Ik wijk weleens van deze regelmaat af, maar dan loopt hij de hele tijd te dribbelen en te darren en is hij echt van slag.
Na het losrijden maakt het hem allemaal niets meer uit.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rissa schreef:Mijn paardje is erg van de regelmaat. Met losrijden begin ik aan een zo lang mogelijk teugeltje in stap 1x rondje hoefslag zowel links als rechtsom. Daarna 3x grote volte links over de bak verspreidt en vervolgens hetzelfde rechtsom. Dan dmv van hand veranderen doe ik hetzelfde alleen dan in draf. Hierna is hij lekker warm en ga ik beginnen met wat meer figuren te rijden en hem op te pakken.
Ik wijk weleens van deze regelmaat af, maar dan loopt hij de hele tijd te dribbelen en te darren en is hij echt van slag.
Na het losrijden maakt het hem allemaal niets meer uit.

) en de hand volgen. Ik draaf dan na een minuut of 5-10 aan met hetzelfde contacteugeltje. Ook weer regelmatig van hand veranderen, voltes. Zo draaf ik een minuut of 10 en pak weer even een kleine stappauze. In die stappauze pak ik wat schoudervoor en een pasje wijken mee, en vervolgens draaf ik weer aan.
) en dan rij ik wat voltes, pak de binnenhoefslag mee.

gwn lekker losse figuurtjes met veel bochtjes. Dan maak ik een paar overgangen -stap,draf-draf stap- af en toe eens laten halthouden zowel vanuit draf als vanuit stap, en als ik voel dat hij lekker los is dan pak ik hem mooi op en begin we aan het 'echte werk'.