensief ik met dat paard bezig ben. :)

Als ik langer dan een week wegblijf, zou ik wel graag willen dat mijn paardje verder getraind (of alleszins gereden) wordt, anders is alles te veel weg naar mijn mening. Degene die er dan opgaat is dan wel iemand die ik 100% vertrouw met mijn paard en waarvan ik weet hoe hij/zij met mijn paard rijdt. Maar moest ik al op een hoog niveau zitten (dressuur), dan zou, denk ik, alleen mijn instructrice ermee mogen rijden... :)

(Even hypotetisch, want ik heb geen eigen paard :Y) )

Nou mijn paard krijgt vakantie, ondanks dat ik heel fanatiek en intensief rij op het ogenblik.
Mijn paard is net 4 jaar oud en een vakantie is niet verkeerd.

(zelfs voor een iets ouder paard is een lekkere vakantie wel fijn, kunnen ze alles even lekker verwerken!

;)

Toen hij net onder zadel was, als ik dan op vakantie was gegaan had ik m naar een vriendin gebracht die kan rijden.
Zodat ie even bijgehouden word.
maar das nu niet meer nodig.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:41

ik geef me pony geen ''vakantie'' die langer dan 3 dagen duurt omdat me pony graag wat wil doen en anders wordt ze chagerijnig, ze staat iid niet 3 dagen op het land, wordt zeker elke dag eruit gehaald, vind ze erg leuk :D en ik ook :D