Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nicole85 schreef:Ik weet niet, ik vind het heel dubbel.
Ik heb mijn paard ook een keer heel erg kreupel gehad aan zijn linkerachterbeen door een probleem met zijn spieren én tóch moest ik van de DA gewoon rijden. En dan niet werken, maar BEWEGEN. En dus ging ik dagelijks een uur over het harde stappen en geloof me: dat zag er ook niet al te best uit. Maar na een half uur was hij "gesmeerd" en liep hij beter... en die tijd werd steeds korter, dan een kwartier en dan de eerste 5 minuten kreupel en dan was het goed...
Ik weet niet wat je stalgenoot in het bos heeft gedaan, maar als zij 2 uur heeft gestapt, bij wijze van, dan zie ik daar niet veel kwaad in. Als het op advies van de DA is...
Met andere woorden: ik kan met de info die hier gegeven wordt, heel weinig
Net afhankelijk van de omstandigheden wat goed voor het paard is.
Ik ben ook van mening dat ongeacht blessure dat rust roest... maar wel alles op advies van een DA doen!!
Nicole85 schreef:Ik weet niet, ik vind het heel dubbel.
Ik heb mijn paard ook een keer heel erg kreupel gehad aan zijn linkerachterbeen door een probleem met zijn spieren én tóch moest ik van de DA gewoon rijden. En dan niet werken, maar BEWEGEN. En dus ging ik dagelijks een uur over het harde stappen en geloof me: dat zag er ook niet al te best uit. Maar na een half uur was hij "gesmeerd" en liep hij beter... en die tijd werd steeds korter, dan een kwartier en dan de eerste 5 minuten kreupel en dan was het goed...
Ik weet niet wat je stalgenoot in het bos heeft gedaan, maar als zij 2 uur heeft gestapt, bij wijze van, dan zie ik daar niet veel kwaad in. Als het op advies van de DA is...
Met andere woorden: ik kan met de info die hier gegeven wordt, heel weinig
Net afhankelijk van de omstandigheden wat goed voor het paard is.
Ik ben ook van mening dat ongeacht blessure dat rust roest... maar wel alles op advies van een DA doen!!
Gulpje schreef:Met het wezenlijke verschil dat jij zult uitleggen wáárom je op een paard stapt wat niet goed loopt. Je hebt er een heel goede reden voor. Een antwoord als "Ik heb het paard om te rijden" geeft al eigenlijk wel aan hoe de situatie is.
Dat is toch niet normaal hoe mensen hun paard als een gebruiksvoorwerp zien ipv van een maatje dat ook gevoel heeft. Succes met deze situatie en probeer haar idd nog maar eens aan te spreken! Romyv schreef:ik vind het nogal een apart verhaal! Er zijn namelijk ook paarden die alleen goed kunnen worden door goed gereden te worden (rechtrichten, in balans brengen, krachtig en lening maken..), dan moet je wel opstappen als die kreupel is!
Romyv schreef:nou ja.. horen doet het natuurlijk niet maar soms ontkom je er niet aan! Mijn paard heeft gigantische slijtage in der gewrichten, alleen door beweging blijft zij goed.. Maar in de winter breekt je hart als je der van stal haalt en ze op bijna 4 benen kreupel is.. Het zelfde geld voor kissing spices, die paarden hebben gigantische pijn als ze uit het werk gehaald worden en nergens last van als ze voldoende gespierd zijn. tjah..