Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heino schreef:beantsje schreef:Officieel is het: 1 voet uit de beugel, been over de kont zwaaien, tot steun komen op beide handen, 2e voet uit de beugel en op de grond springen. Het is wel belangrijk dat je de tweede beugel uitdoet als je steunt op je handen en niet echt 'afstapt' met 1 voet nog in de beugel.
Zo heb ik 't geleerd en doe ik het ookNuja, af en toe aan de rechterkant er af ipv aan de linkerkant, maar het principe blijft hetzelfde
Ik snap ook niet echt hoe je met 2 voeten uit de beugels er comfortabel voor paard en ruiter af kan komen... ik krijg dan heel lenige capriolen in mijn hoofd daarbij
beantsje schreef:Officieel is het: 1 voet uit de beugel, been over de kont zwaaien, tot steun komen op beide handen, 2e voet uit de beugel en op de grond springen. Het is wel belangrijk dat je de tweede beugel uitdoet als je steunt op je handen en niet echt 'afstapt' met 1 voet nog in de beugel.
Deze manier geeft de meeste veiligheid en is minder abrupt voor het paard dan met 2 voeten uit de beugel eraf springen.
Been voorlangs zwaaien is gevaarlijk. Stel je voor dat je paard schrikt en omhoog komt!

.
hahah mn baas is wel 50+ en zegt elke keer als ik zo afstap oud wijff!!! alleen hij mag dat doen omdat hij al oud genoeg is
hahaha maar hier is het dus gebruikelijk om 2 voeten uit te doen.. ik heb het een paar keer geprobeerd maar ik vind het maar lastig :S
dolor schreef:beantsje schreef:Officieel is het: 1 voet uit de beugel, been over de kont zwaaien, tot steun komen op beide handen, 2e voet uit de beugel en op de grond springen. Het is wel belangrijk dat je de tweede beugel uitdoet als je steunt op je handen en niet echt 'afstapt' met 1 voet nog in de beugel.
Deze manier geeft de meeste veiligheid en is minder abrupt voor het paard dan met 2 voeten uit de beugel eraf springen.
Been voorlangs zwaaien is gevaarlijk. Stel je voor dat je paard schrikt en omhoog komt!